مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان:
تابناک-مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه بازگشایی مدارس در تمامی شهرهای استان هرمزگان از اول بهمن انجام می‌شود، گفت: بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در اجرای طرح بازگشایی از هیچ کادر آموزشی قابل توجیح نیست.
کد خبر: ۹۳۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 12 January 2021

به گزارش تابناک استان هرمزگان، ایرج بیت اللهی در جمع خبرنگاران درخصوص جزئیات طرح بازگشایی مدارس استان هرمزگان با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، در خصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز، اظهارداشت: اول بهمن ماه سال جاری مدارس استان با رعایت دقیق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش بازگشایی می شوند.

وی افزود: آموزش حضوری شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی، در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر بر اساس آمار ثبت نامی در سناد در وضعیت آبی، هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استانداردآموزش مهارت و کار آموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می شود.

مدیرکل اموزش و پرورش استان هرمزگان با عنوان اینکه تعداد دانش آموزان در کلاسهای حضوری، حداکثر ۱۰ نفر است و مدیران مدارس موظف هستند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند، بیان کرد: بر اساس مصوبات شورا اقدامات لازم را انجام و زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم کنند.

بیت اللهی با اشاره به اینکه به منظور هماهنگی و همراهی خانواده ها شرایط را به گونه ای فراهم کرده ایم که همه دانش آموزان مشمول و خانواده های آنان از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل های بهداشتی مربوط آگاه باشند، تصریح کرد: این اطلاع رسانی سبب این می‌شود که خانواده‌ها با اطمینان خاطر فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

وی با اشاره به اینکه رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی در آموزش حضوری الزامی است، خاطرنشان کرد: خانواده ها اطمینان داشته باشند که رفع دغدغه و نگرانی آنها اولویت اول این طرح است و آموزش و پرورش استان برای تامین سلامت دانش آموزان از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی گفت: در این راستا مدیران و کادر اداری اجرایی مدارس مکلف به رعایت دقیق و همه جانبه ی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی هستند و هیچ توجیهی در این خصوص پذیرفته نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه شروع مجدد فرایند آموزش حضوری در کنار سایر روش ها، با لحاظ کردن اصل سلامت دانش آموزان، به معنی توجه جدی حضور دانش آموزان در فرایند یاددهی و یادگیری است، خاطر نشان کرد: این امر مخصوصاً در دوره ابتدایی اهمیت بالاتری دارد چرا که مفاهیم پایه آموزشی در کلاس‌های اول، دوم و سوم ابتدایی ارائه می‌شود و کیفیت یادگیری دانش آموزان از این لحاظ دارای اهمیت بسیار زیادی است.

گفتنی است بر اساس اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، هم اکنون سه شهر بندرعباس، حاجی آباد و پارسیان در وضعیت زرد و مابقی شهرستانهای استان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام/ ن ۵

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار