رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با پیگیری های این سازمان مجوز ایجاد مرکز نمایشگاهی تخصصی گل و گیاه در شهرستان محلات توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شد .
کد خبر: ۹۲۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 06 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سعید جعفری کرهرودی افزود: شهرستان محلات دارای پتانسیل های فراوانی درزمینه تولید محصولات صادراتی است و یکی از مزیتهای این شهرستان تولید گل و گیاه بوده و از ۹۹۰ هکتار اراضی زیر کشت گل و گیاه استان مرکزی حدود ۸۰ درصد در محلات است.
وی گفت: ۱۸ درصد از سطح زیر کشت کشور، ۱۲ درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱درصد از درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی افزود : بر همین اساس از سال ۹۵شرکت تعاونی گل باغ کیهان متشکل از فعالین این حوزه زیر ساختهای ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاهان زینتی درزمینی به مساحت ۱۰هکتار که شامل ۸ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ، ۱۵هزار مترمربع در دوطبقه مجتمع غرفه های فروش و ۵۰ هزار مترمربع هم فضای باز و پارکینگ برنامه ریزی و نقشه برداری شده است .
جعفری کرهرودی افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان صمت استان مرکزی اخیرا مجوز ایجاد مرکز نمایشگاهی تخصصی گل و گیاه در شهرستان محلات توسط شرکت مذکور توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شد که براساس این مجوز فاز اول این مجتمع بزرگ فرا منطقه ای تا یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار