نماینده جهرم در مجلس با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در سال آینده با توجه به بودجه 1400 شرایط سختی را خواهند داشت، تصریح کرد: قرار است در لایحه مشارکت عمومی و خصوصی فرصتی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و هدایت نقدینگی به سمت پروژه‌های عمرانی دنبال کنیم تا سال آینده وضعیت پروژه‌های عمرانی را بهبود ببخشیم.
کد خبر: ۹۳۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 13 January 2021
به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی کوچی، در حاشیه نشست کمیسیون عمران با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: در یکسال گذشته شاهد افزایش قیمت مصالح عمرانی کشور از جمله میلگرد و سیمان بودیم؛ این موضوع موجب افزایش قیمت تمام شده پروژه‌های عمرانی شده است، از طرفی کمتر از 10 درصد اعتبارات سال آینده به حوزه عمرانی باز می‌گردد، برهمین اساس منابعی که برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شده با اعتبار مورد نیاز فاصله زیادی دارد ضمن اینکه نرخ مصالح ساختمانی به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند، در همین راستا امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به دنبال خلق منابع جدیدی برای پروژه‌های عمرانی بودیم.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاداتی در لایحه بودجه 1400 داریم که در حال بررسی آن هستیم، از جمله مالیات بر صادرات مصالح ساختمانی که در کشور تولید می‌شود، در همین راستا توافقی صورت گرفته که 20 هزار میلیارد تومان از محل صادرات مصالح تامین و به سمت پروژه‌های عمرانی سوق پیدا کند.
 
از طرفی در لایحه مشارکت عمومی و خصوصی فرصتی را برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و هدایت نقدینگی به سمت پروژه‌های عمرانی دنبال می‌کنیم تا سال آینده وضعیت پروژه‌های عمرانی بهتر از امسال باشد.
 
رضایی کوچی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نقدینگی مورد نیاز را از چه محلی جذب می‌کنید، افزود: نقدینگی در دست مردم است که روزی از بازار سکه سر در می‌آورد و روزی در دلالی زمین؛ ما به دنبال هدایت نقدینگی کشور به سمت پروژه‌های عمرانی هستیم و این مهم زمانی محقق می‌شود که سرمایه‌گذار اعتماد کرده و مطئمن شود پس از سرمایه‌گذاری اصل پول به همراه سود آن باز می‌گردد ما به دنبال اعتمادسازی و ایجاد جاذبه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم؛ از طرفی مقرر شد جلسات منظم تری با مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای سرعت بخشی به پروژه‌های عمرانی کشور داشته باشیم.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران دو نفر از نمایندگان مجلس سوالاتی را در خصوص راه‌های روستایی حوزه انتخابیه خود مطرح کرده و وزیر راه و شهرسازی نیز به آن‌ها پاسخ داد و مقرر شد کمیسیون عمران کمیته‌ای مشترک با این وزارت‌خانه تشکیل داده و از حوزه انتخابیه نمایندگان بازدید کند. بر همین اساس نمایندگان سوال کننده قانع شدند، امیدواریم با توجه به قول آقای اسلامی مشکلات حوزه انتخابیه این دو نماینده رفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار