رییس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه از میزبانی مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان در کنار تهران جهت برگزاری آخرین جشن نوروز سده چهاردهم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 12 September 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ایمان درخشی، با اشاره به شروع عملیات اجرایی مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، گفت: در همین راستا اولین جلسه اجرایی این پروژه در شهر سنندج کردستان برگزار شد که نمایندگان یونسکو در ایران هم بصورت مجازی در آن شرکت داشتند.

وی افزود: در این جلسه کرمانشاه به عنوان اولین دبیرخانه این مسیر انتخاب شد، در سال دوم سنندج و در سال سوم نیز همدان دبیرخانه این مسیر خواهد بود و این روند بصورت چرخشی ادامه خواهد داشت و هربار یکی از این سه شهر مسئولیت دبیرخانه این مسیر را به مدت یکسال برعهده خواهند داشت.

درخشی با اشاره به میزبانی ایران برای برگزاری آخرین جشن نوروز سده چهاردهم در میان ۱۲ کشور دارای آیین نوروز، گفت: با توجه به بازدید نمایندگان یونسکو از مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، در این جلسه مقرر شد شهر‌های این مسیر به همراه تهران میزبان برگزاری این جشن باشند.

رییس ادره گردشگری شهرداری کرمانشاه افزود: بر همین اساس این جشن روز ۲۶ اسفند در تهران، روز اسفند ۲۷ در همدان، روز ۲۸ اسفند در کرمانشاه و روز ۲۹ اسفند در سنندج برگزار می‌شود و تلاش ما این است از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببریم، چرا که این بهترین فرصت برای معرفی کرمانشاه و ظرفیت‌های گردشگری آن است.

درخشی افزود: به احتمال زیاد در این مراسم یک رویداد موسیقی داشته و جشن‌های اصیل اقوام ایرانی در نوروز را برگزار کنیم، البته برنامه ریزی‌های دیگر در این زمینه در حال انجام است تا بیشترین بهره وری از فرصت به دست آمده حاصل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعا شهرداری کرمانشاه نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه موفقیت چشمگیری حاصل کند و ضرورت داد دیگر دستگاه‌ها مانند استانداری، فرمانداری کرمانشاه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی و ... نیز پای کار بیایند تا بتوانیم دست در دست هم کرمانشاه را به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.

وی یادآور شد: برای آماده سازی استان جهت میزبانی در این جشن فقط شش ماه فرصت داریم و باید از هم اکنون برنامه‌های لازم تعریف شده و مقدمات اجرای آن فراهم شود.

درخشی در خصوص شرایط برگزاری جشن در روز‌های کرونایی، گفت: با توجه به استمرار کرونا، برنامه ریزی مراسم به صورت "کرونازیستی" است، یعنی برنامه‌ها بگونه‌‎ای تنظیم می‌شوند که بتوان پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار