نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز جامع سرطان، با تأکید بر اینکه در مجموع تحول عظیمی را در شهر همدان شاهد خواهیم بود؛گفت: مرکز جامع سرطان، یک پروژه استراتژیک است و منطقه‌ای بودن ما را اثبات می‌کند و همه مدیران، پای کار هستند تا این پروژه خیریه به سرعت پیش برود و امیدواریم شاهد قدم‌های بعدی این مجموعه در استان همدان، باشیم.
کد خبر: ۹۰۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 28 September 2020

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مجموع تحول عظیمی را در شهر همدان شاهد خواهیم بود؛ گفت: مرکز جامع سرطان، یک پروژه استراتژیک است و منطقه‌ای بودن ما را اثبات می‌کند.

به گزارش تابناک همدان، روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از روند اجرایی مرکز جامع سرطان با حضور فرماندار و مسئولان علوم‌پزشکی استان، گفت: همه مدیران، پای کار هستند تا این پروژه خیریه به سرعت پیش برود و امیدواریم شاهد قدم‌های بعدی این مجموعه در استان همدان، باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اراده مضاعفی برای رها نکردن چندین کار اثرگذار در استان وجود دارد، اظهار کرد: همه مسئولان موظف هستند تا مرکز جامع سرطان همدان به سرانجام برسد.

حاجی‌بابایی؛ احداث بیمارستان‌های سینا و قلب را اقدامات مشترک بنیاد مرحوم فرشچیان و دانشگاه علوم‌پزشکی برشمرد و گفت: پروژه مرکز جامع سرطان همدان نیز سومین اقدام خیرخواهانه بنیاد مرحوم فرشچیان است و قطعاً آخرین کار این مجموعه نخواهد بود.

وی اظهار کرد: هفته جاری بر اساس وعده نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است ۳۰ میلیارد از ۱۰۰ میلیارد تومان سهم دولت به پروژه بزرگ مرکز جامع سرطان همدان تزریق شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر هزینه‌کرد‌های میلیاردی این پروژه بزرگ، عنوان کرد: با احتساب تزریق بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی سهم دولت و ۱۰۰ میلیارد تومانی سهم بنیاد مرحوم فرشچیان و تجهیز دستگا‌ه‌های مورد نظر این مرکز جامع، در مجموع حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه خواهد شد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد تا بنیاد مرحوم فرشچیان به‌منظور احداث مجتمع ۸۰ واحدی مجمع خیرین استان همدان برای استقرار دستیاران متخصص هم ورود پیدا کند که در این زمینه قطعاً کمک خواهیم داد.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه همدان، قطب بهداشت و درمان کشور محسوب می‎شود؛ عنوان کرد: در تمامی حوزه‌های به دنبال اقدامات زیرساختی هستیم که در حوزه بهداشت و درمان، ۶ دستگاه اکسیژن‌ساز با مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان و ۸ دستگاه آمبولانس به علوم پزشکی استان همدان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تنها یک سال از دولت دوازدهم باقی مانده است؛ گفت: ۵۰ پروژه ملی استان در حال اجراست که بر این نظر هستیم تا پروژه‌های اثربخش استان را جمع‌بندی کنیم تا حدود ۱۵ مورد آنان با پیگیری جدی، مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

حاجی‌بابایی معتقد است: تمامی امور انجام شده در سطح استان، ثمره هماهنگی‌های تمامی مسئولان است.

* تزریق انرژی مثبت در مدیریت‌شهری با هیأت رئیسه جدید شورا

وی در پایان ضمن تبریک به هیأت رئیسه جدید شورای شهر همدان، ابراز امیدواری کرد انرژی مثبت بیشتری در حوزه مدیریت‌شهری تزریق شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: یک سال باقیمانده از فعالیت شورای پنجم، زمان کوتاهی نیست؛ از این‌رو درخواست دارم هر چه سریع‌تر مباحث پردیس سینمایی، تالار شهر در تپه مصلی و... مورد پیگیری قرار گیرد تا حل‌وفصل شود.

حاجی‌بابایی همچنین از تزریق ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی خبر داد و گفت: در صورت جمع‌بندی امور، ۳۰ میلیارد تومان دیگر هم برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح غدیر فرهنگیان تزریق خواهد شد.

* فرماندار: افق آینده همدان، درخشان و امیدبخش است

فرماندار همدان هم با تأکید بر اینکه شاهد تغییر و تحولات اساسی در مرکز جامع سرطان همدان هستیم، گفت: با توجه به اینکه کار‌های بزرگی در حال انجام است، افق آینده همدان بسیار درخشان و امیدبخش دیده می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همت حاجی بابایی، نماینده مجلس در حوزه تزریق بودجه ملی به شهرستان همدان؛ اظهار کرد: ابتدای تابستان امسال، ۳۵۰ میلیارد تومان از پیوست‌های بودجه ملی داشتیم که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اضافه شد.

وی با تأکید بر اینکه تحقق۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سهم دولت برای مرکز جامع سرطان هم قابل توجه است، گفت: در کشور مشکل نقدینگی وجود ندارد، بلکه باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا نیاز‌های مردم دیده شوند.

فرماندار همدان ادامه داد: مصوبه شورای شهر همدان مبنی بر رایگان شدن زمین برای احداث بیمارستان هزارتختخوابی امام خمینی (ره) تأیید شده و تنها نقل و انتقال سند آن به دانشگاه علوم پزشکی باقی مانده است.

* عسگریان: اعلام آمادگی مدیریت‌شهری برای همکاری در حوزه سلامت

رئیس شورای شهر همدان هم در این بازدید ضمن قدردانی از بنیاد مرحوم فرشچیان که در حوزه بهداشت و سلامت همدان سنگ تمام گذاشتند، گفت: قدردانی ویژه‌ای هم از ریاست مجمع خیرین سلامت و مهندس ناظر پروژه مرکز جامع سرطان همدان در راستای دغدغه‌مندی آنان نسبت به رفاه و سلامت شهروندان همدانی داریم.

سید مسعود عسگریان، تلاش‌های حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس را در حوزه مدیریت‌شهری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ستودنی برشمرد و افزود: قطعاً شورای شهر و شهرداری با به‌کارگیری حداکثر توان خود، مدیریت این منطقه را کمک می‌دهند.

وی ادامه داد: هیأت رئیسه جدید شورای شهر همدان با به‌کارگیری توان مضاعف به دنبال رفع مشکلات شهر خواهد بود.

رئیس شورای شهر همدان اعلام کرد: شورای شهر و شهرداری همدان آمادگی هرگونه همکاری مورد تقاضای دانشگاه علوم پزشکی را در زمینه تکمیل و احداث مرکز جامع سرطان همدان و سایر مراکز درمانی دارد.

* قراباغی: سلامت مردم، اولویت نخست شورای پنجم است

حسین قراباغی، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم ادامه داد: مصوبه اهدای زمین رایگان برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی امام خمینی (ره) به صورت دو فوریتی در صحن شورا به تصویب رسید؛ زیرا سلامت مردم، اولویت نخست شورای پنجم است.

* نیاستی: مرکز جامع سرطان همدان، بالای یک قرن خدمات ارائه می‌دهد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت: پروژه مرکز جامع سرطان همدان واقع در بیمارستان بعثت، سومین کار مشترک دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مرحوم فرشچیان است که به همت مجع خیرین آغاز شد.

فریبرز نیاستی ضمن قدردانی از خدمات بهداشتی و درمانی بنیاد مرحوم فرشچیان به استان همدان؛ افزود: این مرکز جامع در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز ۱۵۰ میلیارد تومان شامل تأمین ۵۰ درصد اعتبار آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نیمی دیگر توسط بنیاد فرشچیان از سال ۹۷ آغاز شد.

به گفته وی؛ برای ساخت این مرکزدرمانی تخصصی تا کنون حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است و فاز نخست این پروژه حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این مرحله بزودی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهدای دستگاه‌های شتاب‌دهنده به مرکز جامع سرطان همدان با دستور معاون وزیر بهداشت و درمان رایگان خواهد بود؛ اضافه کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان سهم دولت در این پروژه در ۳ مرحله پرداخت خواهد شد که در مرحله نخست آن بزودی ۳۰ میلیارد تومان تزریق خواهد شد؛ از این‌رو تلاش خواهیم کرد تا مبلغ مرحله نخست را از نقدینگی دانشگاه علوم پزشکی استان هر چه سریعتر به این پروژه تزریق کنیم.

وی؛ ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی همدان و منطقه غرب کشور را از اهداف کلان این طرح دانست و گفت: این مرکز جامع، بالای یک قرن خدمات ارائه می‌دهد و برای مردم همدان باقی خواهد ماند.

* حصاری: بهره‌برداری از مرکز جامع سرطان در سال آینده

ناظر پروژه مرکز جامع سرطان همدان نیز گفت: حدوداً دو، سه هفته گذشته پیشرفت کاری مناسبی را شاهد نبودیم؛ اما با پیگیری‌های حاجی‌بابایی، نماینده مجلس جان تازه‌ای به پروژه تزریق شد.

محمود حصاری ادامه داد: در صورت تزریق بودجه دولتی و همت تمامی مسئولان امر، این پروژه تا سال ۱۴۰۰، آماده بهره‌برداری خواهد بود که مردم منطقه از خدمات مرکز سرطان با تعرفه دولتی بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: این مرکز جامع، دارای سطح ۳ از لحاظ وزارت بهداشت و بالاترین سطح مراکز سرطان همراه با بهترین و مجهزترین امکانات است.

حصاری با توجه به اینکه مجموعه خدمات گردآوری شده در این مرکز، از هر لحاظ از مراکز سرطانی کشور جلوتر است؛ گفت: با توجه به اینکه این پروژه بالای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در شرایط جدید بزودی شاهد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه خواهیم بود.

* فرشچیان: مرکز جامع سرطان همدان سال آینده افتتاح می‌شود

رئیس بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان در تماس تلفنی با تأکید بر اینکه دغدغه فکری ما بر این است که قیمت‌ها به صورت ثانیه‌ای تغییر می‌کند، ابراز امیدواری کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سهم دولت هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

محمدرضا فرشچیان در ادامه با بیان اینکه اگر تأییدیه پرداخت این مبلغ قطعی است، درخواست کرد: جابه‌جایی مبلغ مورد نظر توسط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به بنیاد فرشچیان صورت بگیرد تا بتوانیم فاز نخست را در موعد زمانی مشخص افتتاح کنیم.

وی اظهار کرد: منافع این پروژه برای ما نخواهد بود؛ از این‌رو به نمایندگی از چند شهروند سرطانی درخواست دارم تا هزینه‌های مورد نظر در موعد زمانی مناسب پرداخت شود.

فرشچیان با تأکید بر اینکه امیدواریم دستان حمایتگر حاجی‌بابایی، نماینده مجلس از این پروژه برداشته نشود؛ ادامه داد: این پروژه در صورت تزریق مابقی اعتبارات دولتی، سال آینده افتتاح خواهد شد.

مرکز جامع سرطان همدان، طرحی استراتژیک برای اثبات منطقه‌ای بودن استان/ تزریق انرژی مثبت در مدیریت‌شهری با هیأت رئیسه جدید شورا/ سلامت مردم، اولویت نخست شورای پنجم است

مرکز جامع سرطان همدان، طرحی استراتژیک برای اثبات منطقه‌ای بودن استان/ تزریق انرژی مثبت در مدیریت‌شهری با هیأت رئیسه جدید شورا/ سلامت مردم، اولویت نخست شورای پنجم است

مرکز جامع سرطان همدان، طرحی استراتژیک برای اثبات منطقه‌ای بودن استان/ تزریق انرژی مثبت در مدیریت‌شهری با هیأت رئیسه جدید شورا/ سلامت مردم، اولویت نخست شورای پنجم است

مرکز جامع سرطان همدان، طرحی استراتژیک برای اثبات منطقه‌ای بودن استان/ تزریق انرژی مثبت در مدیریت‌شهری با هیأت رئیسه جدید شورا/ سلامت مردم، اولویت نخست شورای پنجم است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار