تابناک-در پنجمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی، طرح تولید اسید کلریدریک گازی شرکت پالایش نفت بندرعباس با دریافت لوح زرین این جشنواره به عنوان محصول برتر ایرانی در سال ۱۳۹۹ معرفی شد.
کد خبر: ۹۴۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 04 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، پنجمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با هدف جهش تولید و حمایت از نوآوری های داخلی در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد که طرح تولید اسید کلریدریک گازی پالایشگاه بندرعباس که به منظور استفاده در پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز این شرکت با نوآوری و خلاقیت متخصصان این پالایشگاه تولید شد، به عنوان محصول برتر ایرانی لوح زرین این جشنواره را دریافت کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: اسید کلریدریک پالایشگاهی از جمله ملزومات مهم در راه اندازی بخش ایزومریزاسیون پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت‌گاز این شرکت است که در گذشته از خارج از کشور وارد می‌شد و با تلاش متخصصان پالایشگاه بندرعباس و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های پالایشگاه، برای نخستین بار در کشور ‌با مشخصات خاص صنایع پالایشگاهی و خلوص بالا در شرکت پالایش نفت بندرعباس تولید شد.

مهندس هاشم نامور افزود: طرح تولید اسید کلریدریک گازی ‌در پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان طرحی منحصر به فرد که علاوه بر قطع وابستگی به خارج از کشور موجب صرفه جویی اقتصادی و تسریع در اجرای فرآیندهای پالایشگاهی شد،‌ در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی،‌ به عنوان طرح برتر در سال ١٣٩٩ انتخاب شود.

گفتنی است در این جشنواره شرکت های بزرگ صنعتی و خدماتی کشور محصولات نوآورانه خود را معرفی کردند که از سوی کمیته ارزیابی جشنواره متشکل از اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه نوآوری بررسی شدند.

انتهای پیام/ز 577

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار