در نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با رئیس سازمان نظام مهندسی کشور اعلام شد:
تابناک-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه بلوار بزرگ ساحلی در شرق بندرعباس در حال اجراست، از احداث یک شهرک جدید در این منطقه در جوار بندرعباس، خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 26 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، رضا مدرس در نشست با مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، عنوان کرد: حد فاصله اسکله نخل ناخدا و فرودگاه بندرعباس یک کریدور ايجاد شده و با کمک شهرداری یک بلوار ساحلی بزرگ در آن در حال اجراست و بندرعباس را از بن بست آزاد می کند.

وی ادامه داد: در این منطقه به دنبال ایجاد یک شهرک جدید در جوار شهر بندرعباس هستیم که آرام آرام توسعه آن انجام و رونق پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی و استانداری هرمزگان برای توسعه استان از هیچ همکاری دریغ نخواهند کرد و با کمک همه دستگاه های اجرایی استان به دنبال این هستیم که بتوانیم شالوده شهر جدید را ایجاد کنیم.

مهندس احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور نیز در این نشست گفت: خانه مهندس در هرمزگان راه اندازی خواهد شد.

وی با تاکید با حفظ شان مهندسان، افزود: خانه مهندس با کلیه امکانات رفاهی ، تفریحی ، ورزشی ، تجاری ، هتل ، تالار و... با نماد های آبی که یادآور دریا و اقلیم هرمزگان خواهد بود و برای استفاده عموم مردم است با سرمایه گذاری سازمان نظام مهندسی کشور در مساحت سه هکتار ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: مشکل مسکن ، اشتغال ، مسائل رفاهی ، بیمه و خدمات درمانی مهندسین باید حل شود و در این خصوص نامه نگاری با وزیر انجام شده است.

خرم اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران نظام مهندسی تشکیل خواهد شد چون مهندسین می توانند در پیشگیری از بلایای طبیعی نقش مهمی داشته باشند و ما قانونا وظیفه داریم در بلایای طبیعی با دستگاه ها همکاری کنیم.

در این نشست تعمیر و نگهداری تعدادی از ساختمان های با ارزش و اهمیت در اولویت اول با همکاری شهرداری برای مبحث 22 در دستور کار قرار گرفت.

موضوعات مربوط به احداث شهر جدید در بلوار ساحلی حدفاصل فرودگاه – اسکله نخل ناخدا، صادرات خدمات مهندسی هرمزگان به عمان ، ارتقای شان مهندسین مورد بحث و بررسی و تبادل ‌نظر قرار گرفت و حاضرین بر تعامل و همکاری‌های دوطرفه تأکید کردند.

نظام مهندسي كشور آمادگي خودش رو بعنوان كارگزار شركت شهرهاي جديد وزارت مسكن در احداث شهرك جديد اعلام كرد.

همچنين رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اهدای لوحی از معاون عمرانی استانداری هرمزگان، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و شهردار بندرعباس تقدیر کرد.

انتهای پیام/ز 155

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار