رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس مطرح کرد:
تابناک-رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: استفاده از شرط داوری در قراردادهای تجاری برگ برنده بازرگانان است.
کد خبر: ۹۴۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 23 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، مرتضی کناری زاده در این رابطه اظهار داشت: مرکز داوری اتاق بازرگانی یکی از معتبرترین نهادهای داوری سازمانی در ایران می باشد که به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و از پشتوانه قانونی و حمایت اتاق‌بازرگانی برخوردار است.

وی افزود: این مرکز طبق قانون حق رسیدگی و حل و فصل اختلافات اعضای اتاق بازرگانی و سایر فعالان اقتصادی را دارد و برای رسیدگی به اختلافات اعضا اتاق و سایرین شرط داوری باید در قراردادهای تجاری درج شود.

کناری زاده افزود: مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس طی چندین سال فعالیت اختلافات بسیار زیادی را رسیدگی و حل وفصل و حکم قانونی لازم صادر کرده است و همچنین در برخی موارد نیز با میانجیگری داوران بین طرفین صلح و سازش به وجود آمده که بدون شک یکی از اهداف مرکز داوری میانجیگری به منظور صلح و سازش است.

وی بیان داشت: امروزه در تجارت و سرمایه‌گذاری بین المللی و داخلی داوری به لحاظ مزایایی که دارد از جمله تخصصی بودن، کم هزینه و سرعت در رسیدگی و فقدان تشریفات مورد اقبال چشمگیری قرار دارد به گونه‌ای که در برخی از سازمانهای داوری نوعی داوری اضطراری پیش‌بینی شده است که در مواقع ضروری بتواند اقدامات ضروری و فوری در خصوص اختلافات را انجام دهند.

این مقام مسوول تاکید کرد: اگر تمام فعالین اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی که از شرط نمونه داوری اتاق بازرگانی که در سایت اتاق موجود است در کلیه قراردادهای خود استفاده نمایند حتی اگر در پرونده ای در دادگاه دارند می توانند توافق نمایند که در مرکز داوری رسیدگی گردد که قطعا دادگاه نیز با آن موافقت خواهد نمود.

رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی بندرعباس تصریح کرد: ما معتقدیم که اختلافات اعضای اتاق بازرگانی بندرعباس باید در خود اتاق حل و فصل شود و بدون شک بازرگانانی که به مرکز داوری مراجعه می نمایند از امتیازات ویژه ای در باب هزینه ها برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ز463

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار