معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تدوین نهایی 53 جلد طرح جامع ترافیک شهر قم خبر داد و گفت: بیش از 400 کیومتر خط کشی طول در سطح شهر قم انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 16 December 2020

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان به ارائه گزارش از عملکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در مدت گذشته بازنگری طرح جامع ترافیک و ترسیم نقشه ۱۰سال آینده شهر قم است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تدوین نهایی ۵۳ جلد طرح جامع ترافیک خبر داد و افزود: ۵۳ جلد از طرح جامع ترافیک با تأیید ناظر پروژه یعنی دانشگاه تهران تحویل شهرداری شده و تصویب نهایی بخش‌های باقی‌مانده به علت شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاده است.

ذاکریان افزایش ضریب ایمنی در ترافیک را یکی از دغدغه‌های شهرداری دانست و تصریح کرد: ۱۴ محور که بیشترین فوتی را چند سال گذشته داشته موردمطالعه قرارگرفته و رفع نقاط حادثه‌خیز آن در دستور کار قرارگرفته است.

وی بازتعریف معابر بر اساس افزایش ایمنی عابران پیاده را مطرح کرد و گفت: مطالعات پیاده راه پیوسته در محلات در حال انجام بوده و اجرای پیاده راه پیوسته در یازده محله کلید خورده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تغییر نگرش خودرو محوری به انسان‌محوری را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری معرفی و بیان کرد: اصلاح آیین‌نامه و ضوابط نیازمند تغییر نگرش مدیران و مردم بوده و بسیار زمان‌بر است.

ذاکریان همکاری با شورای عالی ترافیک در تدوین و بازنگری ضوابط و آیین‌نامه طراحی راه‌های شهری را خاطرنشان کرد و افزود: پس از گذشت دو دهه ضوابط و آیین‌نامه‌ها با رویکرد انسان‌محوری بازنگری شد.

وی ادامه داد: همچنین اصلاح زوایای هندسی تقاطع‌ها و نصب تابلوهای علائم و تابلوهای هدایت مسیر نیز در دستور کار قرارگرفته و تا پایان سال کامل شده بر اساس آلبومی مشخص انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نحوه خط‌کشی و اجرای خطوط و نقوش سطح خیابان‌ها را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: بیش از ۴۰۰ کیلومتر طولی خط‌کشی در سطح شهر انجام‌شده و تمام طراحی‌ها بر اساس آلبومی مشخص به مناطق ابلاغ‌شده است.

ذاکریان تجهیز ۲۳ تقاطع به برق اضطراری را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته عنوان و تصریح کرد: ۲۳ تقاطع به برق اضطراری مجهز شده و هنگام خاموشی با مشکلات ترافیکی روبه‌رو نخواهیم بود.

وی از اجرای طرح جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری با اجرای آن در خیابان شهید صدوقی به سمت میدان مفید آغازشده و پیست دوچرخه‌سواری منطقه دو نیز به بهره‌برداری رسیده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۰ به طراحی معابر دوچرخه در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: هفت پیست حرفه‌ای دوچرخه سواری نیز در منطقه هشت و پردیسان در حال اجرا بوده که تا ۲۲ بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

ذاکریان خاطرنشان کرد: اجرای سه‌شنبه‌های بدون خودرو با حضور مسئولان و استقبال مردم و افزایش مطالبات مردم برای اجرای مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری و افزایش تردد دوچرخه در شهر اتفاقات فرهنگی قابل‌توجهی است.

وی در ادامه عملکرد سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم را نیز تشریح و تأکید کرد: خریداری ۱۱۰ اتوبوس نو و انجام نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده برنامه‌ای است که در سازمان اتوبوسرانی به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در حال حاضر دو قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به تعداد ۵۶ دستگاه و ۲۶ دستگاه در حال اجرا بوده و ۱۰ دستگاه از قرارداد نخست تحویل داده‌شده و ۱۰ دستگاه از قرارداد دوم در چند روز آینده تحویل داده می‌شود، قرارداد سوم به تعداد ۵۳ دستگاه نیز در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تصویب خرید پنج هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح نیز اجراشده و مانند سایر طرح‌های حمایتی دولت از ناوگان اتوبوسرانی نیمه‌تمام نماند.

ذاکریان تأخیر مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده را نیز به علت افزایش قیمت‌ها دانست و بیان کرد: سه مرحله مناقصه انجام شد اما کسی شرکت نکرده و با تغییر نحوه اجرای آن در دو مرحله ساخت ۱۳ پل و سپس مکانیزه شدن آن در دستور کار قرار گرفت و پیمانکار مشخص شد.

وی سازمان پایانه‌های شهرداری قم را یکی از سازمان‌های آسیب‌دیده در کرونا معرفی کرد و گفت: ساماندهی فیزیکی پایانه میدان ۷۲ تن که در حوزه اختیارات شهرداری بوده انجام‌شده و ساماندهی پارک‌سوار شمالی و خرمشهر نیز در دستور کار قرارگرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ساخت پارکینگ موتورسیکلت به ظرفیت دو هزار موتور در مرکز شهر را نیز یادآور شد و تأکید کرد: ۹۰ پایه دوربین نظارتی در شهر نصب‌شده و به‌زودی دوربین‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شود.

ذاکریان پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها را نیز یکی از طرح‌های موفق در حوزه تاکسیرانی دانست و بیان کرد: در حال حاضر نیمی از تاکسی‌ها به سیستم QR و پرداخت الکترونیکی مجهز شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار