در پی عملیات گشت و مراقبت نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان یک دستگاه وانت حامل زغال بلوط جنگلی شناسایی و توقیف شد.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 10 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید عبدالله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان،گفت: فرد متخلف با قطع درختان در محدوده جنگل‌های بلوط استان کهکیلویه و بویر احمد و تبدیل آن به زغال قصد انتقال محموله فوق به استان فارس را داشت که با هوشیاری و سرعت عمل به موقع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی سپیدان در ایستگاه بازرسی محور مواصلاتی این شهرستان به دام افتاد.

او، بیان کرد: پس از بازرسی از خودرو میزان ۲۶ کیسه زغال جنگلی کشف و ضبط شد.

بحرینی، تصریح کرد: پس از توقیف و انتقال خودرو به پارکینگ نیروی انتظامی متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، با اشاره به قانون حفاظت و بهره‌برداری از عرصه‌های جنگلی و مرتعی ادامه داد: حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی انجام می شود.

او، با اشاره به عزم جدی و قانونی نیرو‌های منابع طبیعی در مقابله با فعالیت‌های مجرمانه در اراضی ملی از مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف، قاچاق چوب و یا بهره برداری غیرمجاز از فرآورده‌های جنگلی و مرتعی از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

برچسب ها: توقیف ، محموله ، زغال ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار