رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان:
تابناک-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، مهارت‌آموزی را راهبرد جدید دانشگاه خواند و گفت: مهارت‌آموزی در کنار کارآفرینی باید جایگزین آموزش صرف در دانشگاه‌ها شود.
کد خبر: ۹۴۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 16 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، احسان کامرانی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و رؤسای شورای تخصصی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به رخدادهای مهم دانشگاهی در دهه فجر، آغاز کار پردیس دانشگاه‌ آزاد شهر سندرک و بخش توکهور و هشت‌بندی را به فال نیک گرفت.

وی با قدردانی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب اظهار کرد: توسعه علمی شهر سندرک و بخش توکهور و هشت‌بندی یکی از نقاط قوت دانشگاه آزاد در شرق استان هرمزگان بوده که امید است با مدیریت درست، علاوه‌بر توسعه آموزشی و علمی منطقه، موجبات اشتغالزایی جوانان را در آینده با توجه به طرح توسعه سواحل مکران داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه تاکنون توسعه کمّی و کیفی قابل‌توجهی با توجه به عملکرد مطلوب دانشگاه‌ها در استان رقم خورده است، افزود: از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گسترش دانشگاه به دورترین نقاط کشور در راستای ایجاد عدالت آموزشی بوده که به‌خوبی انجام شده است و باید موانع پیش رو نیز با تلاش، همت و همکاری مردم و مسئولان با سرعت برطرف شود.

دبیر هئیت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، بومی‌کردن تولیدات علمی و پژوهشی را بر محور کارآفرینی و اشتغالزایی از دیگر نکات مهم در شاخص‌های توسعه دانست و متذکر شد: امروز نقش دانشگاه‌ها به‌عنوان تولیدکننده علم و ثروت با تأکید بر دستاوردهای پژوهشی به شدت مورد نظر است که باید رؤسای دانشگاه‌ها به این مهم توجه لازم و کافی داشته باشند.

*لزوم آمایش دقیق منطقه با شناخت ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های مغفول‌مانده*

کامرانی عنوان کرد: باید ظرفیت‌های شناخته‌شده به چرخه تولید وارد شود و ظرفیت‌های مغفول‌مانده نیز به سرعت شناسایی و در چرخه تولید قرار گیرد و هیچ زمان‌سوزی و وقت‌گذرانی برای سرعت بخشیدن به این مهم قابل قبول و توجیه‌پذیر نیست.

وی مهارت‌آموزی را راهبرد جدید دانشگاه خواند و خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی در کنار کارآفرینی باید جایگزین آموزش صرف در دانشگاه‌ها شود و این مهم باید به‌عنوان فرصتی برای کیفیت‌بخشی و پرکردن خلأ اشتغال در استان با جدیت به‌کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر روند توسعه همه‌جانبه در دانشگاه‌های استان خواستار آمایش دقیق منطقه با شناخت ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های مغفول‌مانده شد و تأکید کرد: بررسی دقیق استعدادهای منطقه‌ای باید زمینه را برای اجرای منسجم، باکیفیت و دقیق نظام‌نامه آموزش فنی و حرفه‌ای دانشگاه فراهم کند.

دبیر هئیت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با قدردانی از معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی این دانشگاه، از وی خواست تا با همراهی و پشتیبانی، واحدها و مراکز استان را برای تحقق اهداف نظام آموزش فنی و حرفه‌ای دانشگاه مهیا کند.

کامرانی داشتن همت و مدیریت جهادی را از صفات مهم رسیدن به هدف دانست و یادآوری کرد: هرگاه نگاه و عزم مدیران ما بر محور مدیریت جهادی شکل گرفته، به‌خوبی شاهد توسعه علمی، پژوهشی، بومی‌کردن دانش و ... بوده‌ایم و این نشان از خواستن و توانستن دارد که باید به‌عنوان یک اهرم حرکت، از نظر پنهان نماند.

وی ابراز امیدواری کرد که افزایش تعداد دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف استان بتواند از برخی مهاجرت‌ها جلوگیری کند و براساس طرح آمایش سرزمین، شاهد رونق بخش‌هایی مانند گردشگری جزایر، تولیدات دریامحور و توسعه محصولات گلخانه‌ای، شکوفایی صنایع و ... با روش نوین علمی در سطح بین‌المللی باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خواستار مشارکت، همدلی و همراهی همه دانشگاهیان برای رسیدن به این هدف شد.

کامرانی با یادآوری اینکه روند بومی‌شدن دانش در شهرستان‌های مختلف استان باید شکل جدی و عملیاتی بگیرد، توضیح داد: با این نگاه و بینش؛ علوم در زندگی روزمره افراد کاربردی‌تر می‌شود و شاهد درخشش بیشتر جوانان در صحنه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و توسعه همه‌جانبه منطقه خواهیم بود.

*جذب بالای دانشجویان بدون آزمون در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان*

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد هرمزگان هم با تشریح گزارش مبسوطی از روند توسعه استان از جذب بالای دانشجویان بدون آزمون در مقاطع مختلف دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان توانسته با دادن خدمات جامع و کامل، نظر داوطلبان را جلب و آنان را جذب این دانشگاه کند.

محسن دهقانی انجام امور فرهنگی و تبلیغاتی شاخص را از دیگر برنامه‌های رضایت‌بخش در دانشگاه‌های استان خواند و اظهار کرد: دانشگاه آزاد استان هرمزگان در تمام سطوح از فرهنگی گرفته تا مالی و اداری، یک دانشگاه پرافتخار و قابل تحسین است که امید می‌رود این روند روز به روز به سمت تعالی و افتخار، شتاب بیشتری بگیرد.

گفتتی است، رؤسای واحد و مراکز دانشگاه آزاد هرمزگان نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های خود در حوزه‌های مصوب‌شده قبلی ارائه کردند و مقرر شد تا نیمه نخست اسفند جاری، طرح‌ها و اقدامات انجام‌شده در زمینه راه‌اندازی مراکز مدیریت مهارت‌آموزی، مشاوره شغلی و فعالیت‌های کاربنیان را به معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی استان ارسال کنند.

انتهای پیام/ز388

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار