تابناک- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به اینکه پس‌لرزه ها نوسان دارد و همه آنها روند کاهشی نداشته است، گفت: از دید ما وقوع زلزله بالای سه ریشتر مهم است و در حال حاضر در آماده باش لازم هستیم.
کد خبر: ۹۳۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 18 January 2021

خلیج فارس در خط زلزله/ آیا مردم هرمزگان باید منتظر زمین لرزه بزرگتر باشند؟مهرداد حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در استان هرمزگان با بیان اینکه زلزله ای بامداد۲۷ دی ماه بخشی از مناطق استان هرمزگان را لرزاند، اظهارداشت: این زلزله ۵ و نیم ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری و کانون آن در محدوده دریایی بوده است.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم وجود کانون زلزله در خشکی ما در این زلزله خسارات جانی خوشبختانه نداشتیم، افزود: در ساعات ابتدایی زلزله با بررسی‌های انجام شده مشکلات به وجود آمده برای برخی زیرساخت‌ها مرتفع شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به اینکه اسکان اضطراری برای ساکنین محدوده کانون زلزله فراهم شد، بیان‌کرد: برخی محورهای مواصلاتی نیز مسدود شد که آنها نیز آزاد سازی شد.

حسن زاده با عنوان اینکه پس از وقوع آن زمین لرزه، زلزله و پس لرزه های مختلفی در این منطقه به وقوع پیوست، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان این امر به هر میزان که این پس‌لرزه‌ها اتفاق بیفتند بنا به فعال بودن گسل از بروز زلزله بزرگتر جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشدارهای لازم در این راستا توسط ستاد بحران استان صادر شده و فرمانداران بندر خمیر و بندر لنگه در آماده باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: افرادی که دارای واحد مسکونی با استحکام کم بودند در اسکان‌های موقت هستند، خاطرنشان‌کرد: در این راستان بالغ بر ۲۰۰ چادر، مواد غذایی، بسته معیشتی، ۶۰۰ تخته پتو، ۳۷۰ تخته موکت و نفت بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان با اشاره به اینکه پس‌لرزه ها نوسان دارد و همه آنها روند کاهشی نداشته است، گفت: از دید ما وقوع زلزله بالای سه ریشتر مهم است و در حال حاضر در آماده باش لازم هستیم.

انتهای پیام/ ن۱۹ 

خلیج فارس در خط زلزله/ آیا مردم هرمزگان باید منتظر زمین لرزه بزرگتر باشند؟

خلیج فارس در خط زلزله/ آیا مردم هرمزگان باید منتظر زمین لرزه بزرگتر باشند؟

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار