ابتکاری برای حمایت از تولید و صادرات با استفاده از پتانسیل و ظرفیت فعالان حوزه اصناف و تجارت خارجی هرمزگان:
تابناک-نشست هم اندیشی با محوریت حمایت از تولید و صادرات با استفاده ار پتانسیل و ظرفیت فعالان حوزه اصناف و تجارت خارجی هرمزگان، مشترکا با حضور نمایندگان اتاق های اصناف و بازرگانی بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 03 March 2021

 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، در این نشست صمیمی که با حضور ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس، هیات نمایندگان ، معاون سازمان صمت، رییس و نمایندگان اتاق اصناف برگزار گردید، علاوه بر تشریح فعالیت ها و برنامه های دو‌ اتاق برای استفاده بهینه از ظرفیت های تجاری استان نمایندگان تجار و اصناف مرکز هرمزگان پیشنهادات خود را مطرح کردند.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس در این نشست ، با اشاره به تدوین نخستین نظام نامه تشکل آبزیان در کشور گفت: تدوین نظام نامه تشکل آبزیان در کشور به عنوان نخستین نظام نامه این تشکل در حال پیگیری است.

محمدرضا صفا در نشست هم اندیشی با محوریت حمایت از تولید و صادرات با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های فعالان حوزه اصناف و تجارت خارجی هرمزگان، که در هتل همای بندرعباس برگزار شد، افزود: اتاق بازرگانی هرمزگان یا اتاق تجارت قدمت ۱۴۰ ساله دارد که حدود ۸۰ سال است، اتاق تجارت استان به اتاق بازرگانی تبدیل شده و سومین اتاق بازرگانی کشور و همچنین بندرعباس عنوان پایتخت تجاری کشور نام گرفته است.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس طی یک سال و نیم گذشته با ۶۶۷ کارت بازرگانی و عضو تحویل هیئت رییسه جدید شد.
صفا خاطر نشان کرد: از آن تاریخ تا کنون با حضور هیئت رییسه جدید حدود یک هزار و ۲۰۰ کارت بازرگانی جدید صادر شد که تمامی این تعداد به صورت ۱۰۰ درصدی عضو اتاق بازرگانی بندرعباس شدند.

وی با اشاره به عملکرد اتاق بازرگانی بندرعباس، گفت: در بخش های مختلف رتبه های اتاق بازرگانی و تجارت از ۳۴ به ۱۷، در بخش شعبه گفتگو خصوصی از ۲۵ به رتبه ۱۳، در بحث اتاق های شهرستان همتراز جزو ۴ اتاق همتراز با اصفهان، تبریز و شیراز می باشد که بحث شعبه گفتگوی بخش خصوصی در حال رقابت است.

وی تاکید کرد: رتبه اتاق بازرگانی بندرعباس توانسته است با برنامه ریزی مدون و حرکت در مسیر اهداف خود به رتبه یک رقمی در کشور برسیم که امیدواریم جایگاه این اتاق که برای رفاه، ایجاد اقتصاد سالم و اقتصادی فرامرزی در کشور و استان است، بتواند عملکرد خوبی را رقم بزند.

صفا با اشاره به دغدغه های اتاق بازرگانی بندرعباس، بیان داشت: دغدغه اصلی هیئت رییسه اتاق بازرگانی شرایط کنونی، رکود اقتصادی و مشکلات افتصادی در کشور و به تبع آن در استان است.

وی با اشاره به تشکل ها و اتحادیه های اتاق بازرگانی بندرعباس، گفت: سردمدار تمامی اتحادیه ها و تشکل های اتاق بازرگانی بندرعباس، اتحادیه آبزیان است که در حال رشد می باشد و در حال ایجاد اتحادیه ای بالاتر از اتحادیه کشوری است.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس، با اشاره به تدوین نخستین نظام نامه تشکل آبزیان در کشور گفت: تدوین نظام نامه تشکل آبزیان در کشور به عنوان نخستین نظام نامه تشکل آبزیان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اتاق های مشترک اتاق بازرگانی بندرعباس، گفت: اتاق های مشترک و میز قطر و میز عمان شاهد شکوفایی بسیاری است، اتاق بازرگانی می تواند بسیاری از فعالیت های خرد در اقتصاد فرامرزی با کشورهای دیگر را ایجاد کرد و جایگاه کشور در اقتصاد فرامرزی را حفظ و تقویت کند.

وی به راه اندازی کانون بانوان اتاق بازرگانی بندرعباس اشاره کرد و گفت: با راه اندازی کانون بانوان، زیرساخت خوبی برای بازرگانان بانو در استان ایجاد شده است.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با اشاره به اتاق بازرگانی بندرلنگه، بیان داشت: غرب استان که تجارت گاه اصالت خلیج فارس نشینان است، اتاق بازرگانی در بندر لنگه راه اندازی شده که امیدواریم روزی اتاق بازرگانی مستقل بندرلنگه به عنوان بندرگاه اصیل مروارید خلیج فارس افتتاح شود.

وی گفت: از دهه فجر تا کنون دفتر گواهی مبدا و دفتر اتاق بازرگانی در جاسک راه اندازی شده که امیدواریم در سال آینده بتوان دفتر نمایندگی در میناب به منظور پوشش بندر سیریک، تیاب و میناب راه اندازی شود.

وی به تشکیل انجمن خرماب استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال آینده تشکل انجمن مستقل خرمای هرمزگان راه اندازی خواهد شد که تا کنون فعالیت این حوزه زیر نظر اتحادیه انجمن خرما ایران بودند و به صورت مستقل فعالیت خود را از سال آینده آغاز خواهند کرد.

صفا به تشکیل اتحادیه کشاورزان صادر کننده اشاره و تصریح کرد: اتحادیه کشاورزان صادر کننده ، همچنین اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان مواد غذایی در سال آینده راه اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی تشکل حمل و نقل اتاق بازرگانی در سال آینده صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد:اتاق بازرگانی بندرعباس می تواند در صادرات خرد به کشورهای حوزه خلیج فارس نقش موثری را ایفا کند و این آمادگی را برای تحقق این امر دارد.

صفا از آمادگی اتاق بازرگانی جهت صدور کارت عضویت و بازرگانی با معرفی روسای اتحادیه ها به فعالان صنفی و همچنین ارائه مشاوره های صادراتی و وارداتی خبرداد.

انتهای پیام/ ز 568

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار