امام جمعه بندرعباس:
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: نباید بگذاریم دشمن وقایعی چون قیام ۱۹ دی مردم قم و تاریخ انقلاب را تحریف و مصادره کند.
کد خبر: ۹۳۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 08 January 2021

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، ظهر امروز (۱۹ دی‌ماه) در جمع نمازگزاران بندرعباسی، اظهار کرد: انسان در هر فریضه‌ای ابتدا باید از خود شروع کند و امر به ‌معروف و نهی از منکر نیز از این قاعده مستثنا نیست. آیات کریمه قرآن و فرمایشات معصومین(ع) نیز ناظر به همین حقیقت است.

وی بیان کرد: بعد از خود باید به خانواده خود توجه کنیم و امر به ‌معروف و نهی از منکر را در خانواده ترویج دهیم. تمام اعضای خانواده باید نسبت به این فریضه الهی اهمیت قائل شوند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: در خصوص حجاب و پوشش نیز خداوند خطاب به پیامبر خود می‌فرماید ابتدا همسران و دختران خود را به حجاب توصیه کنید و بعد سایر زنان مؤمن را؛ این نشان می‌دهد خانواده در سلسله مراتب امر به ‌معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه‌ای دارد.

عبادی‌زاده اظهار کرد: بعد از خانواده نوبت به همسایه می‌رسد و دلیلش حقی است که هرکس نسبت به گردن همسایه خود دارد. یکی از حقوق همسایه‌ها به گردن یکدیگر حقوق ایمانی و دینی است و ما باید با امر به‌ معروف و نهی از منکر حق خود را نسبت به همسایگانمان ادا کنیم.

وی ادامه داد: در سلسله مراتب سایر مردم تأکید به جوانان و نوجوانان می‌کنم، آن‌ها قلب‌های مستعد و دل‌های پذیرای حقیقت دارند. وقتی می‌خواهیم برای امر به ‌معروف و نهی از منکر سرا سایر مردم برویم باید این فریضه الهی را از جوانان و جوانان آغاز کنیم. اثرگذاری در این قشر بسیار بیشتر و آسان‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: هرچه از سردار سلیمانی بگوییم کم گفته‌ایم چراکه او یک فرد نبود بلکه تبدیل به یک مکتب، اسوه و الگو برای نسل جوان شد. شهید سلیمانی از دوران جوانی مبارزه را آغاز کرد و تا آخرین روزهای حیات دست از جهاد برنداشت.

عبادی‌زاده همچنین ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی را به حوزه‌های علمیه که عالمی ربانی، بصیر و خبیر را از دست داد تسلیت می‌گویم، تصریح کرد: علامه مصباح از شخصیت‌هایی است که در زمان حیاتش آن‌طور که باید شناخته نشد، برخی شخصیت‌ها از زمان خود جلوتر هستند و علامه مصباح یزدی این‌گونه بود. توپخانه دشمن علیه این عالم فرزانه شروع به بمباران تخریب کرد اما این نوید را می‌دهم که آثار گران‌سنگ این عالم فرزانه چنان در آینده عرصه‌های علم و دانش و معرفت دینی را در می‌نوردد که شاهد ظهور و بروز یک علامه مطهری دیگر خواهیم بود. آثار شهید مطهری و علامه مصباح دو بالی هستند که می‌توانند راهگشا و راهنمای نسل جوان برای فهم معارف دینی باشد.

وی عنوان کرد: امروز ۱۹ دی‌ماه، سالروز حماسه بزرگ مردم قم در سال ۵۶ است که بعد از آن قیام شاهد شتابی در انقلاب اسلامی بودیم. زنجیره مبارزه آغاز شد و طولی نکشید که در بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. امروز یکی از مسائلی مورد تأکید مقام معظم رهبری این است که نگذاریم حماسه بزرگ ۱۹ دی و رویدادهای مشابه در تاریخ انقلاب اسلامی دچار تحریف و مصادره دشمن شوند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: در هفته گذشته سفری به بخش توکهور و هشتبندی از توابع شهرستان میناب داشتم، مردم این بخش دل‌نگران مسئله راه خود هستند که از راه‌های خطرناک و مرگبار استان است. مردم عزیز این بخش با مشکل آب و مشکلات بسیاری در حوزه کشاورزی نیز مواجه هستند که باید هرچه سریع‌تر توسط مسئولین پیگیری و رفع شوند. در بازدیدی از کشتی‌سازی هرمزگان داشتم نیز هنر ما می‌توانیم را در عرصه تولید کشتی‌های اقیانوس‌پیما، تعمیرات و بخش‌های مختلف کارهای ارزشمندی در حال انجام است.

توصیه می‌کنم دستگاه‌های اجرایی با این بخش همکاری کنند، سفارش تعمیرات کشتی‌های خود را به شرکت‌های خارجی نسپرده و به توان جوانان این سرزمین اعتماد کنند تا صنعت پررونق‌تری را در آینده داشته باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار