تابناک-مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه ماه رجب فرصتی برای تزکیه و حرکت به سمت خودسازی است گفت: به همین جهت، اهل دل و دیانت حساب خاصّی برای این ماه قائل بوده‌اند.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 20 February 2021

حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفتگو با خبرنگار تابناک هرمزگان، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، ماه بندگی گفت: اساساً عظمت و حرمت ماه رجب، ریشه در قبل از اسلام داشته و از آن دوران مورد تعظیم مردم بوده است و بعد از ظهور اسلام، بر فضل و عظمت آن افزوده شده است، تا به آنجا که طبق بعضی از روایات، هیچ ماهی از ماه‌های قمری، در حرمت و فضیلت، با این ماه مقاربت ندارد.

وی افزود: توبه و استغفار نیز در این ماه زیاد سفارش شده است. علاوه بر این، نماز، ذکر تسبیح، زیارت اهل بیت خصوصاً زیارت امیر المؤمنین و امام حسین و امام رضا (ع)، عمره‌ مفرده، غسل، خواندن ادعیه مخصوص، قرائت سورهٔ توحید و.. . نیز در ماه رجب توصیه شده است. اثر و ثوابی که برای برخی از این اعمال در احادیث ذکر شده، حیرت‌آور و شگفت‌انگیز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: در کتاب‌های روایی و دعایی ما، احادیث متعدّد و متنوّعی در فضیلت ماه رجب و نیز در فضیلت اعمال و مناسک آن نقل شده است که بخشی از آن را محدّث قمّی در کتاب مفاتیح الجنان بیان کرده است. به طور خاصّ روزه این ماه فضل و فایده‌ بسیاری دارد؛ مثلاً طبق بعضی از احادیث می‌تواند موجب بخشش گناهان عظیمی مثل عقوق والدین و قطع رحم شود که شاید در شرایط دیگر، قابل بخشش نباشند.

حجت‌الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه ماه رجب فرصتی برای تزکیه و حرکت به سمت خودسازی است گفت: به همین جهت، از دیرباز، اهل دل و دیانت حساب خاصّی برای این ماه قائل بوده‌اند و برنامه‌ جامع، پربار و منظّمی را برای استفاده از فیوضات الهی آن تدارک می‌دیدند.

وی ابراز داشت: طی کردن مسیر الی الله از ماه رجب و به دنبال آن در ماه های پرفضیلت شعبان و رمضان است، رجب اسم نهری است که در بهشت برای عبادت کنندگان واقعی الهی قرار داده شده و به اعتبار اینکه روزهای مبارک از اعیاد در آن قرار دارد ماه خودسازی وعبادت نیز است.
انتهای پیام/ز423

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار