معاون کل بیمه ایران استان هرمزگان:
تابناک-معاون کل بیمه ایران استان هرمزگان با بیان اینکه حدود ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و برخی از شرکت‌های بیمه ای هم منازل فرسوده تحت پوشش بیمه قرار نمی دهند، گفت: در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی منازل مسکونی فرسوده‌ای که راه ورود خودروهای امدادی و خدماتی را داشته باشند، می‌توانند از بیمه نامه آتش سوزی و حوادث طبیعی بهره مند شوند.
کد خبر: ۹۳۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 19 January 2021

فرامرز اخشابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک در بندرعباس، اظهار کرد: صنعت بیمه می تواند در بخش‌های مختلف زندگی آحاد مردم با ارائه پوشش های مناسب بیمه ای نظیر مسوولیت، ثالث، آتش سوزی، مهندسی، درمان، عمر و پس انداز نقش تاثیر گذار و قابل انکاری در مواقع بروز حوادث ایفا کند تا از آلام وارده به مردم در شرایط حساس و دشوار کاسته شود.

 

وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین بیمه نامه های قابل ارائه، بیمه آتش سوزی و حوادث طبیعی است زیرا این نوع بیمه نامه می توانند خطرات ناشی از آتش سوزی، زلزله، سیل، صاعقه، انفجار، طوفان، نشست زمین، نوسانات برق و آتشفشان و... را برای منازل مسکونی ویلایی، آپارتمان، مجتمع های کوچک و بزرگ و... را تحت پوشش قرار دهد.

 

معاون کل بیمه ایران استان هرمزگان با اشاره به اینکه ایران جزء ۱۰ کشور اول جهان از نظر رخداد حوادث و بلاهای طبیعی است، افزود: در این راستا، بیمه آتش سوزی و حوادث طبیعی از اهمیت خاص و ویژه ای برخودار است و با خرید این نوع بیمه نامه می توان خسارات مالی وارده ناشی از وقوع خطرات با کوچکترین مشکل جبران کرد.


اخشابی با بیان اینکه حدود ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل داده است و برخی از شرکت‌های بیمه ای هم منازل فرسوده را بیمه نمی کنند، خاطر نشان کرد: شرکت بیمه ایران در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی منازل مسکونی فرسوده‌ای که راه ورود خودروهای امدادی و خدماتی را داشته باشند، می‌توانند از بیمه آتش سوزی و حوادث طبیعی بهره مند شوند و از مزایای آن استفاده کنند و بیمه ایران به عنوان یک حامی برای تمام اقشار در پرداخت خسارات در کنار مردم باشد.

 

وی در ادامه به مبلغ حق بیمه آتش سوزی و حوادث طبیعی پرداخت و ابراز کرد: به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان تعهد خسارات، حدود ۵۰ هزار تومان به عنوان حق بیمه در طول یکسال کامل است.

 

معاون کل بیمه ایران استان هرمزگان در خصوص میزان زمان انتظار برای پرداخت خسارات وارده به بیمه گذاران، تصریح کرد: حداکثر میزان زمان پرداخت خسارات در شرکت بیمه ایران بعد از تشکیل پرونده، ۱۵ روز است و این شرکت بیمه گر دولتی در سال ۹۲ در زلزله بستک توانست خسارات وارده را ظرف مدت یک هفته به بیمه گذاران آسیب دیده پرداخت کند.


اخشابی از مذاکرات با شورای شهر بندرعباس جهت بیمه نمودن تمام منازل شهر در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و...، در قبال اخذ حق بیمه پایین خبر داد و خاطر نشان کرد:این کار هر چند که ریسک بالای برای این شرکت بیمه گر دولتی دارد اما در راستای مسوولیت های اجتماعی آمادیم این کار صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر لزوم امر خطیر فرهنگ سازی جهت آگاهی و ترغیب آحاد جامعه با خدمات انواع بیمه نامه ها به مردم اشاره کرد و گفت: نباید مردم بیمه نامه فقط با نام "شخص ثالث بشناسند" و باید زمینه فرهنگ سازی را برای آحاد جامعه فراهم شود تا با انواع کارکردهای بیمه نامه ها به معنای واقعی کلمه آشنا شوند و ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش یابد و بیمه را به عنوان یک نیاز اصلی زندگی تلقی کنند و در سبد خانوار گنجانده شود تا دچار مشکلات مالی و روحی بعد از حوادث نشوند و این کار نیازمند عزم راسخ شرکت های بیمه ای، مسوولان، رسانه ها و مشارکت خود شهروندان در این امر است.

 

معاون کل بیمه ایران استان هرمزگان در پایان، اظهار کرد: در ۹ ماه نخست سالجاری مبلغ ۶۵ ملیارد تومان خسارات جانی پرداخت شده است و ۵۷ ملیارد تومان هم بابت پرداخت خسارات معوقه که در انتظار صدور رای دادگاه می باشد و در پرداخت خسارات در زمینه بیمه های مسوولیت مهندسی، حمل و نقل، حوادث انفرادی، عمر و پس انداز و شناورهای دریای ۳۱ میلیارد تومان پرداخت شده است و با توجه به محدویت های اعمال شده کرونایی، پرداخت خسارات جانی به دلیل عدم رعایت مقرارت راهنمایی و رانندگی در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار