تابناک-رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: آخرین مهلت خود اظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز در این استان تا پنجم بهمن ماه سال جاری است.
کد خبر: ۹۳۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 11 January 2021

جزئیات دریافت مجوز دستگاه‌های استخراج رمز ارز در هرمزگان اعلام شد

به گزارش تابناک ،زینب رضائی در خصوص وضعیت دارندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارزو چگونگی کسب مجوز، اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل اجرایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز و براساس ابلاغ وزارت صمت، فرایند خوداظهاری و پرداخت حقوق و عوارض دولتی دستگاه‌های استخراج رمز ارز در سامانه بهین‌یاب فعال شده‌است.

وی اضافه کرد: دارندگان دستگاه‌های ماینر مکلف هستند نسبت ‌به ثبت مشخصات هویتی خود به ‌همراه تعداد، نوع، مشخصات فنی، مدل و شماره سریال دستگاه‌ها (درصورت وجود و قابلیت احراز شماره سریال) اقدام کرده و حقوق و عوارض دولتی مربوط را حداکثر تا تاریخ پنجم بهمن ماه پرداخت کنند.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان تاکید کرد: با توجه به‌ ضوابط موجود، صدورجواز تاسیس رمزارز در محل‌های مجاز شامل شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر است.

رضایی با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری و نگهداری دستگاه‌های ماینر در مراکز فاقد مجوز عنوان کرد: دارندگان این دستگاه‌های که مجوز ندارند نیز می‌توانند حداکثر تا تاریخ پنجم اسفند ماه ۹۹ نسبت‌ به تعیین تکلیف دستگاه‌های خود به‌یکی از روش‌های در نظر گرفته شده اقدام کنند.

وی افزود: روش اول دریافت جواز تأسیس برای فعالیت استخراج رمز ارز در سامانه بهین‌یاب و استفاده از دستگاه‌ها در محل‌های مجاز پس از دریافت پروانه بهره‌برداری در داخل کشور و یا مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: شیوه دوم امکان واگذاری دستگاه‌ها به افراد دارای مجوز در سامانه و بارگذاری مستندات مربوط در سامانه و راهکار سوم صادرات دستگاه‌ها به خارج از کشور و بارگذاری اسناد و مستندات مربوط در سامانه می باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار