معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در جلسه ستاد استانی کرونای استان عنوان کرد:
تابناک-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در جلسه ستاد استانی کرونای استان عنوان کرد: از ورود خودروهای شهرهای قرمز به هرمزگان به صورت قاطع جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۴۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱ 28 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، ایرج حیدری امروز شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به اهمیت مراقبت های شخصی عنوان کرد: گسترش فرهنگ توجه به مراقبت های شخصی نیازمند نهادینه شدن در جامعه است.

وی در همین خصوص گفت: رسانه ها به ویژه صداوسیما نقش مهمی در ترویج فرهنگ مراقبت های شخصی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: توجه ویژه به مراقبت های شخصی نقش بسزایی در کاهش مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

حیدری تصریح کرد: کنترل تردد ها در مبادی ورودی استان با قوت تداوم یابد و از ظرفیت دستگاه قضایی برای تحقق این مهم بهره گرفته شود.


وی افزود: از ورود خودروهای مناطق قرمز کشور به هرمزگان به صورت جدی جلوگیری شود تا از گسترش این ویروس جلوگیری بعمل آید و راهنمایی و راهور به صورت قاطع این خودروها را برگشت دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از حضور گسترده مسافر در بندرعباس جلوگیری شود و این شهر به عنوان بارانداز مسافر تبدیل نگردد که زمینه ساز گسترش شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: در صورت گسترش ویروس کرونا در مرکز استان مهار آن مشکل خواهد بود و ضروری است با پیشگیری از هزینه های درمان کاهش دهیم.

وی افزود: پذیرش میهمان توسط کلیه دستگاه های در مهمانسرای دستگاه هد ممنون است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر کنترل قایق های غیر مجاز، خاطرنشان کرد : دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه بنادر و دریانوردی از تردد شناورهای غیر مجاز جلوگیری و مناطق پهلوگیری قایق ها به اطلاع نیروی انتظامی و دریابانی رسانده شود تا با متخلفان برخورد شود.


حیدری با تاکید بر نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی، گفت: عملکرد دستگاه های در حوزه مبارزه با کرونا در جلسات هفتگی ستاد نیازمند بررسی و ارزیابی است تا نواقصات احتمالی مرتفع شود.

وی در همین خصوص، تصریح کرد : شهرداری بندرعباس مکان مشخصی برای اسکان کارگران فصلی تدارک بیند و در این زمینه در جلسات هفتگی ستاد کرونا گزارش عملکرد ارائه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی و شرکت ها به صورت دوره ای از پرسنل خود تست بگیرند تا سلامت آنها مورد غربالگری قرار گیرد.

وی با تاکید بر مدیریت ورود مسافر به جزایر استان، اظهار داشت: کلیه افرادی که از مناطق مختلف کشور برنامه سفر به جزایر هرمزگان را دارند حتما بلیط الکترونیکی به همراه آزمایشگاه مرتبط با ویروس کرونا به همراه داشته باشند و در این زمینه رسانه ها به ویژه صداوسیما اطلاع رسانی مناسبی انجام دهند.

حیدری در همین خصوص گفت: هرگونه حمل و نقل خودرو از سرزمین اصلی به جزایر استان با ثبت اطلاعات صاحبان خودروها و همراهان در سامانه الکترونیکی به همراه نتیجه تست های کرونا باشد.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت استاندار استان و اعضای ستاد کرونا و تلاش های کادر درمان این بیماری به خوبی مدیریت شده است و باید با تلاش و برنامه ریزی از گسترش این بیماری با رسیدن فصل گرما جلوگیری کرد.

انتهای پیام/499

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار