استاندار هرمزگان گفت: همه افرادی که از بیمه پایه سلامت روستایی برخوردار هستند می توانند در طرح بیمه تکمیلی ثبت نام کرده و از خدمات رایگان مراکز دولتی در بخش درمان سرپایی، بستری و داروی رایگان بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۱۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 22 November 2020

فریدون همتی روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح آتیه خانواده روستائیان که با هدف بهره مندی جامعه روستایی هرمزگان از مزایای بیمه تکمیلی آغاز شده است، اظهار داشت: صنعت بیمه به‌عنوان یک پشتیبان در همه حوزه‌هایی که جزء دغدغه‌های مهم و اصلی خانواده‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این حوزه ضعف اساسی وجود دارد و باید تبلیغات گسترده ای به‌ویژه از سوی رسانه ملی و سایر رسانه ها برای شناساندن مزایای استفاده از بیمه های مختلف انجام شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با بهره مندی مردم از بیمه‌های مختلف به خصوص بیمه تکمیلی درمان، بخش بزرگی از دغدغه مردم در زمینه تأمین هزینه های درمان رفع می شود.

همتی افزود: وجود صندوق بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی روستائیان و عشایر که در مجلس هفتم به تصویب رسیده یکی از کارهای شاخص در زمینه ایجاد اطمینان خاطر برای جامعه روستایی و عشایری است.

به گفته رییس شورای اداری هرمزگان، عضویت در این صندوق با پرداخت هزینه ناچیزی از سوی روستائیان انجام می‌شود و سایر هزینه‌ها را دولت پرداخت می کند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: ۷۹۴ هزار روستایی در هرمزگان بیمه پایه سلامت دارند که از محل منابع دولتی تأمین شده و اگر هر فرد روستایی حق بیمه سالیانه بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومانی را پرداخت کند، از خدمات درمان سرپایی، بستری، ویزیت و داروی  رایگان در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی بهره‌مند خواهد شد.

همتی تصریح کرد: در بیمه پایه سلامت روستایی هر فرد باید در بخش بستری پنج درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد از هزینه‌ها را پرداخت کند اما اگر از بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند، هیچگونه هزینه‌ای برای درمان نمی‌پردازند.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: دهیاران و خانه های بهداشت روستایی مسئولیت آگاه‌سازی مردم برای بهره مندی از مزایا و آثار خوب این طرح  را بر عهده دارند. 

در این نشست مدیر بیمه آتیه سازان حافظ مجری طرح و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار