با حضور مدیرکل روابط کار وزارت تعاون و کار:
نشست تخصصی هم اندیشی روسای ادارات کار منطقه ویژه اقتصادی با حضور مدیرکل روابط کار وزارت تعاون و کار برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 21 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،این نشست با حضور کوروش یزدان مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مسعود آزادی مشاور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور ایثارگران، مهدی عباسی معاونت منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس، شکیب ذوالغیاث مدیر گروه بازرگانی و مبادلات تجاری ایزوایکو، حامد محمدی مزرعه مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس و هیات همراه به میزبانی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران برگزار شد.

کوروش یزدان در نشست با اعضای روسای ادارات، اذعان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن در تولید و کسب کارها، کاهش شکایات کارگری در هرمزگان نشان از تلاش کارکنان حوزه روابط کار وهمسویی با نگرش های مدیریت تعاون کار استان دارد.

وی افزود: بررسی آمار عملکردی هرمزگان در پایداری مشاغل و کنترل بحران کاری و کاهش پرونده های کارگری و هیات های حل اختلاف و تشخیص، نشان از این دارد که حوزه روابط کار استان مدیریت خوبی را در این حوزه انجام داده است.

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مجموع کارگران احراز هویت شده در سامانه روابط کار را 32 هزار و 896 نفر و تعداد کارفرمایان یک هزار و 111 نفر است.

یزدان ادامه داد: پیگیری حقوق و مزایای کارگران از طریق کمیته های زیرمجموعه کمیسیون کارگری، همکاری و تعامل اداره بازرسی کار و روابط کار برای نظارت بر عملکرد بنگاه‌ها و پرداخت به موقع مطالبات کارگران، نظارت بر عملکرد پیمانکاران از طریق بررسی صلاحیت خدمات و ایمنی، الزام تمامی پیمانکاران طرف قرارداد بر تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و نظارت بر نحوه صدور احکام، اجرایی کردن سامانه جامع روابط کار در استان و ارتقاء آموزش قوانین و مقررات کار به کارفرمایان و کارگران را از اقدامات شاخص حوزه روابط کار ذکر کرد.

وی گفت: در نشست تخصصی که با روسای خدمات اشتغال و کارآفرینی مناطق ویژه و مناطق ازاد برگزار شد در بحث اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که به موضوعیت ماده 51 قانون کار و تامین اجتماعی در شورای عالی مناطق آزاد توسط قانون گذار تصویب شد به گفتگو نشستیم تا در همین راستا با هماهنگی و پیگیری های بیشتر در راستای احقاق حقوق نیروی انسانی اقدامات مهم و موثری را با کمک همکاران انجام دهیم.

انتهای پیام /ز35

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار