تابناک-عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس گفت: سرمای شدید هوا در دو هفته اخیر در هرمزگان که در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده سبب گرفتاری مردم شده و متأسفانه نفت سفید نیز به طور مناسب در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد. سرمای کم‌سابقه در هرمزگان و نبود نفت سفید
کد خبر: ۹۳۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 11 January 2021

به گزارش تابناک، حمید رضا مرادی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به سرد شدن بی‌سابقه هوا در مناطق مختلف هرمزگان که به گفته بسیاری از مردم در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده و دمای هوا را در مناطق روستایی شهرستان بندرعباس نیز به زیر صفر کشانده است، اظهار کرد: بدلیل نبود لوله‌کشی گاز در مناطق روستایی هرمزگان، تنها تکیه مردم در این وضعیت استفاده بی امان از بخاری‌های برقی است که آن هم با توجه به 3 برابر شدن تعرفه زمستانی در مقایسه با تعرفه تابستانی باید شاهد صدور قبض‌های برق نجومی در روستاها باشیم.

وی افزود: نفت سفید که پناه همیشگی مردم در سرمای هرمزگان در مناطق روستایی بود، 3 سال است که با گرفتار کردن مردم در یک بروکراسی پیچیده و ثبت نام الکترونیک و ... عملا به مردم تحویل نمی‌شود و این در حالی است که کل مصرف یک خانواده روستایی در طول ماه 20 تا 30 لیتر بود که آنهم با این وضعیت دیگر تأمین نمی‌شود.

این عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس با اشاره به کمبود برق و شرایط بحرانی کشور در روزهای اخیر در زمینه تأمین برق و وضعیت سوخت نیروگاه‌ها و ... بیان داشت: اگر واقعا مشکلی در زمینه تأمین برق کشور وجود دارد، می‌شد با اختصاص مقدار اندکی نفت سفید به مردم در این شرایط مانع از روشن‌شدن هزاران بخاری برقی پرمصرف در سراسر هرمزگان شد و این‌ها به تأمین برق پایدار کشور نیز کمک می‌کرد.

مرادی از اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان و همین طور استاندار خواست تا فکری به حال این وضعیت کنند و نفت سفید مورد نیاز مردم را از وزارت نفت مطالبه کنند تا در این سرمای استخوان‌سوز، مردم دچار گرفتاری و مریضی و سرما نباشند.

وی گفت: در همین چند روز اخیر سرمای هوا در هرمزگان، شمار زیادی از بچه‌ها و نوجوانان دچار سرماخوردگی شده‌اند و شیوع کرونا نیز در این وضعیت تشدید می‌شود چرا که افراد با سرماخوردگی ضعیف شده و در معرض بیماری قرار می‌گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار