کد خبر: ۸۹۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 14 September 2020

 

دولت نباید با سنگ‌اندازی باعث فرار سرمایه‌ها شود

مدیرعامل مزرعه قوها هدف خود را از راه‌اندازی مزرعه قوها، ‌حفظ گونه‌های درحال انقراض پرندگان دانست و گفت: علاوه بر حفظ گونه‌های در حال انقراض پرندگان تصمیم گرفتم تا در کنار این هدف، گونه‌های مختلف گل و گیاه در جهان را در منطقه لاهیجان پرورش دهم تا مردم سرزمینم بتوانند از این زیبایی‌ها لذت ببرند.

محمدمهدی آهنی زاده، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، حفظ گونه های در حال انقراض گل و گیاه را یکی کاری انسان دوستانه دانست و گفت: سال 78 به لاهیجان سفر کرده و زمین مخروبه‌ای به مساحت 4 هکتار در این شهرستان خریداری کردم در حال حاضر حدود 2 سال است که این مرزعه به بهره‌وری رسیده.

وی بروکراسی ادرای را از مشکلات مهم در احداث این مرزعه دانست و گفت: دریافت مجوزها، سالیان سال به طول انجامید و این عامل در کنار عدم کمک مسئولان و افزایش هزینه‌ها باعث شد تا روال بهره‌برداری کمی به کندی پیش برود.

وی استقبال از مزرعه قوها را بسیار خوب دانست و گفت: با توجه به اینکه حدود یک 2 از افتتاح این مزرعه می‌گذرد؛ اما خوشبختانه نسبت به سایر هتل‌ها و اماکن اقامتی، استقبال خوبی از آن انجام شده است.

مدیرعامل مزرعه قوها، دلیل افزایش استقبال از این مزرعه را فضای خاص در آن دانست و گفت: تنها 13 سوئیت در 4 هکتار احداث شده و مابقی فضا به گل و گیاه،‌ بازدید و خدمات خاص ارائه اختصاص داده شده است.

آهنی زاده، از سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی در این مزرعه خبر داد و گفت: تنها در اواخر احداث، یکی از بانک‌های خصوص مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات ارائه داده است.

وی از اشتغال 60 نفر به صورت مستقیم در این مجموعه خبر داد و گفت: خوشبختانه این مرزعه باعث اشتغال‌زایی حدود 240 نفر به طور غیر مستقیم شده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر صنعت گردشگری گفت: با توجه شیوع بیماری کرونا، سعی شده این مزرعه به طور کامل بسته نشود؛ اما متاسفانه برخی از کارکنان تعدیل شدند. البته این نیروها مجدد پس از گذشت چند ماه به کار بازگشته‌اند.

وی از آغاز فاز دوم این مرزعه خبر داد و گفت: پس از سه ماه از آغاز بیماری کرونا، مشکلات یکی پس از دیگری خودنمایی کرد.

مدیرعامل مزرعه قوها با اعتراض به بدعهدی دولت در خصوص فرصت تنفس برای بازپرداخت تسهیلات در دوران کرونا گفت: پس از گذشت سه ماه، بانک مربوطه اعلام کرد که باید اقساط 3 ماه همراه با جریمه به یکباره پرداخت شود.

آهنی زاده، ادامه داد: با نامه‌نگارهای بسیاری که با استاندار و مسئولان داشته‌ایم، متاسفانه راه به جای نرسید و ما مجبور هستیم اقساط سه ماه همراه با جریمه و سود پرداخت نمایم.

وی کاهش مسافرت و استقبال را به دلیل شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: حدود 20 روز است که وضعیت گردشگر در این مزرعه بهتر شده است.

وی از رعایت پروتکل بهداشتی در این مرزعه خبر داد و گفت:‌ نوع ساخت و ساز این مزرعه به نحوی است که سوئیت‌ها از یکدیگر دور بوده و رفت و آمد تداخل ایجاد نمی‌شود. همچنین مسافران می‌توانند وعده‌های غذایی را درون سوئیت‌ها میل کنند.

مدیرعامل مزرعه قوها معتقد است: دولت باید از سرمایه‌گذاران حمایت کند نه اینکه با سنگ‌اندازی و بی‌احترامی باعث فرار سرمایه به کشورهای دیگر شوند.
 

18

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار