تابناک هرمزگان گزارش می‌دهد
تابناک-نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فرا رسیدن سال جدید دغدغه های مردم هرمزگان را افزوده و دلهره هایی نیز برای بومیان این منطقه ایجاد کرده است، این دلهره ها از جنس ورود گردشگران و تشدید سفرهای نوروزی به این استان قلمداد می شود.
کد خبر: ۹۴۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 07 March 2021

استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های مهم و اقتصادی کشور همیشه مورد توجه مردم و مسئولین واقع شده است.

این استان که به عنوان پایتخت اقتصادی کشور شناخته می شود هر ساله بیشترین گردشگران را به خود اختصاص داده است.
وجود مناطق زیبا و توریستی و همچنین بازارهای متنوع خرید اجناس و محصولات خانگی و همچنین قیمت عرضه مناسب آنها تعداد زیادی از هم وطنان عزیزمان را راغب می کند که یک سری به این استان پهناور بزنند.

وجود جزایر زیبای هرمز، قشم و کیش نیز در ازدیاد مسافران و گردشگران به این استان بی علت نمی باشد و این منابع خدادای با شرایط اقلیمی و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد خود نظر هر مسافری را به خود جلب می کنند.

نوروز در خانه بمانید

شهروند بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار تابناک هرمزگان در این باره گفت: از سال گذشته که موضوع کرونا به صورت جدی مطرح شد اذهان عمومی درگیر این موضوع بود و اپیدمی این ویروس منحوس بر اضطراب مردم تاثیر سوء داشته است.

وی افزود: بهمن ماه سال گذشته همه مردم چشم انتظار نوروز و مهمان نوازی از سایر هم میهنان بودند که به رغم خون گرمی هرمزگان نشینان باری دیگر پذیرای قدم های گرم هم وطنانمان باشیم اما ویروس کرونا به عنوان یک مهمان ناخوانده تمام تشریفات از پیش تعیین شده را از هم برچید.

شهروند بندرعباسی با بیان اینکه اقتصاد هرمزگان در نوروز گذشته مورد تاثیر این ویروس قرار گرفت، تصریح کرد: بیشترین تاثیر این مهمان ناخوانده بر روی جامعه بازاری و کسب و کارهای کوچک این استان رقم خورد.

تصمیم عاقلانه؛ ماندن در خانه

زهرا افسا یکی دیگر از شهروندان هرمزگانی در گفت و گو با خبرنگار تابناک هرمزگان اظهار کرد: با توجه به سلامت خودمان و همه هم وطنان عزیزمان علی رغم اینکه مشتاق حضور همه عزیزان هستیم اما تصمیم عاقلانه این است که شرایط فعلی جامعه را ببینیم و با یک تصمیم اشتباه سلامت خود و سایر هم وطنانمان را به خطر نیندازیم.

افسا در ادامه افزود: بیاییم خودمان را جای یکدیگر بگذاریم و با خود صادقانه به این موضوع فکر کنیم که آیا در شهر خودمان با وجود وضعیت اپیدیمی ویروس کرونا منتظر حضور مهمان هستیم یا خیر.

مهسا عیدی نیز با اعلام نظر مخالف نسبت به حضور گردشگران در ایام نووزی در این استان مهمان نواز اظهار کرد: شهر بندرعباس پس از یک دوره تشدید آلودگی به این ویروس منحوس به تازگی به حالت متعادل برگشته است و حتی شهرستان ها و مناطق دیگر استان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند و این وضعیت می تواند با حضور مهمان های نوروزی و به حداکثر رسیدن جمعیت موج جدیدی از ویروس منحوس کرونا را به همراه داشته باشد.

عیدی با بیان اینکه انسان تابع عقل می‌باشد و تصمیمات عاقلانه سرنوشت انسان ها را رقم می‌زند، گفت: در این زمان حساس خودم به عنوان یک شهروند تصمیم می‌گیرم در ایام نوروز در منزل بمانم و سلامت خود و جامعه را به خطر نیاندازم.

نظر متفاوت دستگاه های اجرایی در هرمزگان

عزیزی یکی دیگر از شهروندان شهر بندرعباس در این رابطه اظهار کرد: در روزهای اخیر نظرهای متفاوتی از دستگاه های اداری استان هرمزگان به گوش می رسد که عدم هماهنگی در این خصوص زیبنده نمی باشد.

این شهروند بندرعباسی تصریح کرد: از یک سو دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس به نوعی مخالفت خود را با تشدید سفرهای نوروزی به این استان اعلام کرده است و از سویی دیگر میراث فرهنگی هرمزگان اعلام نموده که شرایط پذیرش گردشگر در استان هرمزگان فراهم است.

علیرغم اینکه تصمیمات در ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا اتخاذ می‌شود این عدم هماهنگی و متعارض بودن تصمیمات در دستگاه‌های اجرایی به نفع جامعه و مردم نخواهد بود.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های کادر پزشکی در استان هرمزگان، عنوان کرد: جامعه پزشکی استان هرمزگان شبانه روز در حال خدمت به مردم هستند تا آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس منحوس را به حداقل و حتی صفر برسانند و لازم است ما مردم و همه مسئولان در این زمینه همکاری داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه ممکن است نوروز امسال نیز آنچنان توفیق اقتصادی برای کسب و کار ها نداشته باشد، تصریح کرد: اما می تواند سلامت روحی و جسمی افراد را به ارمغان داشته باشد.

علی صادقی نیز در گفت و گو با خبرنگار تابناک هرمزگان اظهار کرد: هر روزه چهره جدیدی را از این ویروس منحوس به چشم می‌بینیم.

صادقی افزود: کرونای انگلیسی که به ظاهر خطرناک تر از نوع های قبلی می‌باشد نیز به این استان رسیده است و اگر پروتکول های بهداشتی از سوی مردم رعایت نشود جبران آن غیر ممکن خواهد بود.

شهروند بندرعباسی در ادامه افزود: نوروز امسال را می‌توانیم متفاوت تر از سال های گذشته اما با سلامت بیشتر در کنار خانواده هایمان باشیم.

صادقی همچنین از مقامات مسئول در استان هرمزگان نسبت به اطلاع رسانی دقیق از شرایط پذیرش و عدم پذیرش مسافران در این استان خواستار شد و خاطرنشان کرد: قبل از اینکه سفرهای نوروزی آغاز شود می بایست از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش مهمان نوروزی در این استان به اطلاع همه هم وطنان عزیزمان رسانده شود تا باری دیگر شاهد هرج و مرج نشویم.

بنا بر این گزارش و با توجه به صحبت های شهروندان هرمزگانی باید دید تصمیم مسئولان این استان در رابطه با پذیرش گردشگران در ایام نوروز به چه شکل خواهد بود و نوروز امسال نیز در استان هرمزگان چگونه سپری خواهد شد.

انتهای پیام/ع 3

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار