رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:تکذیب ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست ظریف / خبر مهم سخنگوی دولت درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی / بیادی: برخی‌ اصولگراها و اصلاح‌طلبان خود را پیروز قطعی انتخابات می‌دانند و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲ 22 February 2021

 


تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هشدار میراث فرهنگی به فروشندگان مجوز سفر

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران: بر اساس گزارش‌های به دست آمده، بررسی و نظارت‌های به عمل آمده از مبادی برگزاری تورهای داخلی مشخص شده که برخی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی به نحوی از انحاء اقدام به واگذاری یا صدور مجوز سفر برای افراد، سایت‌ها و صفحات مجازی برگزارکننده تورهای گردشگری غیرمجاز می‌کنند. در صورت مشاهده هر گونه واگذاری یا صدور مجوز، صدور لیست بیمه و ارائه مدارک تور برای افراد و سایت‌ها و صفحات مجازی صدرالاشاره، پرونده شرکت جهت تصمیم‌گیری‌های بعدی به کمیسیون فنی نظارت بر عملکرد دفاتر احاله خواهد شد./مهر

بایدن در حال بررسی لغو تحریم‌های ایران

نشریه ساندی تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام امنیتی آمریکایی مدعی شد که جو بایدن به دنبال آن است که تحریم های وضع شده علیه ایران را با هدف حفظ توافق هسته ای ۲۰۱۵ کاهش دهد و این توافق را به مسیر خود بازگرداند. این نشریه در ادامه با اشاره به تاکید ایران بر لزوم رفع کامل تحریم‌ها نوشت که نشانه‌هایی از رفع این تحریم‌ها وجود دارد، هرچند که دولت بایدن اصرار دارد ابتدا باید یک نشست در چارچوب ۱+۵ با حضور ایران برگزار شود.

آمادگی بازار ارز برای تغییر مسیر قیمت‌ها

بررسی رفتار فعالان بازار ارز در روزهای اخیر نشان‌دهنده تردید و سرگردانی آنهاست به طوری که آنها از تداوم رشد بهای ارز نا امید شده و در انتظار ریزش قیمت‌ها هستند، اگرچه تحولات سیاست خارجی همچنان مبهم است، اما به نظر می‌رسد که دلالان بازار ارز از اکنون به پیشواز تحولات پیش رو رفته‌اند. زمانی که اتفاقات و صحبت‌های یکی دو روز اخیر طرف‌های آمریکایی و ایرانی را کنار هم می‌گذاریم شواهد به نفعِ رفع موانع بین‌المللی اقتصاد و برداشته شدن تحریم‌ها خودنمایی می‌کند. بنابراین، برخلاف بهمن‌ماه احتمال نزولی شدن قابل توجه قیمت دلار قبل از سال نو، دور از ذهن نخواهد بود. اکنون که نقش رفع تحریم‌ها در سیر نزولی و سقوطی قیمت دلار پوشیده نیست انتظار می‌رود با مشاهده سیگنال‌های مثبت در روابط خارجی و به ویژه در مورد برجام شاهد کاهش محسوس قیمت دلار باشیم. /ایرنا

ادعای یک نماینده مجلس در مورد کشف داروی ضدکرونا شده است

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس:دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونایی شده که ۱۰۰ سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده و سابقه دارویی دارد و اکنون هم تولید انبوه شده، اما چرا اجازه توزیع به آن داده نمی شود؟ چرا ۴ عدد همین دارو در ناصرخسرو به قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود، در حالی که داروی تولیدی ما با قیمت ۳۰ هزار تومان قابل دسترسی برای مردم است؟/ایسنا

درگیری لفظی هاشمی با یکی از اعضا در صحن شورا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: صحبتهای محسن هاشمی و محمد سالاری به دلیل عدم پرداختن به دستور جلسات قبل از بررسی بودجه، به درگیری لفظی تبدیل شد.در ابتدا جلسه علنی امروز شورای شهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران خطاب به اعضای شورا گفت: به دلیل دستور بودجه و مهم بودن آن، لطفا اعضا نطق و تذکر ارائه ندهند.وی تاکید کرد: آقای سالاری هم دستور مهمی را آماده کرده بود که حدود نیم ساعت زمان میبرد و در این جلسه به آن نخواهیم پرداخت.حجت نظری عضو شورای شهر در واکنش به این صحبت، گفت: آقای رئیس شما خودتان نطق کردید چرا آقای سالاری نباید اجازه داشته باشد؟هاشمی تاکید کرد: بنده نطق بودجهای کردم!سالاری خطاب به هاشمی بیان کرد: این چه شورای شهری است؟ شما حقی ندارد! ٢ دستور مهم امروز مطرح شده است.وی خطاب به شهربانو امانی یادآور شد: خانم امانی شما که همیشه تذکر میدهید، این چه مدل اداره جلسه است؟ بــر چه معیاری شورا را اداره میکنید؟هاشمی گفت: اتفاقا خانم امانی این را به من یاد داده است.

گلایه عضو جامعه روحانیت از حدادعادل

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز: ما انتظار نداریم آقای حداد عادل بگویند تقابل؛ تقابلی وجود ندارد ما حامی هر اتفاقی که منجر به وحدت شود، هستیم. جامعه روحانیت قبایی برای انتخابات ندوخته و نه کاندیدایی برای انتخابات دارد و نه ادعایی دارد همه تلاش این است که جریان های مختلف اصولگرایی با هم به توافق برسند.من عقیده دارم چه در پوشش ائتلاف و چه در پوشش وحدت باید جمع شوند در هر صورت حمایت خواهیم کرد و خود ما نه ادعا، نه کاندیدا و نه مساله پدرخواندگی نداریم./برنا

کرباسچی: نامزدی محسن هاشمی منوط به اجماع اصلاح‌طلبان است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر بعد از تایید صلاحیت‌ها حمایت و نظر جمع روی محسن هاشمی باشد در مورد او و دیگر اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری می‌شود. معقول این است که صبر کنیم و ببینیم چه کسانی تایید صلاحیت می‌شوند چون نمی‌خواهیم با دیگر احزاب اصلاح طلب از راهی جز تفاهم وارد شویم و درست هم نیست نامزد مورد نظر خود را هر طور شده با جبهه اصلاح‌طلبان تحمیل کنیم. /ایرنا

کاظم صدیقی: مردم به «ولی» مشروعیت نمی‌دهند بلکه فقط در مقبولیت اثر دارند

حجت الاسلام کاظم صدیقی ظهر یک شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: برای اینکه یاری خداوند به یک جامعه برسد، آن حکومت باید روابط خالق و مخلوق را گسترش داده و در ادامه دغدغه رفع مشکلات فقرا و مساکین را داشته باشد. دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر رفع مشکلات ضعفا را دیگر وظایف حکومت دانست و گفت: حکومت برای بهره بردن از یاری خداوند باید مردم را نسبت به اتفاقات جامعه حساس کند به طوری که مردم به صحنه آمده و نظارت عمومی که همان امر به معروف و نهی از منکر است، رواج یابد. در حکومت اسلامی جملاتی مانند «به من چه» معنا ندارد زیرا مردم باید به این باور برسند که همه از یک پیکر هستند. حجت الاسلام والمسلمین صدیقی کمال انسان را در پذیرفتن حاکمیت خداوند دانست و بیان داشت: مردم به امام و ولی مشروعیت نمی‌دهند بلکه فقط در مقبولیت اثر دارند زیرا خداوندی که بندگان را آفریده، امام این بندگان را نیز خود معرفی می‌کند. اگر عموم جامعه فردی که صلاحیت ندارد را انتخاب کنند در قیامت مواخذه خواهد شد و از سوی دیگر فردی که صلاحیت نداشته اما مسئولیت را پذیرفته نیز مجازات می‌شود.

توضیح شهاب حسینی درباره واکسن زدنش در آمریکا

علی پاکزاد خبرنگار گپ و گفتی با شهاب حسینی داشت و در این‌باره نوشت: این روزها ماجرای ماسک زدن و واکسن زدن شهاب حسینی در آن سوی دنیا، موضوعی شد برای اینکه برخی به آن بپردازند و ساده از کنارش عبور نکنند. هر چند آنقدر در جامعه موضوعات مهم وجود دارد که پرداختن به این حاشیه ها حوصله می خواهد و انگیزه! برای همین هم با شهاب حسینی تماس گرفتم تا ببینم تا چه حد این موضوع برای خودش جدیت داشته است؟ شهاب حسینی در پاسخ به سئوالم در خصوص ماسکی که بصورت داشته است می گوید: از ماشین که پیاده شدم دیدم ماسک ندارم. تنها ماسک داخل ماشین این ماسک بود که قبل تر ها، دوستم به من هدیه داده بود. بین زدن و نزدن آن تردید نکردم. از شهاب ماجرای واکسیناسیونش را پرسیدم. شهاب گفت: هیچ نیت قبلی و برنامه ریزی مشخصی برای زدن واکسن نبود و نداشتم. به اصرار یکی از دوستان که برای آغاز یک کار سینمایی همراهی ام می کرد، در صف واکسن مازاد ایستادیم تا شانس خود را امتحان کنیم. در آمریکا برای مراکز سالمندان و سایر مراکز در اولویت، همیشه چیزی حدود بیست درصد واکسن اضافه در نظر گرفته می شود تا در صورت شکستگی یا اتفاقات غیرمترقبه، مشکلی برای جامعه هدف بوجود نیاید. پس از اتمام کار، مازاد را بین مردم عادی توزیع و تزریق می کنند. کل ماجرا همین بود.اتفافی که برای هر کسی می تواند بیفتد .

استاندار: بحث تعطیلی تهران اصلا مطرح نیست

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه شورای اداری استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شایعات و مباحثی درخصوص تعطیلی تهران به خاطر بیماری کرونا مطرح است، افزود: تعطیلی تهران اصلا مطرح نیست و در چنین شرایطی ضرورتی بر این کار هم وجود ندارد. وی گفت: اکنون بحث دورکاری یک سوم کارمندان آن هم برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای مطرح است. محسنی بندپی افزود: در بحث اشتغال زایی هم از آن هدف گذاری که ۹۹ هزار اشتغال بود، فراتر رفتیم که همه آن‌ها به خاطر هماهنگی دستگاه هاست و اکنون ضرورتی مبنی بر تعطیلی ادارات وجود ندارد.

ساعی ماند،‌ آنکه سیلی خورد رفت!

پس از حضور روز گذشته هادی ساعی در سالن رقابت‌های لیگ و نقض محرومیت یک‌ساله ساعی از سوی فدراسیون تکواندو، دبیر سازمان لیگ از سمتش استعفا کرد و برخی شایعات درباره استعفای رییس سازمان لیگ نیز مطرح شده است. پس از حمله چندی پیش هادی ساعی به دبیر سازمان لیگ تکواندو در جریان برگزاری رقابت‌های گروهی لیگ تکواندو، کمیته قضایی فدراسیون تکواندو در اقدامی عجیب حکم خود را نقض کرد و هادی ساعی روز گذشته در سالن رقابت‌های لیگ حاضر شد. مسوولان فدراسیون تکواندو و کمیته قضایی دلیل این اقدام را اعتراض ساعی به حکم عنوان و اعلام کردند تا زمان برگزاری جلسه رسیدگی وی می‌تواند در لیگ فعالیت داشته باشد! این در حالی است که لیگ تکواندو روز گذشته به پایان رسید و دور بعدی لیگ سال آینده برگزار می‌شود. در پی این اتفاق مصطفی بابایی، دبیر سازمان لیگ تکواندو در گفت‌وگو با ایسنا از استعفای خود از ادامه فعالیت در سازمان لیگ در اعتراض به حضور ساعی در سالن خبر داد. گفته می‌شود رییس سازمان لیگ تکواندو نیز استعفا کرده اما هنوز استعفای کتبی از هیچ کدام از این دو فرد به دست فدراسیون تکواندو نرسیده است.

سرلشکر باقری: در یکی دو ماه آخر دولت ترامپ، با دستور رهبر معظم انقلاب، ۱۰ رزمایش برگزار شد

سرلشکر باقری با بیان اینکه در یکی دو ماه آخر دولت ترامپ فشارهای دشمن نسبت به گذشته سنگین‌تر شد و در منطقه تحرکاتی انجام داد، گفت: در این بازه زمانی به امر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح ۱۰ رزمایش را در سراسر کشور برگزار کردند که از قبل برنامه‌ای جهت برگزاری این رزمایش‌ها نداشتیم و به یکباره این رزمایش‌ها پس از ابلاغ با قدرت برگزار شدند.

اعلام نامزدی روحانی اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

حقوقدان اصلاح‌طلب با اعلام حضورش به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: از مدت‌ها قبل با کمک جمعی از شخصیت‌ها و جریان‌ها، کمیته‌هایی برای برنامه‌ریزی در چندین حوزه تشکیل داده‌ایم تا با استفاده از تجارب و تخصص افراد، برنامه ‌کاملی برای بهبود اوضاع کشور تهیه شود.«محسن رهامی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، همچنین افزود: این برنامه‌ها کارکردهای مختلف دارد، هم برای ارائه به مردم و احزاب تهیه شده است و در صورتی که شرایط فراهم شود می‌توان در صورت موفقیت در آینده استفاده کرد. علاوه برآن، به هرکسی که برنده انتخابات شود می‌توان ارائه کرد تا در صورت تمایل بهره برداری کند، در نهایت این برنامه ریزی‌ها به عنوان مطالعات پایه، در بنیاد بین المللی صلح برای توسعه کشور، در آینده می‌تواند مورد استفاده قرارگیرد.نماینده ادوار مجلس درباره فضای عمومی کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: در مقایسه با دوره‌های گذشته، فعلا فضای انتخاباتی چندان فعال نیست. به علل مختلف اصولا اکثریت مردم، هیچگونه آمادگی برای ورود به بحث انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نشان نمی‌دهند، البته بحث انتخابات برای اشخاص مختلف، از جناح‌های گوناگون سیاسی جهت ورود به انتخابات نسبتا داغ است.

نوری مالکی: بایدن با تهران وارد مذاکره خواهد شد

نخست وزیر پیشین عراق گفت که جو بایدن برای حل مساله هسته‌ای با ایران وارد مذاکره خواهد شد.به گزارش رای الیوم، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در گفت وگویی تلویزیونی تاکید کرد: انتظار می رود که دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن مذاکراتی با ایران برای حل موضوع هسته ای انجام دهد.وی گفت: با جو بایدن تفاهم دارم و دولت کنونی بسیار بهتر از دولت قبلی است. با توجه به روابطی که با رئیس جمهور جدید آمریکا دارم به نظر من وی در چارچوب پرونده هسته‌ای با ایران وارد مذاکره خواهد شد.نخست وزیر پیشین عراق خاطرنشان کرد: اگر هر یک از طرف‌های ایرانی یا آمریکایی از ما بخواهند که برای حل بحران میان دو کشور ورود کنیم، ما مانعی نخواهیم داشت و این مساله به سود عراق نیز خواهد بود.نوری مالکی تاکید کرد که بازگشت روابط و دور کردن تنش ایرانی-آمریکایی به سود عراق و منطقه است.

مهر: یکی از مدیران ارشد ارزی بانک مرکزی بازداشت شد

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد یکی از مدیران ارشد ارزی بانک مرکزی به اتهام دریافت رشوه در پرونده توزیع ۳۵ میلیارد دلار ارزهای مداخله‌ای بانک مرکزی بازداشت شد.متهم بازداشتی پنجمین مدیر ارشد بانک مرکزی است که در سال‌های اخیر تحت تعقیب قرار گرفته است.متهم، چندین سال مسئولیت اصلی در حوزه ارزی بانک مرکزی بالاخص فروش بی‌ضابطه ده‌ها میلیارد دلار ارز در قالب ارزهای مداخله‌ای را برعهده داشته و یکی از متهمان اصلی در خصوص ایجاد نابسامانی‌های ارزی در سال‌های اخیر در کشور است.به گزارش مهر، پیش از این نیز سخنگوی قوه قضائیه از اخذ آخرین دفاع از سیف رئیس سابق بانک مرکزی و احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی و ارسال پرونده آنها به دادگاه خبر داده بود.

قاضی زاده هاشمی: بعید است اصلاح قانون انتخابات به 1400 برسد

نایب رئیس اول مجلس گفت:ایرادات شورای نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات به مجلس واصل شد اما اینکه به این انتخابات برسد معلوم نیست زیرا برخی از بندها بعید به نظر می‌رسد به انتخابات فعلی برسد.سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه) در مراسم اختتامیه رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، اظهار داشت: جا دارد از شورای نگهبان تشکر کنم که با وجود اینکه تضمین حفظ سلامتی مردم با نهاد دیگری است در این راستا به فکر هستند و متد ورود آنها علمی و به اشتراک گذاشتن جامعه است.وی عنوان کرد: حقیقتا مسئله کووید-۱۹ کوتاه مدت نیست. شاید الان بتوان گفت برای سه تا پنج سال آینده کشور و جهان مسأله اصلی اقتصاد، فرهنگ و... کرونا است. با توجه به اینکه هر لحظه مدل این ویروس تغییر می‌کند، باید برای مدت طولانی به آن اندیشید.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در انتخابات با توجه به اینکه عنصر محوری مکتب امام اهمیت دارد، سطح مشارکت انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد زیرا این انتخابات حساس است و انتظار مشارکت وجود دارد. رقابت‌ها در این انتخابات جدی است.

بیادی: برخی‌ اصولگراها و اصلاح‌طلبان خود را پیروز قطعی انتخابات می‌دانند

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی درباره اختلافات درونی جریان اصولگرا توضیح داد.حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: مردم به عنوان افکار عمومی و صاحبان کشور و با قدرت اثرگذاری بالا در امورات کشور به دلیل نابسامانی‌ در مدیریت اجرایی گله‌مند هستند و در بعضی از نظرسنجی‌ها نوعا برای شرکت در انتخابات واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان داده‌ا‌ند.او ادامه داد: در نتیجه این نظرسنجی‌ها درصد کسانی که با بیان مستقیم خود گفته‌اند که یقینا در انتخابات شرکت می کنند ناامیدکننده است و بخشی هم شرط شرکت خود را منوط به حضور نامزد مورد نظر خود می دانند و در این بخش فرقی بین اصولگرا و اصلاح‌طلب هم نیست، فلذا از نتایج این نظر سنجی‌ها که درصد کمی از آنان قابل اعتماد است بعضی از احزاب و یا گروه‌های تمامیت خواه و کم عقل نوعاً دچار بی تدبیری و توهم شده‌اند و خواب پیروزی خود را در مشارکت حداقلی مردم در انتخابات می بینند.وی ادامه داد: مثلاً عده کمی از اصولگرایان ولی صاحب نفوذ در قدرت و ثروت با توهم پیروزی قطعی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ همانطور که در مصاحبه‌های پیشین گفته‌ام نوعاً به اختلاف و انحراف از اهداف خود دچار شده‌اند تا جایی که به راحتی برای حذف رفقای خود به عنوان رقیب از هر اقدام ناپسندی فروگذار نمی‌کنند.

توئیت برجامی مشاور روحانی در آستانه اجرایی شدن ضرب‌الاجل مجلس

مشاور رئیس جمهور در توییترش نوشت: به نظر می‌رسد برجام و 1+5 برای ایران ابزار مذاکراتی بود نه هدف مذاکرات.حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در توییترش نوشت: به نظر می‌رسد برجام و 1+5 برای ایران ابزار مذاکراتی بود نه هدف مذاکرات. مساله اصلی برای ایران همواره الزام آمریکا و دیگران به اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت و رفع تحریم های فرامرزی است و نه درخواست از آمریکا برای بازگشت به مذاکرات تمام شده برجامی.

شکایت از محمود صادقی به خاطر اعلام نتیجه مثبت تست کرونایش!

محمود صادقی نوشت: معاونت فضای مجازی دادستانی علیه من به دلیل توئیت اعلام مثبت بودن تست کرونایم در سال گذشته به عنوان نشر اکاذیب اعلام جرم کرده است!محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «‌پیرو شکایت شورای نگهبان، امروز در شعبه چهار دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدم.در ابتدای جلسه یک اتهام عجیب دیگر هم به من تفهیم شد؛ معاونت فضای مجازی دادستانی علیه من به دلیل توئیت اعلام مثبت بودن تست کرونایم در سال گذشته به عنوان نشر اکاذیب اعلام جرم کرده است!»

گزارش قطعی سانحه هواپیمای اوکراینی تا پایان سال منتشر می‌شود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار گزارش نهایی سانحه سقوط بویینگ اوکراینی تا پایان امسال برای عموم مردم خبر داد.«تورج دهقانی زنگنه» ‌امروز (یکشنبه) در نشست خبری در محل سازمان هواپیمایی درباره زمان انتشار نهایی گزارش سانحه بویینگ اوکراینی افزود: طبق انکس ١٣ و کنوانسیون شیکاگو به چهار کشور درگیر در سانحه گزارش نهایی ارسال شده است و این کشورها ٦٠ روز فرصت دارند نظر نهایی خود را اعلام کنند.وی ادامه‌داد: شنبه هفته آینده (نهم اسفند ماه) فرصت ٦٠ روزه به پایان می‌رسد و پس از آن سازمان هواپیمایی می‌تواند گزارش نهایی را به اطلاع عموم مردم برساند.دهقانی زنگنه گفت: از چهار کشور یاد شده، سه کشور پاسخ فنی خود را نسبت به گزارش ایران اعلام کردند که به‌طور کامل مطابق با گزارش ایران است.

خبر مهم سخنگوی دولت درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی

سخنگوی دولت از ادامه تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی خبر داد و گفت: برخی سعی کردند روغن را ۴ برابر بیاورند و در بازار عرضه کنند، اما موفق نشدند.علی ربیعی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درباره دلار 4200 تومانی اظهار داشت: دولت برای حمایت از سفره‌های مردم بر لزوم ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اصرار کرد، اما متاسفانه خیلی‌ها بدون اینکه علت را بدانند، یکطرفه حتی در برخی از برنامه‌های رسانه‌های بزرگ به دولت حمله کردند.وی با تاکید براینکه ما می‌دانستیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آثار زیادی بر سایر کالا‌ها خواهد داشت، گفت: در دوران تعادل اقتصادی به سر نمی‌بردیم و با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دچار شوک‌های عظیم ارزی می‌شدیم.سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برخی منتقدان می‌گفتند آیا مرغ هم ربطی به ارز دارد، افزود: بله، بجر آب و هوای تولید مرغ، سایر هزینه‌های آن با ارز مرتبط است.وی در ادامه با بیان اینکه شاید نواقصی در برخی تصمیم گیری‌ها بوده است، گفت: در ستاد اقتصادی دولت مقرر شد برای حل برخی مشکلات، برخی کالا‌ها تقسیم بندی و مسئولیت هر دستگاه مشخص شود.

رحیم‌پور ازغدی ایرانی بودن رضاخان را رد کرد

رحیم‌پور ازغدی در مورد ایرانی بودن رضاخان گفت: نسب پهلوی از طرف پدر و مادر، ایرانی محسوب نمی‌شد و در اسناد لانه جاسوسی هم در مورد پدر و مادر او و شوهر دوم مادرش و اینکه این خانواده دسته جمعی برای معاش خود، در قزاقخانه و زیردست روس‌ها بزرگ شده اند اظهاراتی شده است.حسن رحیم پور ازغدی در مصاحبه‌ای به سوالاتی درمورد حکومت رضاشاه پرداخت.

حداد عادل: رئیسی محتمل است بیاید و یا نیاید!

حداد عادل درباره حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بارها درمورد انتخابات با آقای رئیسی صحبت کرده ایم ایشان گفته اند وظیفه بنده اداره قوه قضائیه میباشد. از تشکل ها و مراکز مختلفی از ایشان درخواست برای حضور در انتخابات شده است ولی نظر ایشان تغییری نکرده است.وی افزود: حضور و عدم حضور ایشان در انتخابات از نظر بنده هم محتمل است بیاید و هم نیاید.تکذیب هرگونه تقاضای ظریف از رهبر انقلاب برای توقف اجرای قانون مجلس

تکذیب ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست ظریف

روزنامه کویتی القبس به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که وزیر خارجه ایران از رهبر انقلاب تقاضای تعلیق پروتکل الحاقی مجلس کرده است.روزنامه کویتی القبس در یک خبر فوری به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به رهبر انقلاب تقاضای حکم حکومتی جهت تعلیق اجرای بخشی از قانون مجلس درباره توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را داشت.سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در تهران ضمن تکذیب شدید این خبر اظهار داشت: این خبر از پایه و اساس کذب است و هیچگونه نامه‌ای در این رابطه از طرف دکتر ظریف و یا وزارت امور خارجه ارسال نشده و قانون مجلس طبق زمان بندی دقیق آن توسط دولت جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد.

 

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هشدار میراث فرهنگی به فروشندگان مجوز سفر

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران: بر اساس گزارش‌های به دست آمده، بررسی و نظارت‌های به عمل آمده از مبادی برگزاری تورهای داخلی مشخص شده که برخی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی به نحوی از انحاء اقدام به واگذاری یا صدور مجوز سفر برای افراد، سایت‌ها و صفحات مجازی برگزارکننده تورهای گردشگری غیرمجاز می‌کنند. در صورت مشاهده هر گونه واگذاری یا صدور مجوز، صدور لیست بیمه و ارائه مدارک تور برای افراد و سایت‌ها و صفحات مجازی صدرالاشاره، پرونده شرکت جهت تصمیم‌گیری‌های بعدی به کمیسیون فنی نظارت بر عملکرد دفاتر احاله خواهد شد./مهر

بایدن در حال بررسی لغو تحریم‌های ایران

نشریه ساندی تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام امنیتی آمریکایی مدعی شد که جو بایدن به دنبال آن است که تحریم های وضع شده علیه ایران را با هدف حفظ توافق هسته ای ۲۰۱۵ کاهش دهد و این توافق را به مسیر خود بازگرداند. این نشریه در ادامه با اشاره به تاکید ایران بر لزوم رفع کامل تحریم‌ها نوشت که نشانه‌هایی از رفع این تحریم‌ها وجود دارد، هرچند که دولت بایدن اصرار دارد ابتدا باید یک نشست در چارچوب ۱+۵ با حضور ایران برگزار شود.

آمادگی بازار ارز برای تغییر مسیر قیمت‌ها

بررسی رفتار فعالان بازار ارز در روزهای اخیر نشان‌دهنده تردید و سرگردانی آنهاست به طوری که آنها از تداوم رشد بهای ارز نا امید شده و در انتظار ریزش قیمت‌ها هستند، اگرچه تحولات سیاست خارجی همچنان مبهم است، اما به نظر می‌رسد که دلالان بازار ارز از اکنون به پیشواز تحولات پیش رو رفته‌اند. زمانی که اتفاقات و صحبت‌های یکی دو روز اخیر طرف‌های آمریکایی و ایرانی را کنار هم می‌گذاریم شواهد به نفعِ رفع موانع بین‌المللی اقتصاد و برداشته شدن تحریم‌ها خودنمایی می‌کند. بنابراین، برخلاف بهمن‌ماه احتمال نزولی شدن قابل توجه قیمت دلار قبل از سال نو، دور از ذهن نخواهد بود. اکنون که نقش رفع تحریم‌ها در سیر نزولی و سقوطی قیمت دلار پوشیده نیست انتظار می‌رود با مشاهده سیگنال‌های مثبت در روابط خارجی و به ویژه در مورد برجام شاهد کاهش محسوس قیمت دلار باشیم. /ایرنا

ادعای یک نماینده مجلس در مورد کشف داروی ضدکرونا شده است

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس:دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونایی شده که ۱۰۰ سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده و سابقه دارویی دارد و اکنون هم تولید انبوه شده، اما چرا اجازه توزیع به آن داده نمی شود؟ چرا ۴ عدد همین دارو در ناصرخسرو به قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود، در حالی که داروی تولیدی ما با قیمت ۳۰ هزار تومان قابل دسترسی برای مردم است؟/ایسنا

درگیری لفظی هاشمی با یکی از اعضا در صحن شورا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: صحبتهای محسن هاشمی و محمد سالاری به دلیل عدم پرداختن به دستور جلسات قبل از بررسی بودجه، به درگیری لفظی تبدیل شد.در ابتدا جلسه علنی امروز شورای شهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران خطاب به اعضای شورا گفت: به دلیل دستور بودجه و مهم بودن آن، لطفا اعضا نطق و تذکر ارائه ندهند.وی تاکید کرد: آقای سالاری هم دستور مهمی را آماده کرده بود که حدود نیم ساعت زمان میبرد و در این جلسه به آن نخواهیم پرداخت.حجت نظری عضو شورای شهر در واکنش به این صحبت، گفت: آقای رئیس شما خودتان نطق کردید چرا آقای سالاری نباید اجازه داشته باشد؟هاشمی تاکید کرد: بنده نطق بودجهای کردم!سالاری خطاب به هاشمی بیان کرد: این چه شورای شهری است؟ شما حقی ندارد! ٢ دستور مهم امروز مطرح شده است.وی خطاب به شهربانو امانی یادآور شد: خانم امانی شما که همیشه تذکر میدهید، این چه مدل اداره جلسه است؟ بــر چه معیاری شورا را اداره میکنید؟هاشمی گفت: اتفاقا خانم امانی این را به من یاد داده است.

گلایه عضو جامعه روحانیت از حدادعادل

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز: ما انتظار نداریم آقای حداد عادل بگویند تقابل؛ تقابلی وجود ندارد ما حامی هر اتفاقی که منجر به وحدت شود، هستیم. جامعه روحانیت قبایی برای انتخابات ندوخته و نه کاندیدایی برای انتخابات دارد و نه ادعایی دارد همه تلاش این است که جریان های مختلف اصولگرایی با هم به توافق برسند.من عقیده دارم چه در پوشش ائتلاف و چه در پوشش وحدت باید جمع شوند در هر صورت حمایت خواهیم کرد و خود ما نه ادعا، نه کاندیدا و نه مساله پدرخواندگی نداریم./برنا

کرباسچی: نامزدی محسن هاشمی منوط به اجماع اصلاح‌طلبان است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر بعد از تایید صلاحیت‌ها حمایت و نظر جمع روی محسن هاشمی باشد در مورد او و دیگر اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری می‌شود. معقول این است که صبر کنیم و ببینیم چه کسانی تایید صلاحیت می‌شوند چون نمی‌خواهیم با دیگر احزاب اصلاح طلب از راهی جز تفاهم وارد شویم و درست هم نیست نامزد مورد نظر خود را هر طور شده با جبهه اصلاح‌طلبان تحمیل کنیم. /ایرنا

کاظم صدیقی: مردم به «ولی» مشروعیت نمی‌دهند بلکه فقط در مقبولیت اثر دارند

حجت الاسلام کاظم صدیقی ظهر یک شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: برای اینکه یاری خداوند به یک جامعه برسد، آن حکومت باید روابط خالق و مخلوق را گسترش داده و در ادامه دغدغه رفع مشکلات فقرا و مساکین را داشته باشد. دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر رفع مشکلات ضعفا را دیگر وظایف حکومت دانست و گفت: حکومت برای بهره بردن از یاری خداوند باید مردم را نسبت به اتفاقات جامعه حساس کند به طوری که مردم به صحنه آمده و نظارت عمومی که همان امر به معروف و نهی از منکر است، رواج یابد. در حکومت اسلامی جملاتی مانند «به من چه» معنا ندارد زیرا مردم باید به این باور برسند که همه از یک پیکر هستند. حجت الاسلام والمسلمین صدیقی کمال انسان را در پذیرفتن حاکمیت خداوند دانست و بیان داشت: مردم به امام و ولی مشروعیت نمی‌دهند بلکه فقط در مقبولیت اثر دارند زیرا خداوندی که بندگان را آفریده، امام این بندگان را نیز خود معرفی می‌کند. اگر عموم جامعه فردی که صلاحیت ندارد را انتخاب کنند در قیامت مواخذه خواهد شد و از سوی دیگر فردی که صلاحیت نداشته اما مسئولیت را پذیرفته نیز مجازات می‌شود.

توضیح شهاب حسینی درباره واکسن زدنش در آمریکا

علی پاکزاد خبرنگار گپ و گفتی با شهاب حسینی داشت و در این‌باره نوشت: این روزها ماجرای ماسک زدن و واکسن زدن شهاب حسینی در آن سوی دنیا، موضوعی شد برای اینکه برخی به آن بپردازند و ساده از کنارش عبور نکنند. هر چند آنقدر در جامعه موضوعات مهم وجود دارد که پرداختن به این حاشیه ها حوصله می خواهد و انگیزه! برای همین هم با شهاب حسینی تماس گرفتم تا ببینم تا چه حد این موضوع برای خودش جدیت داشته است؟ شهاب حسینی در پاسخ به سئوالم در خصوص ماسکی که بصورت داشته است می گوید: از ماشین که پیاده شدم دیدم ماسک ندارم. تنها ماسک داخل ماشین این ماسک بود که قبل تر ها، دوستم به من هدیه داده بود. بین زدن و نزدن آن تردید نکردم. از شهاب ماجرای واکسیناسیونش را پرسیدم. شهاب گفت: هیچ نیت قبلی و برنامه ریزی مشخصی برای زدن واکسن نبود و نداشتم. به اصرار یکی از دوستان که برای آغاز یک کار سینمایی همراهی ام می کرد، در صف واکسن مازاد ایستادیم تا شانس خود را امتحان کنیم. در آمریکا برای مراکز سالمندان و سایر مراکز در اولویت، همیشه چیزی حدود بیست درصد واکسن اضافه در نظر گرفته می شود تا در صورت شکستگی یا اتفاقات غیرمترقبه، مشکلی برای جامعه هدف بوجود نیاید. پس از اتمام کار، مازاد را بین مردم عادی توزیع و تزریق می کنند. کل ماجرا همین بود.اتفافی که برای هر کسی می تواند بیفتد .

استاندار: بحث تعطیلی تهران اصلا مطرح نیست

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه شورای اداری استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شایعات و مباحثی درخصوص تعطیلی تهران به خاطر بیماری کرونا مطرح است، افزود: تعطیلی تهران اصلا مطرح نیست و در چنین شرایطی ضرورتی بر این کار هم وجود ندارد. وی گفت: اکنون بحث دورکاری یک سوم کارمندان آن هم برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای مطرح است. محسنی بندپی افزود: در بحث اشتغال زایی هم از آن هدف گذاری که ۹۹ هزار اشتغال بود، فراتر رفتیم که همه آن‌ها به خاطر هماهنگی دستگاه هاست و اکنون ضرورتی مبنی بر تعطیلی ادارات وجود ندارد.

ساعی ماند،‌ آنکه سیلی خورد رفت!

پس از حضور روز گذشته هادی ساعی در سالن رقابت‌های لیگ و نقض محرومیت یک‌ساله ساعی از سوی فدراسیون تکواندو، دبیر سازمان لیگ از سمتش استعفا کرد و برخی شایعات درباره استعفای رییس سازمان لیگ نیز مطرح شده است. پس از حمله چندی پیش هادی ساعی به دبیر سازمان لیگ تکواندو در جریان برگزاری رقابت‌های گروهی لیگ تکواندو، کمیته قضایی فدراسیون تکواندو در اقدامی عجیب حکم خود را نقض کرد و هادی ساعی روز گذشته در سالن رقابت‌های لیگ حاضر شد. مسوولان فدراسیون تکواندو و کمیته قضایی دلیل این اقدام را اعتراض ساعی به حکم عنوان و اعلام کردند تا زمان برگزاری جلسه رسیدگی وی می‌تواند در لیگ فعالیت داشته باشد! این در حالی است که لیگ تکواندو روز گذشته به پایان رسید و دور بعدی لیگ سال آینده برگزار می‌شود. در پی این اتفاق مصطفی بابایی، دبیر سازمان لیگ تکواندو در گفت‌وگو با ایسنا از استعفای خود از ادامه فعالیت در سازمان لیگ در اعتراض به حضور ساعی در سالن خبر داد. گفته می‌شود رییس سازمان لیگ تکواندو نیز استعفا کرده اما هنوز استعفای کتبی از هیچ کدام از این دو فرد به دست فدراسیون تکواندو نرسیده است.

سرلشکر باقری: در یکی دو ماه آخر دولت ترامپ، با دستور رهبر معظم انقلاب، ۱۰ رزمایش برگزار شد

سرلشکر باقری با بیان اینکه در یکی دو ماه آخر دولت ترامپ فشارهای دشمن نسبت به گذشته سنگین‌تر شد و در منطقه تحرکاتی انجام داد، گفت: در این بازه زمانی به امر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح ۱۰ رزمایش را در سراسر کشور برگزار کردند که از قبل برنامه‌ای جهت برگزاری این رزمایش‌ها نداشتیم و به یکباره این رزمایش‌ها پس از ابلاغ با قدرت برگزار شدند.

اعلام نامزدی روحانی اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

حقوقدان اصلاح‌طلب با اعلام حضورش به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: از مدت‌ها قبل با کمک جمعی از شخصیت‌ها و جریان‌ها، کمیته‌هایی برای برنامه‌ریزی در چندین حوزه تشکیل داده‌ایم تا با استفاده از تجارب و تخصص افراد، برنامه ‌کاملی برای بهبود اوضاع کشور تهیه شود.«محسن رهامی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، همچنین افزود: این برنامه‌ها کارکردهای مختلف دارد، هم برای ارائه به مردم و احزاب تهیه شده است و در صورتی که شرایط فراهم شود می‌توان در صورت موفقیت در آینده استفاده کرد. علاوه برآن، به هرکسی که برنده انتخابات شود می‌توان ارائه کرد تا در صورت تمایل بهره برداری کند، در نهایت این برنامه ریزی‌ها به عنوان مطالعات پایه، در بنیاد بین المللی صلح برای توسعه کشور، در آینده می‌تواند مورد استفاده قرارگیرد.نماینده ادوار مجلس درباره فضای عمومی کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: در مقایسه با دوره‌های گذشته، فعلا فضای انتخاباتی چندان فعال نیست. به علل مختلف اصولا اکثریت مردم، هیچگونه آمادگی برای ورود به بحث انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نشان نمی‌دهند، البته بحث انتخابات برای اشخاص مختلف، از جناح‌های گوناگون سیاسی جهت ورود به انتخابات نسبتا داغ است.

نوری مالکی: بایدن با تهران وارد مذاکره خواهد شد

نخست وزیر پیشین عراق گفت که جو بایدن برای حل مساله هسته‌ای با ایران وارد مذاکره خواهد شد.به گزارش رای الیوم، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در گفت وگویی تلویزیونی تاکید کرد: انتظار می رود که دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن مذاکراتی با ایران برای حل موضوع هسته ای انجام دهد.وی گفت: با جو بایدن تفاهم دارم و دولت کنونی بسیار بهتر از دولت قبلی است. با توجه به روابطی که با رئیس جمهور جدید آمریکا دارم به نظر من وی در چارچوب پرونده هسته‌ای با ایران وارد مذاکره خواهد شد.نخست وزیر پیشین عراق خاطرنشان کرد: اگر هر یک از طرف‌های ایرانی یا آمریکایی از ما بخواهند که برای حل بحران میان دو کشور ورود کنیم، ما مانعی نخواهیم داشت و این مساله به سود عراق نیز خواهد بود.نوری مالکی تاکید کرد که بازگشت روابط و دور کردن تنش ایرانی-آمریکایی به سود عراق و منطقه است.

مهر: یکی از مدیران ارشد ارزی بانک مرکزی بازداشت شد

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد یکی از مدیران ارشد ارزی بانک مرکزی به اتهام دریافت رشوه در پرونده توزیع ۳۵ میلیارد دلار ارزهای مداخله‌ای بانک مرکزی بازداشت شد.متهم بازداشتی پنجمین مدیر ارشد بانک مرکزی است که در سال‌های اخیر تحت تعقیب قرار گرفته است.متهم، چندین سال مسئولیت اصلی در حوزه ارزی بانک مرکزی بالاخص فروش بی‌ضابطه ده‌ها میلیارد دلار ارز در قالب ارزهای مداخله‌ای را برعهده داشته و یکی از متهمان اصلی در خصوص ایجاد نابسامانی‌های ارزی در سال‌های اخیر در کشور است.به گزارش مهر، پیش از این نیز سخنگوی قوه قضائیه از اخذ آخرین دفاع از سیف رئیس سابق بانک مرکزی و احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی و ارسال پرونده آنها به دادگاه خبر داده بود.

قاضی زاده هاشمی: بعید است اصلاح قانون انتخابات به 1400 برسد

نایب رئیس اول مجلس گفت:ایرادات شورای نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات به مجلس واصل شد اما اینکه به این انتخابات برسد معلوم نیست زیرا برخی از بندها بعید به نظر می‌رسد به انتخابات فعلی برسد.سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه) در مراسم اختتامیه رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، اظهار داشت: جا دارد از شورای نگهبان تشکر کنم که با وجود اینکه تضمین حفظ سلامتی مردم با نهاد دیگری است در این راستا به فکر هستند و متد ورود آنها علمی و به اشتراک گذاشتن جامعه است.وی عنوان کرد: حقیقتا مسئله کووید-۱۹ کوتاه مدت نیست. شاید الان بتوان گفت برای سه تا پنج سال آینده کشور و جهان مسأله اصلی اقتصاد، فرهنگ و... کرونا است. با توجه به اینکه هر لحظه مدل این ویروس تغییر می‌کند، باید برای مدت طولانی به آن اندیشید.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در انتخابات با توجه به اینکه عنصر محوری مکتب امام اهمیت دارد، سطح مشارکت انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد زیرا این انتخابات حساس است و انتظار مشارکت وجود دارد. رقابت‌ها در این انتخابات جدی است.

بیادی: برخی‌ اصولگراها و اصلاح‌طلبان خود را پیروز قطعی انتخابات می‌دانند

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی درباره اختلافات درونی جریان اصولگرا توضیح داد.حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: مردم به عنوان افکار عمومی و صاحبان کشور و با قدرت اثرگذاری بالا در امورات کشور به دلیل نابسامانی‌ در مدیریت اجرایی گله‌مند هستند و در بعضی از نظرسنجی‌ها نوعا برای شرکت در انتخابات واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان داده‌ا‌ند.او ادامه داد: در نتیجه این نظرسنجی‌ها درصد کسانی که با بیان مستقیم خود گفته‌اند که یقینا در انتخابات شرکت می کنند ناامیدکننده است و بخشی هم شرط شرکت خود را منوط به حضور نامزد مورد نظر خود می دانند و در این بخش فرقی بین اصولگرا و اصلاح‌طلب هم نیست، فلذا از نتایج این نظر سنجی‌ها که درصد کمی از آنان قابل اعتماد است بعضی از احزاب و یا گروه‌های تمامیت خواه و کم عقل نوعاً دچار بی تدبیری و توهم شده‌اند و خواب پیروزی خود را در مشارکت حداقلی مردم در انتخابات می بینند.وی ادامه داد: مثلاً عده کمی از اصولگرایان ولی صاحب نفوذ در قدرت و ثروت با توهم پیروزی قطعی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ همانطور که در مصاحبه‌های پیشین گفته‌ام نوعاً به اختلاف و انحراف از اهداف خود دچار شده‌اند تا جایی که به راحتی برای حذف رفقای خود به عنوان رقیب از هر اقدام ناپسندی فروگذار نمی‌کنند.

توئیت برجامی مشاور روحانی در آستانه اجرایی شدن ضرب‌الاجل مجلس

مشاور رئیس جمهور در توییترش نوشت: به نظر می‌رسد برجام و 1+5 برای ایران ابزار مذاکراتی بود نه هدف مذاکرات.حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در توییترش نوشت: به نظر می‌رسد برجام و 1+5 برای ایران ابزار مذاکراتی بود نه هدف مذاکرات. مساله اصلی برای ایران همواره الزام آمریکا و دیگران به اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت و رفع تحریم های فرامرزی است و نه درخواست از آمریکا برای بازگشت به مذاکرات تمام شده برجامی.

شکایت از محمود صادقی به خاطر اعلام نتیجه مثبت تست کرونایش!

محمود صادقی نوشت: معاونت فضای مجازی دادستانی علیه من به دلیل توئیت اعلام مثبت بودن تست کرونایم در سال گذشته به عنوان نشر اکاذیب اعلام جرم کرده است!محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «‌پیرو شکایت شورای نگهبان، امروز در شعبه چهار دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شدم.در ابتدای جلسه یک اتهام عجیب دیگر هم به من تفهیم شد؛ معاونت فضای مجازی دادستانی علیه من به دلیل توئیت اعلام مثبت بودن تست کرونایم در سال گذشته به عنوان نشر اکاذیب اعلام جرم کرده است!»

گزارش قطعی سانحه هواپیمای اوکراینی تا پایان سال منتشر می‌شود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار گزارش نهایی سانحه سقوط بویینگ اوکراینی تا پایان امسال برای عموم مردم خبر داد.«تورج دهقانی زنگنه» ‌امروز (یکشنبه) در نشست خبری در محل سازمان هواپیمایی درباره زمان انتشار نهایی گزارش سانحه بویینگ اوکراینی افزود: طبق انکس ١٣ و کنوانسیون شیکاگو به چهار کشور درگیر در سانحه گزارش نهایی ارسال شده است و این کشورها ٦٠ روز فرصت دارند نظر نهایی خود را اعلام کنند.وی ادامه‌داد: شنبه هفته آینده (نهم اسفند ماه) فرصت ٦٠ روزه به پایان می‌رسد و پس از آن سازمان هواپیمایی می‌تواند گزارش نهایی را به اطلاع عموم مردم برساند.دهقانی زنگنه گفت: از چهار کشور یاد شده، سه کشور پاسخ فنی خود را نسبت به گزارش ایران اعلام کردند که به‌طور کامل مطابق با گزارش ایران است.

خبر مهم سخنگوی دولت درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی

سخنگوی دولت از ادامه تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی خبر داد و گفت: برخی سعی کردند روغن را ۴ برابر بیاورند و در بازار عرضه کنند، اما موفق نشدند.علی ربیعی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درباره دلار 4200 تومانی اظهار داشت: دولت برای حمایت از سفره‌های مردم بر لزوم ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اصرار کرد، اما متاسفانه خیلی‌ها بدون اینکه علت را بدانند، یکطرفه حتی در برخی از برنامه‌های رسانه‌های بزرگ به دولت حمله کردند.وی با تاکید براینکه ما می‌دانستیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آثار زیادی بر سایر کالا‌ها خواهد داشت، گفت: در دوران تعادل اقتصادی به سر نمی‌بردیم و با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دچار شوک‌های عظیم ارزی می‌شدیم.سخنگوی دولت با اشاره به اینکه برخی منتقدان می‌گفتند آیا مرغ هم ربطی به ارز دارد، افزود: بله، بجر آب و هوای تولید مرغ، سایر هزینه‌های آن با ارز مرتبط است.وی در ادامه با بیان اینکه شاید نواقصی در برخی تصمیم گیری‌ها بوده است، گفت: در ستاد اقتصادی دولت مقرر شد برای حل برخی مشکلات، برخی کالا‌ها تقسیم بندی و مسئولیت هر دستگاه مشخص شود.

رحیم‌پور ازغدی ایرانی بودن رضاخان را رد کرد

رحیم‌پور ازغدی در مورد ایرانی بودن رضاخان گفت: نسب پهلوی از طرف پدر و مادر، ایرانی محسوب نمی‌شد و در اسناد لانه جاسوسی هم در مورد پدر و مادر او و شوهر دوم مادرش و اینکه این خانواده دسته جمعی برای معاش خود، در قزاقخانه و زیردست روس‌ها بزرگ شده اند اظهاراتی شده است.حسن رحیم پور ازغدی در مصاحبه‌ای به سوالاتی درمورد حکومت رضاشاه پرداخت.

حداد عادل: رئیسی محتمل است بیاید و یا نیاید!

حداد عادل درباره حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بارها درمورد انتخابات با آقای رئیسی صحبت کرده ایم ایشان گفته اند وظیفه بنده اداره قوه قضائیه میباشد. از تشکل ها و مراکز مختلفی از ایشان درخواست برای حضور در انتخابات شده است ولی نظر ایشان تغییری نکرده است.وی افزود: حضور و عدم حضور ایشان در انتخابات از نظر بنده هم محتمل است بیاید و هم نیاید.تکذیب هرگونه تقاضای ظریف از رهبر انقلاب برای توقف اجرای قانون مجلس

تکذیب ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست ظریف

روزنامه کویتی القبس به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که وزیر خارجه ایران از رهبر انقلاب تقاضای تعلیق پروتکل الحاقی مجلس کرده است.روزنامه کویتی القبس در یک خبر فوری به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به رهبر انقلاب تقاضای حکم حکومتی جهت تعلیق اجرای بخشی از قانون مجلس درباره توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را داشت.سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در تهران ضمن تکذیب شدید این خبر اظهار داشت: این خبر از پایه و اساس کذب است و هیچگونه نامه‌ای در این رابطه از طرف دکتر ظریف و یا وزارت امور خارجه ارسال نشده و قانون مجلس طبق زمان بندی دقیق آن توسط دولت جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار