تابناک- معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در خصوص اهداف اصلی این معاونت، گفت: ارتقای ایمنی در بنادر یکی از اهداف اصلی این معاونت است که در تمامی بنادر کشور برنامه ریزی و در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۳۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 17 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک سید پرویز محبی در بازدید از ظرفیت شیلاتی استان هرمزگان، اظهار داشت: باید صید در بنادر کشور به صورت اصولی انجام شود و به نحوی این مهم محقق نگردد که به ذخایر آبزیان آسیب وارد شود.

وی با بیان اینکه مناسب سازی محیط اسکله یکی از ضروریات است، افزود: همچنین از جمله برنامه‌های مهم ما ارتقای زیر ساخت‌های ایمنی بنادر، پیگیری پرداخت به موقع عوارض و به روز شدن تعرفه‌های بندری است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با عنوان اینکه فعالیت‌های خوب شیلاتی در هرمزگان به ویژه در غرب استان انجام شده است، بیان‌کرد: با انجام این فعالیت‌ها در حوزه صید و صیادی استان به یک نماد درخشان تبدیل خواهد شد.

محبی در بازدید از طرح پایلوت پرورش میگو متراکم با استفاده از الگوهای کشورهای آسیای شرقی، تصریح کرد: پروژه‌های خوب شیلاتی در استان هرمزگان در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به کارخانه تولید تن ماهی با ظرفیت تولید روزانه ۲۰تن اشاره کرد.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان نیز در این بازدید با بیان اینکه تعاونی صیادان بندر بستانه، بندر لنگه یکی از تعاونی‌های فعال صیادی در سطح کشور است، خاطر نشان کرد: بالغ بر ۲۰۰ شناور صیادی و هزارو ۴۰۰ نفر در این بندر به کار صیادی مشغول هستند.

عبدالرسول دریایی همچنین با اشاره به اینکه بندر کنگ سهم مهمی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد، گفت: ۲۸۰ فروند شناور صیادی و بیش از ۲ هزار صیاد نیز در این بندر فعال هستند.

وی عنوان کرد: بندر دیوان استان هرمزگان یکی از بنادر پیشرو در جذب سرمایه گذار در بخش پرورش ماهی دریایی در قفس است و همچنین ۳۰ فروند شناور صیادی در این بندر فعال است.

انتهای پیام/ن۱۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار