سازمان بنادر و دریانوردی
تابناک-مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از اجرای پروژه صیانت از زیست بوم دریا به منظور جلوگیری از آلودگی آبهای سطحی ویژه شناورهای سنتی در بندر شهید باهنر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 26 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،" حمید رضا محمد حسینی تختی " با بیان اینکه حجم بالای عملیات در بندرشهید باهنر بویژه در بخش شناورهای سنتی موجب می شود تا همه روزه مقادیر قابل توجهی زباله در این بندر تولید شود اظهار داشت: عدم توجه به آلاینده ی دریایی ناشی از تولید زباله های لنج های سنتی علاوه بر زیان هایی که بر حیات دریایی وارد می سازد آلودگی هایی نیز متوجه اسکله ها می کند.

وی ادامه داد: در محدوده بنادر و لنگرگاه‌ها، به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست‌ محیطی از سوی برخی شناورها، اکوسیستم دریایی و آبهای سطحی با تهدیدات جدی مواجه هستند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی در برابر آلودگی ها، پروژه صیانت از زیست بوم دریا و توسعه و ترویج فرهنگ صیانت از محیط زیست دریایی با تمرکز بر شناورهای سنتی و به محوریت بخش حفاظت محیط زیست و همکاری اداره پشتیبانی در بندر شهید باهنر آغاز شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان در خصوص فرآیند اجرای این پروژه اظهارداشت: براساس ساز و کار تعریف شده و اطلاع رسانی که پیشتر در بندر صورت گرفته نماینده شناورهای سنتی در زمان های تعیین شده زباله شناورهای خود را در مکانی مشخص به متصدی جمع آوری تحویل داده و پس از اخذ رسید به ازای آن پلاستیک زباله دریافت می کنند.

محمد حسینی تختی با تاکید بر این موضوع که از این پس شناورهای سنتی ملزم به تامین سطل زباله اختصاصی و تفکیک زباله خود از مبدا هستند اظهار داشت: از ارائه خدمات به شناورهایی که به هر دلیل از تحویل زباله به متصدی مربوطه و در زمان مشخص شده امتناع کنند معزور هستیم.

انتهای پیام/ز138

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار