تابناک-رئیس پلیس راهور کیش گفت: در ۹ ماهه نخست سال، ۱۰۷۰ خودرو در سطح جزیره توقیف شد که از این تعداد ۵۹۹ مورد مربوط به رانندگی در پیست دوچرخه بوده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 20 January 2021

توقیف ۵۹۹ خودرو به‌دلیل رانندگی در پیست دوچرخه

به گزارش خبرنگار  تابناک،سرهنگ بهرام ایمانی نسب رئیس پلیس راهور کیش، وسیله نقلیه، انسان و جاده را سه ضلع حادثه ساز ترافیکی عنوان کرد و افزود: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته، در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۹ متأسفانه در جزیره کیش عامل انسانی بیشترین دلیل حوادث رانندگی را داراست.

وی افزود: این در حالی است که در سرزمین اصلی عوامل وسیله نقلیه و راه اثرات بیشتری در بروز حوادث دارند، این موضوع باعث شده که رانندگی ایمن در جزیره کیش کمرنگ‌تر شود که تعامل و همکاری مردم با پلیس راهور می‌تواند نقش موثری در کاهش تصادفات داشته باشد.

رئیس پلیس راهور کیش اظهار داشت: حوادث رانندگی بیشتر در مکان‌هایی رخ داده که به‌دلیل خلوت بودن، پلیس در آن محل‌ها حضور ندارد، در اینجا نقش مردم در همکاری با پلیس برای کاهش تخلفات پررنگ‌تر خواهد بود.

وی به ضرورت ارتقا سیستم مانیتورینگ در سطح جزیره کیش تأکید کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ دوربین در سطح جزیره نصب است که از این تعداد ۸ دستگاه سالم و مابقی از کارافتاده هستند، از مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تقاضا داریم که تجهیز سیستم مانیتورینگ را تسریع ببخشد.

ایمانی نسب واگذاری خودرو به افراد بدون گواهینامه توسط صاحبان وسایط نقلیه خودرویی را از مهمترین چالش‌های ترافیکی در جزیره کیش برشمرد و تصریح کرد: در صورت مشاهده و بروز چنین تخلفی علاوه بر جریمه قانونی، خودروی توقیف شده به پارکینگ انتقال داده خواهد شد.

وی از دیگر مواردی که اخیرا میزان تصادفات را افزایش داده است مصرف مشروبات الکلی و رانندگی در حین مستی عنوان کرد و افزود: با چنین افرادی در صورت مواجه به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور کیش در ادامه به تشریح جزئیات آمار ۹ ماهه سواح رانندگی پرداخت و گفت: ۴۵درصد بیشترین علت تصادفات در این بازه زمانی مربوط به سرعت غیر مجاز و ۴۰ درصد آن عدم رعایت حق تقدم می‌باشد که این حوادث بیشتر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و از ساعت ۱۲ الی ۶ بعدازظهر رخ داده است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه نخست سال، ۱۰۷۰ خودرو به‌دلایل تردد در پیست دوچرخه، رانندگی بدون گواهینامه، دوردور کردن، آلودگی صوتی و … توقیف شد که از این تعداد ۵۹۹ مورد مربوط به رانندگی در پیست دوچرخه بوده است.

ایمانی نسب عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۸ هزار و ۹۴۸ فقره تخلف اعمال قانون شده است که از این تعداد ۸۲ هزار و ۶۴۸ فقره توسط افسر جریمه شده و ۳۶ هزار و ۳۰۰ فقره نیز توسط دوربین‌های ثابت شهری ثبت و ضبط شده است.

وی بیان داشت: در بحث اعزام به دادگاه ۲۲۳ رانندگان فاقد گواهینامه و ۴۴۷ فقره اعزام به دادگاه داشتیم که براساس قانون و توسط مقام قضایی موارد به پلیس راهور اعلام شد.

به گفته ایمانی نسب ۶۸ درصد عامل تصادفات خودروهای سواری بودند که به واسطه سرعت غیرمجاز و عدم رعایت حق تقدم سبب ساز حادثه زمینه بروز حادثه را به وجود آورده اند.

وی با اشاره به آمار تصادفات از ابتدای سال ۹۹ در کیش گفت: از ابتدای سال ۷۶ تصادف جرحی و تعداد ۹۹ مصدوم، ۱۸۹ تصادف خسارتی ( کاهش در حوزه تصادفات خسارتی) و ۲ مورد تصادف فوتی با کاهش ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته در جزیره کیش صورت گرفته است.

وی در حوزه خدمات رسانی پلیس نیز براساس آمار موجود اظهار کرد: از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۷ تا ۳۰ آذر ماه ۹۹ تعداد ۲۱ هزار ۳۳۶ شماره گذاری اعم از نوشماره، نقل و انتقال و تعویض پلاک صورت گرفته است که از این تعداد ۵۳۹ نوشماره، ۹ هزار ۴۳۷ نقل و انتقال و ۱۱ هزار و ۳۶۰ تعویض پلاک انجام شده است.

رئیس پلیس راهور کیش در رابطه با ماده ۲۰۷ آیین نامه رانندگی در خصوص تبلیغات در بدنه و داخل خودروها اظهار کرد: براساس این ماده نصب هر گونه علائم و پلاک های متفرقه و الصاق هر گونه آگهی و عبارات وترسیم نقوش روی شیشه ها و بدنه درونی و بیرونی به منظور تبلیغ، تجارت، نمایش و مانند آن ممنوع است مگر با مراجعه به پلیس راهور و دریافت تایید لوگوی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی ناجا باشد.

انتهای پیام /ز14

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار