۱۴ اسفند ماه برگزار می شود؛
تابناک-مانور جستجو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ، پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه حد فاصل بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر شهید ذاکری قشم بطور همزمان به صورت هوایی و دریا برگزار می شود .
کد خبر: ۹۴۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 01 March 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان ارگانهای دریایی و مسئولینی از ستاد مدیریت بحران استانداری و یگانهای آتش نشانی، حلال احمر و اورژانس استان به منظور بازخوانی سناریوی مانور و تشریح وظایف هر یگان در محل بندر شهید حقانی بر گزار شد.

در این جلسه "اسماعیل مکی زاده "معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن قدردانی از مشارکت کلیه دستگاهها در مباحث آموزشی، برگزاری مانور و همچنین جستجو و نجات دریایی در طول سال به تشریح مزایای برگزاری مانور جستجو و نجات و بهره گیری از ابزار و ادوات دستگاههای متولی و NGO در شرایط اضطرار و بحران پرداخت.

وی مهمترین دست آورد این این مانور را اطمینان بخشی مردم از آمادگی دستگاهها در مواجهه با مخاطرات دریایی و همچنین هماهنگی بین دستگاهی در رویارویی با شرایط اضطرار عنوان کرد.

مکی زاده بر ضرورت بهره گیری از کلیه امکانات هوایی، دریایی و خشکی شرکت کنندگان در این مانور تاکید کرد و گفت: در این مانور تلاش می شود آخرین فناوری های ارگانها در بحث جستجو و نجات دریایی مورد ارزیابی و آزمون قرار گیرد.

در ادامه این جلسه کارشناسان مرکز جستجو و نجات دریایی استان به تشریح اهداف و شرح مسئولیت های هر دستگاه پرداخته و نمایندگان ارگانها نیز دیدگاهها و نقطه نظرات فنی خود را پیرامون سناریوی مطرح نمودند.

گفتنی است؛ همه ساله به منظور ارتقاء سطح ایمنی و هماهنگی بیشتر ارگانها در مواجهه با شرایط اضطرار مانورهای جستجو و نجات دریایی در پهنه های آبی استان هرمزگان برگزارمی شود که مانور برنامه ریزی شده به تولید اداره کل بنادر و دریانوردی و مشارکت دستگاههای متولی روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه حد فاصل بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر شهید ذاکری قشم بطور همزمان از هوایی و دریا برگزار می شود.

انتهای پیام/ز530

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار