ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۱۹۵ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۲۷ تن کالا از بازارچه مرزی سومار به عراق صادر شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 26 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، خلیل حیدری روز شنبه در آیین معرفی مدیر جدید بازارچه مرزی سومار افزود: ارزش ارزی کالاهای صادر شده ۵۹ میلیون دلار بوده که با وجود سرایت بالای کرونا انجام شده است.

وی اظهار داشت: باتلاش های صورت گرفته بخشی از زیرساخت های موردنیاز در بازارچه سومار فراهم و در این راستا سامانه جامع امور گمرکی در هشت نقطه از محوطه بازارچه سومار فعال شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در صورت استقرار پایانه حمل و نقل در مرز سومار، گمرک آمادگی ایجاد سالن ارزیابی برای تسریع در ارایه خدمات گمرکی را دارد.

فرماندار گیلانغرب نیز با اشاره به اینکه احداث جاده گیلانغرب به سومار در محور زله زرد به طول ۴۲ کیلومتر و با ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار از پیشرفت خوبی برخوردار است، گفت :عملیات آماده سازی مرحله اول احداث این جاده به پایان رسیده و مرحله دوم نیز پیشرفت خوبی دارد.

محمودیان اضافه کرد: به منظور تسهیل در امر صادرات، پارکینگ خصوصی در ورودی بازارچه سومار راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: شبکه فیبرنوری نیز ایجاد شده و پیگیر زیرساخت های آن برای اتصال به سامانه جامع امور گمرکی بازارچه هستیم.

وی گفت: با توجه به رسمی شدن مرز سومار برنامه توسعه بازارچه سومار در دست اقدام است که امیدواریم به لحاظ اهمیت این مرز و نقش تعیین کننده آن هم در ابعاد صادراتی سیاسی و زیارتی، موضوع تردد مسافر نیز به زودی نهایی و محقق شود.

در پایان این مراسم از زحمات شهرام شیرنسب مدیر سابق بازارچه سومار قدردانی و بهنام دیلمی به عنوان مدیر جدید این بازارچه معرفی شد.

مرز سومار در فاصله ۶۷ کیلومتری گیلانغرب و ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده، در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مَندلی از توابع فرمانداری بلدروز است که ۱۵ کیلومتر با سومار فاصله دارد.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده و اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این معبر صادر می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار