تابناک-فرماندار قشم گفت: همکاری بین بخشی ایجاد شده در روستای سلخ برای مقابله با کرونا از دو بحران افسارگسیختگی شیوع و تحمیل آسیب اقتصادی شدید به جامعه صیادی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 01 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، علیرضا نصری در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای این شهرستان اظهار داشت: شناسایی 27 تبعه خارجی کرونا مثبت در بندر صیادی سلخ جزیره قشم می‌توانست بحران آفرین باشد.
وی افزود: زمان‌شناسی بخشدار منطقه و ایجاد محل قرنطینه با ظرفیت 100 نفر در کمتر از 12 ساعت با همکاری دهیار، تعاونی صیادی روستا و خیران قرنطینه فوری اتباع خارجی کرونا مثبت را ممکن ساخت و انجام تست گسترده نیز شرایط بازگشایی مجدد اسکله را فراهم آورد.
فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان قشم تصریح کرد: اقدامات و همکاری بین بخشی ایجاد شده در روستای سلخ از دو بحران افسارگسیختگی شیوع کرونا و تحمیل آسیب اقتصادی شدید به لنج‌داران و جامعه صیادی جلوگیری کرد.
نصری ادامه داد: تست کرونای برخی از اتباع خارجی علیرغم داشتن تست منفی از کشور مبدا، مثبت شده که موضوع از طریق انعکاس به وزارت امور خارجه پیگیری خواهد شد.
وی اضافه کرد: صیادان این بندر با ارائه تست منفی کرونا مجوز خروج از اسکله را دریافت می‌کنند و در صورتی که پیش از بازگشت به اسکله از مرزها خارج شده و یا با تبعه دیگر کشورها ارتباط داشته باشند باید برای ورود به اسکله نیز تست کرونا بدهند.
فرماندار شهرستان قشم گفت: اقدام صورت گرفته در سلخ به عنوان یک الگو باید در مرکز شهرستان نیز اجرا و ظرفیت قرنطینه اضطراری ایجاد شود تا بتوان در صورت بروز مشکل، امکان پاسخ به هنگام و متناسب با شرایط وجود داشته باشد.
تا کنون ۲۷ مورد مثبت کرونا در بندرصیادی سلخ جزیره قشم شناسایی شده و از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون نیز ۱۶ هزار تست در جزیره قشم گرفته شده که حدود چهار هزار مورد آن مثبت گزارش شده است.

انتهای پیام/ز531

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار