با هدف تدقیق جانمایی شهر جدید مکران:
تابناک-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید مکران با هدف تدقیق جانمایی این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 18 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، رضا مدرس با اشاره به بازدید میدانی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، دبیر شورای عالی شهرسازی و مدیرکل دفتر طراحی کالبدی از محدوده جانمایی شده شهر جدید مکران، گفت: طی این بازدید میدانی، محدویت هایی که به لحاظ مکان یابی وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به استقرار صنایع بزرگ در این منطقه در آینده نزدیک و برای کم کردن بار جمعیتی، احتمال احداث یک منطقه مسکونی دیگر در جوار این شهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از بازدید میدانی، تدقیق جانمایی شهر جدید مکران بود، افزود: طی این بازدید، محدودیت هایی که در این راستا وجود داشت مورد مشاهده قرار گرفت و جانمایی برخی صنایع که می توانند مکمل شهر جدید مکران باشند مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه تحولی بزرگ در منطقه شرق هرمزگان و در سواحل مکران در حال شکل گیری است، تصریح کرد: توسعه متوازن از الزامات اجرای طرح توسعه سواحل مکران است و در جوار صنایعی که در شرق در حال احداث است، شهرستان های سیریک و جاسک باید در این فرآیند مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

مدرس گفت: جانمایی شهر جدید مکران در شهرستان جاسک، در محدوده ای به وسعت سه هزار و 500 هکتار صورت گرفته و در افق سال 1420، جمعیت 200هزار نفری برای شهر جدید مکران پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: طرح شهر جدید مکران بخشی از توسعه منطقه مکران خواهد بود، که بخشی از آن در استان هرمزگان و بخشی از آن در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
انتهای پیام/ز413

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار