رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه آمادگی این دانشگاه برای همکاری همه جانبه با صنایع استان را اعلام کرد و گفت: برای کمک به توسعه و تقویت صنایع و ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات آنها آمادگی اعزام دانشجویان برای فعالیت در صنایع را داریم.
کد خبر: ۹۳۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 11 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «علی اکبر اختری» افزود: اگر صنایع استان کرمانشاه دانشجویان دانشگاه صنعتی را بورسیه کنند آن هم نه بورس پولی بلکه به صورت جانمایی و برای فعالیت در صنایع آنها را به کار بگیرند هر آنچه کلاس و دوره آموزشی مورد نیاز این صنایع باشد را برای دانشجوبان برگزار می‌کنیم تا برای توسعه و ارتقای صنایع از آن بهره بگیرند.

او گفت: دانشجویان ما در بحث تئوری بسیار خوب و در سطح قابل قبولی هستند اما باید به صورت عملی نیز کار کنند تا به سطح قابل قبولتری در این بخش نیز برسند و از این رو از صنایع استان درخواست می کنیم از دانشجویان این دانشگاه‌ها استفاده کنند.

وی اظهارداشت: تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی را به این منظور با شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان منعقد کرده‌ایم و انتظار داریم مابقی صنایع هم پای کار بیایند.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد ۳۰۰ نفر در ۱۷ رشته کارشناسی ارشد و هزار و ۹۰۰ دانشجوی کارشناسی نیز در ۱۰ رشته مشغول به تحصیل هستند.

به گفته اختری، اکنون ۵۵ عضو هیات علمی و پنج دانشیار کار تدریس دانشجویان این دانشگاه را بر عهده دارند.

در استان کرمانشاه بیش از هزار واحد تولیدی با اشتغالزایی ۳۰ هزار نفر فعال است.

دانشگاه صنعتی سرآمد در سطح ملی و بین المللی

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه، در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاست های مرتبط با علم و فناوری ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اهداف و برنامه های دانشگاه صنعتی کرمانشاه را در راستای تلاش مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در کشور و جهان، ایجاد تحول در نظام آموزش عالی و همچنین گسترش همکاری و تعامل فعال و سازنده در حوزه علم و فناوری بسیار مهم عنوان کرد.

اختری با ارایه آمار متناسب با رتبه بندی دانشگاه های کشور و همچنین دانشگاه های خاورمیانه، دانشگاه صنعتی کرمانشاه را با سرانه سالیانه تولید مقاله به ازای هر عضو هیأت علمی، مقالات چاپ شده در مجلات Q۱، مقالات پراستناد، کیفیت پژوهشی در نظام رتبه بندی ISC و چاپ چندین کتب داخلی و بین الملل، در جایگاهی همتراز با دانشگاه های مطرح کشور و همچنین دانشگاه های خارج از کشور عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه در شرایطی توانسته است این جایگاه را کسب نماید که کمتر از یک دهه از فعالیت آن نگذشته و تعداد هیأت علمی آن کمتر از تعدادی است که باید باشد.

وی در ادامه کسب این جایگاه را مرهون تلاش اساتید نخبه و جوانی دانست که کمتر از چند سال توانستند به مرتبه دانشیاری، ۲ درصد برتر جهان و فناور برتر کشور دست یابند.

ثبت ۱۶ اختراع در دانشگاه صنعتی

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه در خصوص عملکرد این دانشگاه در راستای اجرای سیاست ایجاد تحول در ارتباط میان نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری با سایر بخش ها، به بیش از ۱۳۰ طرح تحقیقاتی داخل و ۴۱ طرح تحقیقاتی خارج از دانشگاه و همچنین ۱۵ ثبت اختراع داخل کشور و یک ثبت اختراع خارج از کشور اشاره کرد و در ادامه برگزیده شدن متوالی یکی از طرح های عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بین طرح های برگزیده کشور در سال های ۹۸ و ۹۹ را از مهم ترین افتخارات این دانشگاه در زمینه فناوری و رفع نیازهای صنعت عنوان کرد.

اختری در ادامه از راه اندازی مرکز رشد دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: ماموریت اصلی مراکز رشد واحدهای فناور ایجاد فضای مناسب برای تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه و حمایت از توسعه کسب و کارهای دانش بنیان است که در این راستا مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه با ارایه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید توسط کارآفرینان با برگزاری نمایشگاه های دستاورده های پژوهشی و فناورانه دانشجویان توانسته است از دانش و فناوری دانشجویان حمایت و پشتیبانی کند.

وی ایجاد مرکز سرگرمی های فناورانه و بازی های خلاقانه شناختی را یکی دیگر از اقدامات دانشگاه در راستای حمایت از طرح های خلاقانه دانشجویان عنوان داشت.

تعامل با ۵۰ دانشگاه خارجی

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه چشم انداز دانشگاه را در راستای همکاری و تعامل سازنده در حوزه علم و فناوری با سایر کشورها، بسیار وسیع ارزیابی کرد و یادآور شد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه همراه با اقدامات ارزنده و کسب افتخارات بزرگ آموزشی، پژوهشی و فناوری خود ثابت کرده است که این دانشگاه می تواند در مسیر ارتقا داخلی و تعاملات بین المللی به جایگاه شایسته ای دست یابد.

وی در همین راستا به همکاری و ارتباطات دوسویه دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیش از ۵۰ کشور جهان از پنج قاره مختلف، پذیرش اولین دانشجویان بین المللی و همچنین همکاری اساتید ایرانی بین المللی با این دانشگاه اشاره کرد.

او در ادامه سخنان خود به حوزه مدیریت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اشاره کرد و نکاتی را در خصوص افتخارات آموزشی دانشگاه از جمله کسب چندین رتبه برتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، کسب چند عناوین برتر در المپیاد دانشجویی، عضویت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه در بنیاد نخبگان، کسب چندین جایگاه برتر در مسابقات رباتیک و ماشین های شیمیای و غیر بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات ارزنده و مهمترین افتخارات و عناوین کسب شده از سوی حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی کرماشاه، یادآور شد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه همواره ثابت کرده است نه تنها می تواند یک مهندس را تربیت کند بلکه می تواند حامی مناسبی برای دانشجویان هنر دوست و هنر پرور باشد و بستر را برای فعالیت آن ها مهیا کند.

اختری در خصوص فضای عمرانی، آموزشی، اداری، آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه توضیحاتی بیان کرد و خاطرنشان ساخت این دانشگاه توانسته است با تصفیه آب فاضلاب و همچنین هدایت آب باران به چاه های زیر زمینی، آب مورد استفاده محوطه سبز خود را فراهم کند و همچنین در نظر است از طریق نصب پنل های خورشیدی بر روی سقف پارکینگ ساخته شده دانشگاه، انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

دانشگاه نیازمند حمایت های بیشتر مسوولان

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه گفت: این دانشگاه ساخت چند سوله ورزشی و آزمایشگاهی، مسجد و ساخت یک فاز خوابگاه را در دست احداث دارد که با توجه به تخصیص بودجه و اعتبارات، انتظار می‌رود که مسوولان استان و کشور در این خصوص به دانشگاه صنعتی کرمانشاه توجه ویژه ای داشته باشند چرا که برای دانشگاه جوانی که توانسته است با عملکرد پژوهشی و فناوری خود به چنین جایگاه والایی برسد، زیبنده نیست که از خوابگاه و معابر ورودی و خروجی مناسبی برخوردار نباشد.

اختری در ادامه با ارایه آماری در خصوص اشتغال زایی دانش آموختگان از سوی این دانشگاه، عنوان کرد: یکی از برنامه های کلان این دانشگاه اشتغال زایی دانش آموختگان می باشد که در این راستا جلسات متعددی با صنایع کشور برگزار شد که به کمک آن توانستیم قول همکاری را از سوی برخی از فعالان صنعت و صنایع بدست بیاوریم که براساس آن در آینده نیروی خود را از دانش آموختگان ما جذب کنند و دانشگاه نیز در مقابل بنا بر نیاز آن ها نیروی متخصص و کارآمد تربیت نماید.

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال زایی جوانان از فعالان رسانه و خبر خواست که با معرفی دانشگاه و درج اخبار مناسب همسو و همراه دانشگاه باشند و توجه صنایع کشور و استان را به مراکز آموزش عالی همچون دانشگاه صنعتی کرمانشاه جلب کنند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی و آزاد است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار