امامان جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶دی‌ماه بر ضرورت تکیه بر واکسن ایرانی و بی‌اعتمادی به دولت آمریکا در موضوع برجام و تلاش‌های این کشور برای ایجاد فضای متشنج در خاورمیانه تاکید کردند.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 16 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: امام جمعه شهرستان جهرم در خطبه‌های جمعه، سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره واکسن کرونا و منع خرید آن از آمریکا و انگلیس را هوشمندانه خواند و بر ضرورت اعتماد و توجه به واکسن تولید داخل تاکید کرد.

حجت الاسلام محمدحسین مدبر همچنین اظهار کرد: خون سردار سلیمانی پایمال نمی‌شود و شاهد آن هستیم که پس از شهادت ایشان، بر سر آمریکا و رئیس جمهورش چه بلاهایی آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سرمازدگی در هفته گذشته باغداران جهرمی را دچار خسارت کرد، گفت: کشاورزان این شهرستان نیازمند حمایت مسئولان ‌ هستند؛ از سوی دیگر آنان باید تلاششان را با نیت زکات انجام دهند و زکات مالشان را بپردازند.

مدبر تاکید کرد: قسمتی از درآمد باغداران باید صرف فعالیت‌های تحقیقاتی شود تا کاشت نهال‌ها، مناسب اقلیم شهرستان صورت گیرد و تغییر کشت در تولیدات کشاورزی انجام شود.

وی همچنین از گلایه شهروندان درباره متکدیانی یاد کرد که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند و گفت: اگر متکدیان، افرادی نیازمند هستند وظیفه مسئولان است که به آنها کمک کنند؛ اما برخی از آن‌ها به زور قصد گرفتن پول از مردم دارند.

امام جمعه جهرم افزود: براساس فتوای برخی مراجع، تکدی‌گری از مصادیق لقمه حرام است و برای شهر جهرم پسندیده نیست که گاه زنان و دخترانی جوان در سطح شهر به تکدی‌گری بپردازند.

 

************************************************************

کوبیدن بر طبل جنگ بهانه‌ای بیش نیست

همچنین امام جمعه شهرستان مرودشت در خطبه‌های ۲۶ دی‌ماه عنوان کرد: این روزها در فضای مجازی و برخی رسانه‌های غرب شاهدیم که عده‌ای بر طبل جنگ در خاورمیانه می‌کوبند و از درگیری نظامی آمریکا و ایران سخن می‌گویند که بهانه‌ای برای ایجاد رعب و وحشت در دل افرادی است که دل در گروه استکبار دارند.

حجت‌الاسلام مهدی آقائی اظهار کرد: خاورمیانه از مهم‌ترین منابع اقتصادی غرب است که چنانچه تنشی در این منطقه آغاز شود شریان حیاتی غرب، قطع خواهد شد و آمریکا از این موضوع هراس دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا در انزوای ایران ناکام مانده است، گفت: ترس این کشور از دستان پرتوان فرزندان انقلابی برای انتقام سردار شهید سپهبد سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده است از همین رو با کوبیدن بر طبل جنگ به دنبال فرار رو به جلو است.

 

****************************************************************

شرط بازگشت به برجام، برداشتن تحریم‌هاست

امام جمعه بنارویه لارستان نیز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبری درباره برجام، گفت: شرط بازگشت آمریکا به برجام برداشتن تحریم‌هاست؛ البته نه مانند دوران اوباما که این توافق بر روی کاغذ صورت گرفت، بلکه چنانچه اروپاییان به تعهد خود عمل کنند، ما نیز عمل خواهیم کرد.

حجت الاسلام سیدعبدالحسن روانبخش افزود: مسئله موشکی جزو برجام نبوده و نیست و کشور باید برای دفاع از خود از امکانات نظامی بهره‌مند باشد.

وی درباره واردات واکسن به کشور گفت: به واکسن آمریکایی و انگلیسی خوشبین نیستیم و چون به آن‌ها اعتمادی نیست این واکسن نباید وارد کشور شود.

 

**************************************************************

نه به واکسن آمریکایی

امام جمعه داراب نیز گفت: همه باید تلاش کنیم که دولت جوان و انقلابی زمام امور کشور را به دست بگیرد البته این سخن به معنای کنار گذاشتن تجارب افراد باتجربه نیست.

حجت‌الاسلام رضا صادقی افزود: آنچه آمریکایی ها می خواستند در فتنه ۸۸ بر ما تحمیل کردند، خودشان در سال ۹۹ به آن مبتلا شد و کنگره آنها به تسخیر معترضین درآمد.

وی همچنین گغت: قدرت دفاعی و نیروهای مسلح و اتحاد بین مردم و رهبری انقلاب، بهترین عامل بازدارندگی و جلوگیری از گستاخی و دست درازی استکبار جهانی به کشورمان است.

امام جمعه داراب تصریح کرد: اگر واکسن های آمریکا و انگلیس نسخه درمان بیماری کرونا است چرا خودشان ، روزانه این همه تلفات و مرگ و میر دارند، ما به واکسن ساخت دانشمندان خودمان اعتماد داریم و آن را تایید می کنیم.

 

******************************************************************

ایستادگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای حفظ جایگاه ولایت
 
امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های این هفته شیراز با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: ایستادگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای دفاع از رسول خدا و حفظ جایگاه ولایت، باید الگوی همه شیعیان باشد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی با تصریح براین موضوع که خدامحوری امت مسلمان باید مانند فاطمه زهرا(س) باشد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مصداق همین استقامت در اعتقادات بود و ملت ایران با خدامحوری و بندگی توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند.
 
وی  در ادامه با اشاره به مقوله واکسن خارجی کرونا تصریح کرد: باید به واکسن کرونا ساخت داخل اعتماد کرد و اگر واکسن خارجی تاثیرگذار بود، وضع شیوع کرونا در کشور آنها، اینگونه نبود و روزانه هزاران نفر قربانی نمی‌شدند.
 
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: این بودجه باید کمترین وابستگی به نفت را داشته باشد و بتواند 
 
امام جمعه موقت شیراز  با تصریح بر نگاه به درون و حمایت از  اقتصاد داخلی  به عنوان مهمترین راهکار برای جامعه، تصریح کرد: ضرورت ساده زیستی و انقلابی پایکار آمدن مدیران در این برهه زمان یبش لز پیش احساس می‌شود.
 
*********************************************************************
مام جمعه قیروزکارزین در خطبه دوم به  تفسیر سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: امروز روز وحدت و بصیرت برای تمام مردم در تمامی مسائل جاری کشور است.
 
حجت‌الاسلام‌المسلمین عنایت‌الله اکبری با تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: فاطمه زهرا سلام الله علیها ولایت و امامت را عامل انسجام و وحدت جامعه می‌دانست.
 
وی با توجه به رنجنامه شهرستان قیروکارزین در مورد عدم برخورداری عادلانه  شهرستان از آب سد سلمان فارسی گفت: این شهرستان با توجه به اینکه قطب بزرگ کشاورزی در کشور است، از نظر آب شرب و هم از نظر آب کشاورزی بهره عادلانه از آب سد ندارد و از مسولین استانی و کشوری می‌خواهم تا به این مطالبه بحق مردم رسیدگی کنند.
 
امام جمعه قیروکارزین گفت: آنچه کشورمان را از جنگ و دست درازی مستکبرین جهان محافظت کرده، قدرت دفاعی و نیروهای مسلح انقلابی و اتحاد مردم و رهبر انقلاب است.
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار