شکارچی متخلف سابقه دار در پارک ملی قطرویه دستگیر شد.
کد خبر: ۹۳۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 16 January 2021

تابناک فارس به نقل از برنا:  اجزای قوچ وحشی شکار شده توسط ماموران خدوم اطلاعات بسیج نی ریز و مامورین اجرایی پارک ملی قطرویه از متخلفان حرفه ای و سابقه دار کشف و ضبط شد.
رییس اداره پارک ملی قطرویه: با همکاری ماموران اطلاعات بسیج نی ریز و یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطرویه، طی گشت و کنترل و ایست و بازرسی در جاده آسفالت قطرویه به سمت سیرجان یک دستگاه خودروی پژه ۴۰۵ را متوقف و دو نفر متخلف حرفه ای و سابقه دار را دستگیر کردند.
جواد مهدی پور تصریح کرد: از خودروی مذکور مقداری گوشت قوچ وحشی شکار شده به همراه کله و پاچه، یک عدد کوله پشتی حاوی دوربین چشمی و چاقوی آغشته به خون و سه عدد گوشی موبایل هوشمند کشف و ضبط که مراتب جهت سیر مراحل قانونی صورت جلسه شد.
وی افزود: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب نی ریز متخلفان ابتدا به کلانتری تحویل و خودروی آنان نیز به پارکینگ منتقل شد و پس از تکمیل پرونده به دستور دادستانی به شعبه بازپرسی دادسرا ارجاع و با تفهیم اتهام روانه زندان شدند.
مهدی پور ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی دستور بازرسی از گوشی های متخلفان صادر که در این حین از گوشی آنان تصاویری دال بر شکار غیرمجاز تعداد ۹ راس قوچ و میش (شش راس قوچ و سه راس میش) و تعداد چهار راس کل و بز (دو راس کل و دو راس بز) و همچنین تصاویر شکار غیر مجاز تعداد ۱۰۴ قطعه کبک و تیهو استخراج شد که مربوط به سال های اخیر می باشد.
این مقام مسئول از اعلام جرم مجدد علیه ۶ نفر متخلف وتکمیل، ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی خبر داده و اضافه کرد، تصاویری مربوط به سلاح جنگی کلاش، برنو دوربین دار، پنج تیر پران، سوزنی یک لول و دولول نیز از گوشی های موبایل متخلفان کشف، و کلیه تصاویر تخلف چاپ و پیوست پرونده شد. رئیس پارک ملی قطرویه در پایان از تلاش و همکاری ماموران اطلاعات بسیج در راستای حفاظت و حراست از انفال الهی تشکر و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار