تابناک-دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: از آنجا که معادن از ظرفیت های مهم اقتصادی کشور به شمار می روند بدون شک استفاده از ظرفیت معادن رونق تولید و اشتغال را به معنای واقعی به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ 01 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، پیام رضایی امروز در نشست امضا تفاهمنامه فی مابین مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس و سازمان نظام مهندسی هرمزگان که با حضور مقیمی فرد رییس سازمان نظام مهندسی هرمزگان و دیگر اعضا همراه بود، اظهار داشت: اتاق بازرگانی بندرعباس در گسترش مراودات بین المللی خود تاکید ویژه ای بر جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه معادن استان دارد.

در ادامه نشست امضا این تفاهمنامه رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس بیان داشت: این تفاهمنامه با هدف گسترش و تقویت همکاری مشترک و در راستای بهره مندی از ظرفیت های موجود و توان علمی و اجرایی طرفین منعقد شده است.

مرتضی کناری زاده بیان داشت: قید شرط داوری در قراردادهای تجاری با توجه به وضعیت موجود امری ضروری است.

وی افزود: این همکاری متقابل می تواند به رسیدگی تخصصی و دقیق و نظامند اختلافات در حوزه مهندسی و معدن استان هرمزگان کمک کند و جایگاه داوری و میانجیگری را در حل و فصل این قبیل اختلافات تقویت نماید.

مقیمی فرد رییس سازمان نظام مهندسی استان نیز در ادامه این نشست بیان داشت: یکی از ظرفیت های بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی، معادن است که در این میان وجود تنوع مواد معدنی هرمزگان را به عنوان یکی از مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.

وی افزود: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن هرمزگان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: بدون شک اتاق بازرگانی بندرعباس با ظرفیت هایی که در بخش بین المللی دارد می تواند حوزه معادن استان را در بازارهای هدف تقویت نماید.

انتهای پیام/ز536

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار