معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: بر اساس سیاست‌های این سازمان برای توسعه پروازهای بین المللی از این جزیره، راه اندازی سه پرواز رفت و برگشت به مقصدهای کابل، هرات و استانبول در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 14 November 2020

مرتضی شیخ زاده روز دوشنبه در نشست بررسی راه اندازی خطوط جدید پرواز افزود: نبود نیاز به ویزا برای اتباع خارجی، در انتخاب این مسیرها موثر است.

وی ادامه داد: افزون بر ۱۰ هزار از اتباع افغان در جزیره قشم ساکن هستند که از سازمان منطقه آزاد قشم درخواست راه اندازی پرواز از قشم به افغانستان را داشته‌اند که با موافقت این سازمان روبرو شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم  تصریح کرد: برای برقراری و ماندگاری این مسیرهای پرواز نیاز است تا از نظر فنی و اقتصادی بین اتباع افغان، فرودگاه قشم و شرکت‌های هواپیمایی ایجاد و منافع تمام بخشهای مربوط در نظر گرفت هشود.

مدیر تعاون، کار و امور اجتماعی  سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست گفت: هم اکنون اتباع افغان برای تردد به کشورشان باید از قشم به مشهد بروند تا از آنجا با هواپیما عازم  افغانستان بشوند.

سلیمان رنجبری افزود: در صورت راه اندازی پرواز از قشم به افغانستان مشکلات صرف هزینه، وقت و انرژی اضافه برای آنها برطرف می شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم نیز در این نشست تصریح کرد: شرکت‌های خصوصی هواپیمایی خواستار تضمین حداقل سود از سوی متقاضیان هستند.

غلامرضا دهقانی زاده افزود: راه اندازی پروازها دارای شرایطی است که  شرکت‌های مذکور در تنها در صورت تضمین سود مالی، برقراری مسیر را درخواست می‌کنند.

مجوز پرواز به افغانستان اخذ شده است

نماینده شرکت هواپیمایی معراج در این نشست گفت:  پس از اعلام سازمان منطقه آزاد قشم مجوز پرواز این شرکت به کابل و هرات از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شده است.

وی افزود: پس از تعیین تکلیف میزان متقاضیان و نوع هواپیمای اختصاص یافته به این مسیر، می‌توان این مسیرهای پروازی را راه‌اندازی کرد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم نیز در این نشست گفت:  تفصیل قوانین و مقررات  صدور ویزا در مناطق آزاد کشور در پرتال وزارت امور خارجه درج شده است.

علیرضا مسافری افزود: نبود نیاز به اخذ ویزا برای تردد اتباع خارجی به قشم از جمله‌ی این مقررات است.

وی ادامه داد: درصورت ایجاد پرواز از افغانستان به قشم، وزارت امور خارجه برای اتباعی که از قشم قصد سفر به به سایر شهرهای سرزمین اصلی در ایران را داشته باشند، هماهنگی‌های لازم با کنسولگری‌های ایران در افغانستان را انجام خواهد داد.

نشست بررسی راه اندازی خطوط جدید پرواز با حضور برخی از مسوولان شرکت‌های هواپیمایی و تعدادی از نمایندگان اتباع افغانستانی مقیم قشم در مرکز رشد این شهر برگزار شد.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار