تابناک- استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر تولید و اقتصاد در استان هرمزگان پویا است و طرح های مختلفی برای تشویق و جذب سرمایه گذار انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 14 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک هرمزگان، فریدون همتی پیش از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های مناطق آزاد قشم که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور اجرا شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشوق‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در استان البرز انجام شده و سبب آن گردیده که در ایام شیوع بیماری کرونا در تابستان سال جاری این نرخ که متوسط آن در کشور 39درصد است در استان هرمزگان50 درصد باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش اقتصاد و تولید در استان هرمزگان پویاو فعال است، افزود: امروز منطقه ویژه پارسیان ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری برخوردار است و تلاش شده در این استان در تمامی نقاط زمینه سرمایه گذاری فراهم باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه علاوه بر احداث پایانه نفتی در جاسک، دو شرکت پتروپالایش با ظرفیت تولید ۳۰۰هزار بشکه در شرق استان در حال راه اندازی و در دست اجرا است، بیان کرد: در این راستاعلاوه بر پیشگیری از خام فروشی نفت، سهم زیادی در ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید و افزایش اشتغال دارد.

همتی با اشاره به اینکه یکی از پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسید، فاز دوم تولید و پرورش میگو بودکه توسط شرکت اتحادمهر کانی با میزان سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال، ظرفیت تولید 400تن در سال و اشتغال 15 نفر شد، تصریح کرد: بالغ بر شش مرکز تولید و پرورش ماهی و میگو در استان هرمزگان امروز به بهره برداری رسید که جمعا پس از بهره برداری سبب اشتغال بیش از 300 نفر می شود.

وی به بهره برداری از کارخانه تولید ماسک سوبا در منطقه آزاد قشم خبر داد و خاطر نشان کرد: همچنین کارخانه تولید ماهی خشک و خوراک آبزیان، سردخانه 21هزار تنیوتامین یوتیلیتی پالایشگاه بهین پالایش قشم از دیگر پروژه های افتتاح شده در امروز بود.

استاندار هرمزگان گفت: پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم به بهره‌برداری رسید و زمینه تولید قیر و طرح تامین پیش‌نیازهای مورد استفاده در تولید قیر را با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون دلار می‌شود.

وی عنوان کرد: این پالایشگاه نفت خام سنگین با سرمایه‌گذاری ۱۶۴ میلیون دلار و در مساحتی به وسعت ۶۴ هکتار، ساخته شد که ظرفیت تولید ۳۵ هزار بشکه قیر در روز را دارد که با افتتاح طرح مذکور ۲۱ مگاوات برق، هشت هزار مترمکعب آب شیرین و ۳۸ هزار تُن بخار در روز به‌عنوان پیش‌نیازهای تولید قیر پالایشگاه تولید می‌شود.

انتهای پیام/ن ۱۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار