معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در قم، هیچ‌گونه تجمعی ویژه اربعین برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 26 September 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان‌پور با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: ادارات و مراکز دولتی باید در جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از شیوع کرونا اقدام به نصب بنر کنند و مرکز بهداشت نیز به تولید محتوا بپردازد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: در خصوص واکسیناسیون آنفولانزا منتظر نظر بهداشت و درمان می‌مانیم چراکه بحث پیچیده‌ای بوده و باید از طریق وزارت بهداشت محقق شود.

وی یکی از اقدامات مهم را اطلاع‌رسانی عمومی توسط بلندگوهای مساجد دانست و یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی در دهه نخست محرم تلاش خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی داشتند و به رسالت خود بر نظارت بر مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌ها ادامه دهند.

سلیمان‌پور عنوان کرد: رسانه نیز دارای نقش مهمی در جهت اطلاع‌رسانی در سطح وسیع دارد و پیشنهاد می‌شود سازمان مدیریت برای ارشاد اعتباری را در نظر بگیرد تا رسانه‌ها بتوانند به وظیفه خود عمل کنند و دراین‌باره مشکلات کمتری در تولید محتوا داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در مورد تأمین ماسک خاطرنشان کرد: در استان شرایط خوبی در تولید ماسک وجود دارد اما قیمت تمام‌شده بالاست و این یکی از دغدغه‌های مردم در تأمین بوده که با تمهیدات لازم قیمت تمام‌شده ماسک برای اقشار ضعیف باید کاهش یابد.

وی اضافه کرد: تولید محتوا دارای اهمیت زیادی بوده و به شکل تخصصی باید مورد توجه باشد، دراین‌باره از ظرفیت‌های لازم استفاده شود، تبلیغات محیطی از سوی شهرداری نیز یکی از ظرفیت‌های خوبی است که باید تداوم یابد.

وی تصریح کرد: در مورد اربعین به‌طور رسمی اعلام می‌شود، با توجه به افزایش شیوع کرونا هیچ‌گونه مراسمی که منجر به تجمع شود برپا نمی‌شود و راهپیمایی بر اساس دستورالعمل‌ها ممنوع است و دسته‌جات با رعایت پروتکل‌ها در فضای باز و در سطح محدود شکل می‌گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم بیان کرد: همچنین تشییع‌جنازه‌ها در قم بسیار محدود و با چند نفر برگزار می‌شود و با افزایش نظارت مانع از برگزاری مراسم ترحیم در مساجد می‌شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار