استاندار هرمزگان خبر داد:
تابناک ـ استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه ۳۰۰ پرستار جذب مراکز درمانی استان هرمزگان می‌شوند، گفت: باید همچنان با پرهیز از عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه تحقق هرمزگان بدون کرونا را فراهم کنیم.
کد خبر: ۹۳۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 09 January 2021

به گزارش تابناک، ‌فریدون همتی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن قدردانی از توجه مردم هرمزگان به توصیه‌های بهداشتی و رعایت محدودیت‌ها در راستای پیشگیری از بیماری کرونا اظهار داشت: مردم می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها، مانع توسعه این بیماری که تهدیدی برای جان انسان‌ها و باعث اختلال در کسب روزی حلال و معیشت آنان شده، شوند.

وی با تاکید بر اعمال محدودیت‌ها و عدم برگزاری محافل خصوصی پرجمعیت در شرایط فعلی، افزود: حساسیت لازم در خصوص شیوع بیماری پرخطر کرونا باید همچنان در جامعه وجود داشته باشد و نباید تلاش‌های کادر درمان و مردم فهیم استان در راستای دفع تهدید کرونا که منجر به بهبود نسبی شرایط خطرناک شیوع کرونا در استان شده، به سادگی فراموش شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم عادی انگاری بیماری کرونا و تاکید بر تلاش برای حفظ سلامت مردم، گفت: هرچند بسیاری شهرستان‌ها به رنگ آبی تغییر کرده اما باید همچنان با پرهیز از عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و اجتماعی و همچنین خودداری از برگزاری تجمعات غیرضرور، زمینه تحقق هرمزگان بدون کرونا را فراهم کنیم.

همتی، با بیان اینکه هر زمان میزان رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا کرده و یا به عبارتی با عادی انگاری بیماری کرونا مواجه شدیم، میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته‌های آتی به شدت افزایش پیدا کرده است، گفت: بیماری کرونا یک مبحث جدی است و سابقه آمار ابتلا و فوتی کرونا در استان و کشور بر این نکته تاکید دارد که کاهش رعایت پروتکل‌ها، به افزایش ابتلا و فوتی ناشی از کرونا منجر می‌شود.

وی ضمن تاکید بر جذب 300 پرستار در بهمن ماه سال جاری برای فعالیت در مراکز درمانی استان خاطرنشان کرد: اگر خطر کرونا را جدی نگیریم بسیاری از بخش‌های دیگر نظیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ را تحت تاثیر می‌دهد که باید همگی برای حفظ و ارتقا شرایط فعلی تلاش کنیم.

همتی تاکید کرد: حفظ وضعیت فعلی بسیار مهم است وقتی توصیه می‌کنیم در ابتدا باید خودمان رعایت کنیم و تابع ضوابط و مقررات باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار