علی درویش پور با اشاره به اینکه طبق استعلام از اداره کل هواشناسی البرز تا پایان هفته شاهد پایداری هوا و پدیده وارونگی دما در استان هستیم، اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هوا کمیته اضطراری تشکیل شده که مصوبات آن به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.
کد خبر: ۹۲۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 05 January 2021

ضرورت افزایش توزیع بنزین یورو۴ در البرز

به گزارش «تابناک البرز» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، تمام فعالیت‌های عمرانی که باعث تشدید آلودگی هوا می‌شود تا پایان هفته متوقف شده است.

وی توضیح داد: طی مدت مذکور کلیه معادن شن و ماسه و کارخانه‌های تولید بتن تعطیل و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه منتظرقائم ممنوع شده است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه آلودگی هوا ممکن است برای گروه‌های حساسی که در سطح شهر تردد دارند مشکل ساز شود، آمبولانس‌های اورژانس در معابر پرتردد حضور دارند تا در صورت بروز مشکل بتوانند در کمترین زمان به مردم خدمات رسانی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به اینکه خودروها نقش به سزایی در آلودگی هوا دارند بنا شده با همکاری پلیس تمامی خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی هستند اعمال قانون شوند.

درویش پور تاکید کرد: علاوه براین، طی این مدت تمامی خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا متوقف و به پارکینگ ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: برای کاهش غلظت آلاینده‌های هوا بنا شده تا مدتی میزان توزیع بنزین معمولی در استان کاهش یابد و توزیع بنزین یورو۴ بیشتر شود.

وی گفت: برای کاهش آلودگی هوا تنها یک دستگاه مسئول نیست و در کنار تعامل بین دستگاهی شهروندان نیز باید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی نقش خود را ایفا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار