تابناک-معاونان وزیر راه و شهرسازی با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به منظور تسریع در عملیات احیای بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی, از بنادر تاریخی غرب استان بازدید کردند.
کد خبر: ۹۴۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 18 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، مهندس رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان امروز به همراه فرزانه صادق معاون شهرسازي و معماری وزير و دبير شورای عالی شهرسازی و معماری ايران و مهدی عبوری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از شهر بندرلنگه، بندرکنگ و بندرخمیر بازدید کرد.

رضا مدرس در پایان بازدید یک روزه از غرب استان، اظهار داشت: بندرلنگه بالغ بر 300 هکتار اراضی در حوزه بازآفرینی شهری، اراضی بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی دارد که با بودجه و اعتباراتی که در حوزه بازآفرینی برای کمک به شهرداری ها تخصیص پیدا می کند، باید احیای بافت های فرسوده سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: طی بازدید امروز از بافت های تاریخی بندرلنگه، مقرر شد تک بناهایی که در شهر بندرلنگه وجود دارد، احیا و مرمت شوند و با تغییر کاربری به اماکن بومگردی، رستوران و اماکن اقامتی، اقدامات لازم به منظور احیای بافت و ایجاد نشاط و پویایی در بافت تاریخی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان همچنین گفت: بر همین اساس مقرر شد در محدوده اراضی حوزه بازآفرینی که حدود 300 تا 400 هکتار است، مشاورر طرح اقدامات لازم را انجام بدهد و شهرداری مقرر شد حوزه مرکزی شهر را با استفاده از اعتبار حوزه بازآفرینی جداره سازی کند.

مدرس گفت: اعتبارات لازم برای آسفالت معابر در حوزه سکونتگاه های رسمی نیز به شهرداری بندرلنگه تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بازنگری طرح جامع بندرلنگه در دستور کار استان قرار دارد و مقرر شد پس از انجام اصلاحات و دریافت استعلام های لازم از سوی دستگاه های اجرایی، این طرح تا پایان سال جاری پس از تأیید در کارگروه زیربنایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و به تصویب برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، با اشاره به بازدید معاونان وزارت راه و شهرسازی از شهر تاریخی بندرکنگ در بخش دو م بازدیدهای امروز، عنوان کرد: در بازدید از بندر کنگ به عنوان یکی از شهرهای مهم در حوزه بافت های تاریخی استان، اقدماتی که در حوزه بازآفرینی و احیا آن در حال انجام است مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد طرح ویژه ای که برای این منطقه مصوب شده در دستور کار اداره کل راه شهرداری و معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه قرار بگیرد.

مدرس بیان داشت: طرح ویژه احیای بافت تاریخی بندرکنگ نیز مقرر شد پس از رفع ایرادات و دریافت پاسخ استعلامات تا پایان سال جاری در کارگروه زیربنایی مطرح و در اوایل سال 1400 در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و به تصویب برسد.

وی گفت: به منظور احیای بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، ساخت مسکن اقدام ملی در دستور کار قرار بگیرد و در سیمای بیرونی آن از معماری ایرانی اسلامی بهره گرفته شود که با بافت تاریخی بندرکنگ همخوانی داشته باشد.

مدرس همچنین گفت: طی بازدید از محل احداث شهرک مسکونی دوتیس در محدوده ۵۵ کیلومتری چیرویه –چارک، نکته نظرات فنی معاونت شهرسازی و کمیته شورای عالی معماری و شهرسازی مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و با پیگیری مشاور طرح و رفع نواقص پرونده، کار احداث این شهرک آغاز می شود.

بازدید از پیاده راه بندرخمیر که به صورت مشترک توسط شهرداری خمیر وشرکت با زآفرینی و بهسازی شهرهای ایران در حال انجام است آخرین مقصد بازدیدهای معاونان وزیر راه و شهرسازی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بود که مقرر شد کمک های لازم از سوی شرکت بازآفرینی شهری به منظور تسریع در اجرای این پروژه صورت گیرد.
انتهای پیام/ز415

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار