از سوی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان صورت گرفت؛
تابناک-معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان تقویم فصول و زمان بندی صید هرمزگان در سال 1400 در راستای صید اصولی و پایدار اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 03 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، ابراهیم عالی زاده با تاکید بر اهمیت رعایت فصول تولید مثل و تخم ریزی آبزیان برای بقا و پایداری آنها و همچنین صید بهتر صیادان گفت: بدون شک رعایت این زمان بندی تاثیر مستقیم در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان و همچنین رونق در صید و صیادی تجاری و اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه و همچنین صید گونه های حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه 1400 در آب های استان ممنوع اعلام شده است .

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی در چند سال اخیر به 15فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است .

وی زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از15 مردادماه تا پایان شهریورماه سال 1400اعلام کرد .

عالی زاده با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از 16 فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو(حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است .

وی با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند .

در هرمزگان 35 هزار صیاد با استفاده از چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.

انتهای پیام/ز 559

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار