با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار هرمزگان:
تابناک-همزمان با افتتاح ۲۸۶ طرح تعاونی در سطح کشور، فاز نخست مجتمع دامپروی پیشتاز دهنگ بستک با دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 16 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،طرح مجتمع دامپروری بزرگترین مجتمع دامی استان هرمزگان است در زمینی به مساحت ۲۲هکتار با سرمایه گذاری ۲۵۰میلیارد ریال با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد.

دکتر همتی استاندار هرمزگان در آیین افتتاح این پروژه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: ۸۰میلیارد ریال سرمایه گذاری این پروژه از محل تسهیلات پرداختی به تعاونی شامل ۵۰میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه اشتغال پايدار روستایی و ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و مابقی توسط اعضا تامین شده و در روستای دهنگ شهرستان بستک به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: شرکت تعاونی پیشتاز دهنگ بستک در سال ۹۲ با عضویت ۲۰ نفر و با تولید شیر، گوشت و کود در روستای دهنگ شهرستان بستک به ثبت رسیده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: پروانه بهره برداری این تعاونی با ظرفيت نهايی پرورش یک هزار و ۳۰۰ راس دام است که در فاز نخست با ۵۰۰ راس گاو شیری و با ظرفیت تولید سالانه چهارهزار تن شیر از طريق بهره گيری از بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه شیر دوشی افتتاح شد.

همتی بیان داشت: این مجتمع با زیرساخت های فراهم شده، ظرفیت توسعه دامداری را تا دوهزار راس دام سنگین دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون بیش از دوهزار و ۹۷۰ تعاونی در هرمزگان وجود دارد که متوسط فرصت شغلی در هر شرکت تعاونی ۲۶ نفر است، اظهار داشت: تعاونی های فعال در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خدمات و بازرگانی در قالب ۱۴ گرایش مختلف فعالیت دارند و بیشترین تعاونی ها مربوط به بخش كشاورزي با ۹۰۴تعاونی است که ۳۰درصد مجموع تعاونی ها را شامل می شود و بیش از هفت هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مقام عالی اجرایی استان گفت: تعداد شاغلان تعاونی های استان بیش از ۷۷هزار نفر است كه پنج درصد شاغلان كل تعاونی های كشور را شامل مي شود و بيشترين تعداد شاغلان تعاونی های استان در بخش مسكن، كشاورزی، خدمات و صنعت است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات بخش تعاونی در دولت یازدهم و دوازدهم، واگذاري امور به بخش خصوصی است.

وی بیان داشت: همچنین از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، یک هزار و ۱۴ تعاونی با بیش از ۱۸هزار عضو تشکیل شده که با راه اندازی این تعاونی ها، ۱۱هزار و ۷۶۰شغل ایجاد شده است.

همتی با اشاره به صادرات ۸۲۴میلیون دلاری تعاونی ها، گفت: تشکیل ۱۶۷ تعاونی بانوان از دیگر عملکردهای شاخص بخش تعاونی استان است.

وی خاطرنشان کرد: صید بيش از ۸۰درصد آبزيان استان توسط اتحاديه تعاوني های صيادی شامل ۸۴ شركت تعاونی با عضويت بيش از ۱۸هزار نفر و دارا بودن چهار هزار و ۵۰۰شناور صيادي كوچك و بزرگ و اشتغال مستقيم بيش از ۲۸هزار نفر انجام می گیرد.


همتی افزود: در راستاي كمك به توسعه صادرات غير نفتي و افزايش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملي، حمل و نقل كليه كالاهای صادراتی و وارداتی از بنادر استان به كشورهاي حاشيه خليج فارس و بالعکس، توسط بخش تعاون به وسيله بيش از ۵۰۰ فروند شناور صورت مي گيرد.

وی همچنین اظهار کرد: ۱۰۰درصد حمل و نقل دريايی مسافر و بار از آب هاي سرزمينی به قشم، هرمز و ساير جزاير خليج فارس توسط بخش تعاون صورت می گيرد.

همتی عنوان کرد: ۷۰درصد مواد سوختی مورد نياز استان توسط شركت تعاوني نفت كش داران توزيع مي شود و حجم وسيعي از حمل و نقل بار جاده اي اعم از داخلي و ترانزيت توسط شركت تعاوني تريلي داران با تعداد ۴۵۰دستگاه تريلر انجام مي شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به احداث ۳۸هزار واحد مسكن مهر در استان توسط بخش تعاون، اظهار داشت: اتمام و تعيين تكليف واحدهای مسكونی شركت های تعاونی مسكن مهر، تشكيل تعاونی های تامين نياز توليدكنندگان (باغداران، شيلات، آبزيان، دام و طيور)، تشكيل تعاوني های نوع جديد شامل تعاونی های دانش بنيان، تعاوني توسعه روستايي، تعاونی توسعه عمران شهرستان ها)، حمايت از توسعه بازار صادرات تعاونی ها، استمرار طرح تعاون روستا، واگذاري معادن استان در قالب انواع شركت های تعاونی، شناسايي و ساماندهي مشاغل غير رسمی در قالب تشكل هاي تعاونی (كارگران ساختمانی، پاركبان ها و...)، توانمندسازی تعاونی های بانوان، تشكيل واحد توسعه وكار آفريني در دانشگاه ها، پيگيری اجراي ۱۷مورد تفاهم نامه با دستگاههاي اجرايی و حمايت از طرح های تحقيقاتی و پايان نامه هاي دانشجويی از جمله مهمترین برنامه های مدیریت بخش تعاون استان در سال جاری است.

استاندار هرمزگان افزود: در دولت دوازدهم تا کنون ۴۹۱تعاونی تشکیل شده که زمینه اشتغال بیش از چهارهزار و ۳۰۰نفر را فراهم کرده است و در دهه فجر سال جاری نیز شش تعاونی با مجموع سرمایه گذاری ۷۶۵میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۳۱نفر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ز379

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار