در ادامه سفر به تبریز؛
وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (سه‌شنبه) در ادامه سفر به تبریز، از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن تبریز- میانه و ایستگاه راه‌آهن خاوران بازدید و دو پروژه عمرانی را در تبریز و سهند افتتاح کرد.
کد خبر: ۹۲۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ 22 December 2020

به گزارش تابناک تبریز،محمد اسلامی در بازدید از پل در حال ساخت راه‌آهن تبریز- میانه در شهر باسمنج، در جریان آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت.

وی همچنین از ایستگاه راه‌آهن خاوران که در مساحتی بالغ بر 23 هکتار در حال اجراست، بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با بیان اینکه اتمام باقیمانده مسیر خط آهن تبریز- میانه در حد فاصل خاوران تا تبریز ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد این ایستگاه تا قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم، افتتاح شود.

اسلامی گفت: باقی مانده مسیر در ۲ بخش اجرا می شود که یک بخش آن به طول ۴۴ کیلومتر تا ایستگاه خاوران و بخش دیگر نیز از ایستگاه خاوران تا ایستگاه راه آهن تبریز به طول حدود ۳۰ کیلومتر است که با بهره برداری از کل مسیر، این خط ریلی به مسیر اروپا و قفقاز متصل می شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این مسیر روی زمین و ۲۰ کیلومتر آن نیز در زیر زمین اجرا می شود؛ پل باسمنج نیز بزرگ ترین پل واقع در این مسیر است که طول آن یک‌هزار متر و دارای ۲۰ دهنه ۵۰ متری می باشد.

اسلامی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری کامل از این مسیر، یک قطعه دیگر ریلی در کشور و منطقه به وجود آید.

وزیر راه و شهرسازی همچنین پروژه پارکینگ طبقاتی میدان شهید بهشتی تبریز را افتتاح کرد.

برای ساخت این پروژه در 7 طبقه با زیربنای 13هزار مترمربع و ظرفیت بیش از 400 خودرو، بالغ بر 550 میلیارد ريال اعتبار هزینه شده است.

افتتاح مدرسه 9 کلاسه شهید محمد خلیل‌پور نهر در شهر جدید سهند از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :