تابناک- امروز مدرسه شش کلاسه خیر ساز در بخش "جناح" بستک با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 12 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از هرمزگان، مهراله رخشانی مهر امروز در آیین بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه بخش جناح بستک با بیان اینکه توزیع متوازن امکانات به ویژه در بخش آموزشی بسیار حائز اهمیت است، اظهارداشت: در این راستا برای تجهیز روستاها و مناطق محروم برنامه ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خیرین بازوان توانمند مدرسه سازی در کشور هستند، افزود: از سال ۷۷ بنیاد جامع خیران مدرسه ساز در کشور تشکیل و تاکنون ۳۰ درصد مدارس سطح کشور توسط این بنیاد ساخته شده است.

مدرسه شش کلاسه خیر ساز در بخش

رئیس سازمان نوسازی کشور با بیان اینکه بیش از ۱۹ درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد، بیان کرد: این میزان در سال ۸۲ بالغ بر ۷۰ درصد بود که با تلاش خیرین این میزان کاهش پیدا کرده است.

رخشانی مهر با عنوان اینکه طبق قانون اگر خیرین ۳۰ درصد از پروژه مدرسه سازی در روستاها و ۵۰ درصد در شهرها را انجام دهد، دولت موظف به تکمیل آن است، تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر ۲۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به ساخت پروژه‌های مدرسه سازی تخصیص پیدا کرده که تمامی آنها بین استان‌های کشور توزیع شد.

وی در خصوص سهم استان هرمزگان از این تخصیص‌ها، خاطرنشان کرد: سهم استان از این اعتبارات ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که در دو هفته اخیر به استان داده شده است.

رئیس سازمان نوسازی کشور با عنوان اینکه این اعتبارات هنوز بین پروژه‌ها توزیع نشده است، گفت: تمامی پروژه‌های نیمه تمام آموزشی غرب هرمزگان که توسط دولت تامین اعتبار نشده است باید از بودجه سال جاری به آنها تخصیص داده شود.

انتهای پیام/ ن۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار