گمرک حامی احیا، نوسازی و تاب آوری زنجیره تامین پایدار
تابناک-رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس طی پپامی روز جهانی گمرک (26 ژانویه) را به تلاشگران عرصه تجارت و پرسنل خدوم گمرکات استان هرمزگان تبریک گفت.
کد خبر: ۹۳۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 26 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، متن پیام محمدرضا صفا رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس به این شرح است:

شعار سال 2021 سازمان جهانی گمرک با مضمون "گمرک، حامی احیاء، بازسازی و تاب‌آوری زنجیره تأمین پایدار" به معنای واقعی نقش و رسالت گمرک را در تأمین نیازهای جامعه به ویژه در شرایط بحرانی نظیر شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 و دشواری‌های ناشی از آن آشکار می‌سازد.

مرزبانی اقتصادی از طریق کنترل و نظارت بر ورود و خروج کالا در مبادی گمرکی، صیانت از سلامت و بهداشت جامعه با رعایت مقررات بهداشتی و ضوابط قرنطینه ای، نقش و جایگاه گمرک را به ویژه طی یک سال گذشته ملموس تر ساخته است.

گمرگ به عنوان محوری‌ترین نهاد اجرایی سیاست کشور در حوزه تجارت فرامرزی، مسئولیت مهم اعمال حاکمیت دولت در اجرای مفاد قانون امور گمرکی و ارایه خدمات مطلوب و به‌هنگام به فعالان اقتصادی را توام با به‌کارگیری توصیه‌های سازمان جهانی گمرک، کوانسیون‌ها و بهبود فرآیندهای تشریفات ورود و خروج کالا برعهده دارد که بیانگر نقش مهم آن در اقتصاد کشور است.

فرصت را مغتنم شمرده و یک بار دیگر 26 ژانویه روز جهانی گمرک را به کلیه کارکنان و مدیران زحمتکش گمرکات استان هرمزگان که در سنگر حفاظت از مرزهای اقتصادی و تجاری استان و کشور متعهدانه و دلسوزانه تلاش می کنند، تبریک می گویم و توفیق این عزیزان را در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور از خداوند متعال خواهانم.

انتهای پیام/ز131

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار