ترکیب عسل و دارچین به عنوان یک معجون مقوی تاثیر زیادی بر درمان بیماری‌های گوناگون دارد.
کد خبر: ۹۳۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 16 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عسل و دارچین دو مورد از قدرتمندترین مواد داخل آشپزخانه هستند که از دیرباز با طب سنتی چین و آیورودا همراه بوده‌اند. هر کدام از آن‌ها خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی و زیبایی دارند. با ما همراه باشید تا با ۶ خاصیت بی نظیر ترکیب عسل و دارچین آشنا شوید.

کمک به بهبود زخم‌ها

خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی موجود در دارچین به بدن کمک می‌کند تا با عفونت و التهاب مقابله کند. عسل در جلوگیری از رشد باکتری‌ها موثر است و باعث تسریع در ترمیم زخم می‌شود. روغن دارچین مخلوط با عسل را روی زخم‌های ناشی از عفونت یا هر بیماری دیگر بمالید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مفید برای بیماران دیابتی

دارچین و عسل برای کاهش سطح قند خون عالی هستند. در حالی که دارچین با افزایش حساسیت به انسولین، قند خون را کاهش می‌دهد، عسل جایگزینی سالم برای قند تصفیه شده است. اگرچه بیماران دیابتی باید عسل را با احتیاط و تنها پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنند، زیرا کالری کمی ندارد.

مبارزه با آلرژی‌های مختلف

دارچین دارای روغن‌های معطر است که به درمان آلرژی‌های مختلف کمک می‌کنند. به علاوه، عسل گرده دارد که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و به افزایش مقاومت بدن در برابر آلرژی‌ها کمک کرده و به طور طبیعی با آن‌ها مبارزه می‌کند. وقتی هر دو با هم مصرف شوند، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

درمانی عالی برای یبوست

دارچین اثر ضد اسپاسم ایجاد می‌کند بنابراین از تشکیل گاز در معده جلوگیری می‌کند همچنین با جلوگیری از تولید مواد شیمیایی بدن التهاب، سوء هاضمه را تسکین می‌دهد. عسل حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم غذا و درمان یبوست کمک می‌کنند.

مقابله با مشکلات پوستی

هر دوی این مواد خواص ضد باکتری دارند و به مبارزه با مشکلات پوستی مانند سلول‌های مرده پوست، ترشح بیش از حد روغن و جوش و آکنه کمک می‌کنند.

کاهش خطر بیماری قلبی

عسل و دارچین هر دو دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی هستند که برای سلامتی بسیار مفیدند. عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان فنول است که ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. این ترکیب می‌تواند برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن بسیار مفید باشد.

چگونه از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنیم؟

به عنوان اولین وعده صبح ترکیب آب، عسل و دارچین را برای پاکسازی و سم زدایی بدن مصرف کنید. همچین به راحتی می‌توانید عسل و دارچین را به جای شکر به یک فنجان چای یا قهوه گرم اضافه کنید. عسل خام روی پوست به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند.

– اگر می‌خواهید لاغر شوید، هر روز یک قاشق چایخوری عسل و یک چهارم قاشق چایخوری دارچین در یک لیوان آب بنوشید. این ترکیب را ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه با معده خالی و شب قبل از خواب بنوشید.

– برای کاهش سطح کلسترول، دو قاشق چایخوری عسل به همراه سه قاشق چایخوری دارچین را همراه آب در طول روز بنوشید.

– برای درخشش طبیعی پوست، یک قاشق چایخوری عسل خام و یک قاشق چایخوری دارچین را در یک کاسه مخلوط کنید و آن را روی صورت بمالید، بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید. هفته‌ای یک یا دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار