سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:
تابناک-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به نقش مهم دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی در تسهیل ازدواج جوانان گفت: مدیران با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند می توانند در تسهیل ازدواج جوانان به ویژه جوانان شاغل در ادارات نقش مهمی ایفا کنند.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 01 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، علی رئوفی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به اهمیت تسهیل ازدواج جوانان، عنوان کرد: در دین مبین اسلام از هیچ عملی به اندازه تسهیل ازدواج جوانان تاکید نشده است.

وی افزود: خانواده مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی در جامعه است که با ازدواج محقق می شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از رکن های مهم شکل گیری شخصیت انسان در خانواده است که اهمیت آن را دوچندان کرده است و در این زمینه والدین به عنوان الگو در بین فرزندان جایگاه ویژه ای دارند.

رئوفی تصریح کرد: از نظرات و دیدگاه های جوانان در برنامه ریزی های مرتبط با آنها بهره گرفته شود.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر سبک زندگی در جامعه نیز تغییر کرده است و بسیاری از رسم و رسومات هزینه برای ازدواج جوانان حذف شد که نقش بسزایی در افزایش آمار ازدواج داشت و در هرمزگان با افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ همراه بود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همین خصوص گفت: ازدواج با تشریفات سنگین تضمینی برای آن نیست و برگزاری آن با سادگی و تشریفات کمتر گره گشای بسیاری از مشکلات جوانان در شرف ازدواج خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی در تسهیل ازدواج جوانان، اظهار داشت: مدیران با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند می توانند در تسهیل ازدواج جوانان به ویژه جوانان شاغل در ادارات نقش مهمی ایفا کنند.

رئوفی گفت: در شرایط فعلی گرانی مسکن، مسائل اجتماعی، مسئولیت پذیری پایین جوانان، تبلیغات دروغین درباره زندگی فردی، وابستگی عاطفی جوانان به والدین و رواج فرزند سالاری از موانع دیگر پیش روی ازدواج جوانان است.

رئوفی با اشاره به ثمرات ازدواج، تصریح کرد: یکی از ثمرات مهم ازدواج جوانان و تشکیل خانواده کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت جامعه است که با ازدواج تضمین می شود.

وی افزود: اگر دلسوز کشور و آرمان های انقلاب و نظام هستیم ضروری است موانع ازدواج جوانان را مرتفع و زمینه ازدواج آنها را تسهیل کنیم.

سرپر ست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: با توجه به فرهنگ غنی که مردم هرمزگان از آن برخوردار هستند انتظار است هرمزگان در آمار ازدواج در رده های بالایی کشوری و طلاق در پایین ترین قرار گیرد.

انتهای پیام/ز535

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار