استاندار هرمزگان در شورای آموزش و پرورش استان:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: با توجه به زیست بوم، ظرفیت و پتانسیل ها و همچنین نیازهای اشتغال در استان، باید به توسعه هنرستان‌ها در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد توجه جدی تری شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 16 February 2021

به گزارش خبرنگارتابناک، فریدون همتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به ضرورت تأمین تبلت برای دانش آموزان نیازمند، گفت: دو هزار و 360 تبلت تهیه و خریداری شده است و حدود یک هزار و 450 تبلت دیگر تا هفته آینده تهیه و در اختیار آموزش و پرورش برای توزیع در بین دانش اموزان نیازمند استان قرار می گیرد.
وی افزود: با تهیه این سه هزار و 800 تبلت دانش آموزی، حدود ۹ هزار دستگاه تبلت دیگر برای آموزش دانش آموزان فاقد تبلت در هرمزگان نیاز است که در تلاش هستیم به سرعت تامین و توزیع شود.
به گفته همتی، توسعه هنرستان‌ها یکی از مهمترین راهکارها برای تربیت نیروی انسانی کارآمد است و در حال حاضر بیش از میانگین کشوری در جذب دانش آموزان به سمت هنرستان ها عمل کرده ایم و این نشانگر آن است که استقبال دانش آموزان از هنرستانها خوب است.
عالی ترین مقام دولت در استان هرمزگان بیان داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود استان و همچنین در نظر گرفتن نیازهای اشتغال در سراسر هرمزگان، باید به توسعه هنرستان‌ها در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد توجه جدی تری شود و هنرستان های تخصصی در کنار صنایع، پالایشگاه‌ها، مناطق ویژه اقتصادی و کشتی‌سازی احداث شود.
همتی تصریح کرد: ۹ هنرستان فنی حرفه ای و کار دانش در حال احداث است که مقرر شده تا پایان سال جاری دو مورد از آنها تکمیل و مابقی نیز تا مهر سال ۱۴۰۰ به بهره‌ برداری برسند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان به پیگیری تامین تبلت برای دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و اظهار داشت: در استان هرمزگان ۲۳۱ هنرستان فنی و کاردانش وجود دارد که بیش از ۲۷ هزار هنرجو در چهار رشته صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر مشغول به تحصیل هستند.
استاندار هرمزگان بر استفاده از خلاقیت، ابتکار و پیگیر بودن مدیران دستگاهها تأکید کرد و گفت: بهره گیری از خلاقیت ها، ابتکارات، نوآوری و تجربیات دیگر استانها بر اساس استعداد و پتانسیل مناطق هرمزگان ضروری است و مدیران باید دارای چشم انداز کاری و پیگیر تحقق اهداف دستگاه خود باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار