مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ارزیاب یونسکو در اولین روز سفر کاری خود به استان کرمانشاه به بازدید هوایی از منظر طبیعی اورامانات می‌پردازد.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 23 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر شب گذشته(اول مهر) ارزیاب یونسکو به کرمانشاه، اظهار کرد: "حسام مهدی" ارزیاب مصری در سفر 10 روزه خود به استان‌های کرمانشاه و کردستان به بازدید هوایی و زمینی از منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات می‌پردازد.

وی تصریح کرد: این ارزیاب امروز(چهارشنبه) در اولین روز سفر کاری خود به کرمانشاه با استفاده از بالگرد به مدت پنج تا شش ساعت به بازدید هوایی از منظر طبیعی اورامانات می‌پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآورشد: 303 هزار هکتار از حریم منظر طبیعی اورامانات که 60 درصد آن در کرمانشاه و 40 درصد در کردستان واقع شده، در این بازدید هوایی مورد رصد ارزیاب یونسکو قرار می‌گیرد و کارشناسان منظر فرهنگی تاریخی اورامانات به سوالات ارزیاب در خصوص موضوعات مختلف این منظر پاسخ خواهند داد.

وی بااشاره به وسعت حریم منظر طبیعی، فرهنگی و تاریخی اورامانات، اظهار کرد: در این حریم مناطق صعب العبور، دره های زیبا، کوه های بلند، پوشش گیاهی متنوع و جنگل‌های انبوه، مناطق حفاظت شده محیط زیست، رودخانه‌های خروشان و... وجود دارد که ارزیاب یونسکو به بازدید از آنها خواهد پرداخت. او همچنین طی دو روز آینده هم بازدیدی زمینی از شش روستای شهرستانهای جوانرود و پاوه خواهد داشت تا به رصد بافت و معماری این روستاها، آداب و رسوم و میراث‌های ناملموس آنها بپردازد.

به گفته این مسئول ارزیاب مصری یونسکو پس از بازدید سه روزه خود از اورامانات کرمانشاه، به کردستان می‌رود و چند روزی را نیز در این استان سفر کاری خود را ادامه خواهد داد.

پرونده منظر فرهنگی تاریخی اورامانات جهت ثبت جهانی شدن به یونسکو ارسال شده و نتیجه این بازدید در ثبت جهانی این منطقه موثر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار